halal traktatie

Discussie in 'De lounge' gestart door Napoleon, 7 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Umm en sharahzed, bedankt voor de reactie, het lijkt mij wel lastig om 's nachts te douchen, ik zou klaarwakker zijn hahaha, al snap ik dat het, met het oog op het gebed, voor jullie wel makkelijker is

2. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    ja dat is wat ik bedoelde...heb het verkeerd uitgelegd :)

en natuurlijk weet ik ook dat het eten van varken haram is, stelen, ...enz maar ik bedoel de dingen waarover we twijfelen zegt men vlug "ja dat is haram hoor" terwijl dat het eigenlijk iets anders is of een twijfel geval

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    maar hoe kom je er dan bij dat je rechtstreeks naar de hel gaat? :)

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hihi, hoe een topic kan veranderen ;)

5. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    En weet je al wat het gaat worden?:p

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahaha ja leuk he? Maar eerlijk gezegd vind ik het ook leuk om te lezen. Officieel mag het niet op ZP en dat vind ik best heel jammer. Zo lang als er over het onderwerp geloof respectvol met elkaar omgegaan wordt moet het kunnen is mijn mening.

7. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Vind ik ook ;) gelukkig zijn er geen 'ruzies' in dit topic ;)

Mag ik vragen waarom je geinteresseerd bent in de Islam :) of ben je gewoon in alle geloven geintereeseerd ;)

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Eigenlijk alle geloven :) Ik ben zelf praktiserend katholiek (al ga ik niet wekelijks naar de kerk hoor :)) Maar ik vind het gewoon interessant hoe andere mensen geloven of met hun geloof omgaan en het maakt mij niets uit of iemand gereformeerd, katholiek, hervormd, moslim of jood is, we geloven uiteindelijk in dezelfde God, die schepper van hemel en aarde is.

9. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Behalve ik dan, de atheïst.. Verschil moet er wezen :D

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Whahahaha nee, maar die had ik ook niet genoemd :D Dus jij valt af hihi.

Even zonder gekheid, geloof je dan echt echt echt nergens in? Ook niet dat je weleens denkt: Er zou wel eens wat kunnen zijn?

11. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Ik vind ook alle geloven wel heel erg interessant en zal ook nooit iemand veroordelen vind het juist geweldig al die geloven en het gekke is zelf ben ik atheïst maar zo wil ik mezelf niet noemen want op een of andere manier vind ik het een naar woord.

12. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Geeft niks,atheïsme zie ik ook niet als geloof..meer een stroming.

Nee,ik geloof echt helemaal nergens in. Ik zie de Bijbel/Koran etc als sprookjesboeken. Ik heb geen idee hoe de aarde en mens ontstaan zijn maar naar mijn mening niet door een schepping.

13. SyrianBeauty

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    O vandaar, wat leuk :) Daarom kan je met andere gelovigen soms makkelijker praten over dingen dan met mensen die er niet in geloven ;)

Atheist noem ik mensen ook niet graag het klinkt een beetje gemeen vind ik :):p

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik kan me daar helemaal niets bij voorstellen weet je dat? En dat bedoel ik niet lelijk hoor, maar ik heb zelf zo vaak in mijn leven dat ik merk dat wanneer iets niet lekker loopt en ik bid daarover, het op een of andere manier de dag erna iets gebeurd, dat alles veranderd. Dat voel ik als de hand van God die leidt. en als ik naar de natuur kijk, hoe de bijen de bloemen bestuiven, hoe een kind geweven wordt in de baarmoeder etc (je snapt vast wat ik bedoel) Dan kan ik gewoonweg niet geloven dat dat alles zomaar "toeval" is, snap je?

Ik bedoel dit echt niet bekerend hoor :) maar ik kan me dat niet indenken hahaha, maar ja, jij kunt je misschien mijn gedachtengang niet indenken.

15. SyrianBeauty

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Hier hetzelfde hoor, zo denk ik ook altijd :) als je naar alles om je heen kijkt dan kan het toch niet vanzelf bestaan of door een magische knal (wat dat mag zijn?) denk ik ook altijd

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja dat is ook zo, natuurlijk zijn er verschillen, maar dan nog...... Een islamiet mag met een christen of jood trouwen, maar niet met een ongelovige, dat is ook niet voor niets. Waar het om gaat is dat je in God geloofd, alleen de een doet dat zus, de andere zo. En laten we eerlijk zijn: Wanneer je Katholiek wordt opgevoed, is de kans groot dat je dat ook blijft. Een moslim in ethiopie die nog nooit een christen heeft gesproken, blijft uiteraard moslim en andersom ook. Waar je wordt grootgebracht heeft ook veel invloed, niet altijd, hier zitten veel bekeerde moslima's, ik ben zelf nederlands hervormd opgevoed en pas op mijn 33 e katholiek geworden :)

En ik hou ook niet van het woord Atheist, weet niet waarom eigenlijk haha

17. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ondanks dat er gewaarschuwd is om on-topic te blijven gebeurt het toch dat jullie off-topic gaan.

1.21 Om niet gerelateerde onderwerpen te bespreken heeft het beheer van Zwangerschapspagina.nl een aantal off topic rubrieken gecreëerd waarin overige berichten geplaatst kunnen worden. Berichten over o.a. politiek en religie zijn niet toegestaan en zullen worden gesloten en/of verwijderd. Uitzondering op deze regel zijn de religieuze feestdagen en de ramadan. Let er wel op dat deze onderwerpen niet uitlopen op discussies op basis van religie. Ook dan zullen ze gesloten en/of verwijderd worden.

Ik moet dit topic sluiten.

Deel Deze Pagina