Halal

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 8 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zie het anders en ik vind dit echt verstoring van het groepsproces. Ik vind het echt vreselijk onbeleefd om niks aan te pakken wanneer een kindje trakteert. Als je iets niet lust zeg je beleefd dank je wel en neem het maar in je trommeltje mee naar huis.
    Als je zo tegen het vieren van verjaardagen bent dan hoor je niet thuis op een reguliere school en moeten de ouders maar een school zoeken die aansluit bij hun geloofsovertuiging.

Ik vind dat bij normale wensen je daar als trakterende ouder wel rekening mee mag houden. Zo trakteer ik geen knakworstjes en wanneer ik dat wel doe vervang ik de worst voor de islamitische kindjes voor iets anders.
    Maar hier is wel eens door iemand anders op knakworstjes getrakteerd en de islamitische jongetjes en meisjes zeiden beleefd dank je wel, stopten het in hun trommel met de uitleg dat zij geen varkensvlees mogen, prima oplossing.

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Een kind kan toch netjes bedanken en niet pakken? Snap niet wat daar onbeleefd aan is? Waarom moet het gepakt worden en dan in de trommel gestopt worden, waar het thuis weer de prullenbak in gaat. Ik heb dan liever dat mijn kinderen bedanken en niet pakken en dat een ander kindje hun traktatie op eet.

3. yaro

yaro Niet meer actief

Dus jij leert je kinderen dat ze altijd aan moeten pakken ookal eten ze het niet op? Weet je hoe onbeleefd dat gaat zijn als ze later taart aanpakken en dit niet opeten op een verjaardag?

Ik vind het veel beleefder om beleefd, nee dank je, te zeggen. Dat zeggen de kinderen gelukkig ook die bij mijn kinderen in de klas zitten als ze iets bijvoorbeeld niet lusten.

Je neemt iets aan om het vervolgens thuis weg te gooien. Niks beleefd aan.
    Als je netjes weigert begrijpt elk kind dat en kan de traktatie nog door iemand anders opgegeten worden. Zodat mensen toch genieten van wat je gemaakt hebt.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Het is heel vervelend voor een trakterend kindje als kindjes zeggen: lussiknie.
    Een stuk taart of iets anders op een verjaardag is iets heel anders dat deelt een volwassene uit. Ik zie daar een heel verschil in.
    Maar een keer iets niet aanpakken vanwege allergie of niet lusten vind ik nog wel iets anders dan als jehova gewoon niet meedoen in het groepsgebeuren.

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik heb al kind een tijdje op een openbare school gezeten. De kinderen die Jehova's getuigen waren hoefden echt niet mee te doen!

6. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Mijn kinderen zitten op een islamitische school en daar laten ze de keuze bij de ouders uitdelen of niet

Sommige doen spontaan traktatie uitdelen dus niet verjaardag gerelateerd

Ik heb mijn kids bewust op een islamitische onderwijs gedaan,om dit soort dingen te vermijden

7. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Wou nog wel zeggen dat ik het heel goed vind van TO de oplossing en meedenken erin

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Met alle respect, mijn dochter hoeft zeker geen worst van varkensvlees mee te nemen in haar trommel naar huis. Mocht dit gebeuren dan bel ik direct de school. Ik wil namelijk helemaal niet dat mijn spullen in aanraking komen met varkensvlees en ik wil het ook niet in mijn huis. Verder ben ik het ook eens met de andere dames, liever dat een ander kind het eet dan dat het weg gegooid word.

9. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Vrijheid van godsdienst gaat toch echt wel boven zogenaamde verstoring van het groepsproces.
    Dat groepsproces wordt overigens helemaal niet verstoord: je kunt kinderen prima leren waarom bepaalde kinderen niet meedoen. Daar leren ze van dat mensen verschillen en dat je daar met respect mee omgaat. Heel goed dus voor het groepsproces....

10. Islah

Islah Niet meer actief

Helemaal mee eens! Ik zou de doos in zo'n geval direct weggooien.

11. Jammer dat het goedbedoelde van TO nu weer zo'n negatieve ondertoon krijgt..

12. Islah

Islah Niet meer actief

Ik vind juist dat we erg netjes zijn gebleven vergeleken met vroegere topics over dit onderwerp.

13. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Dit zeer zeker

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik koop zelf knakworstjes bij de Turkse winkel met bijv traktaties. Veel vinden runderknackworst of 100% kip ook goed maar dat is alleen omdat deze varkensvlees niet eten maar niet persee alleen halal vlees.
    Het verschilt dus per moslim gezin. Ken moslims die eten zelfs geen haribo snoep, spekjes en hema taart ivm gelatine van varkens. Meeste moslims die ik ken eten gewoon kip, rund uit de supermarkt en hoeft het niet persee halal te zijn.
    Toch voor de zekerheid zal ik het halen bij Turkse winkel

Aangezien ik weet dat het nog wel is verschilt en we hebben een kinderfeestje waar moslims op komen vraag ik het aan de ouders zelf. Ook dit verbaast me altijd weer. Sommige mogen gewoon frikadel en de ander nog niet eens een zakje haribo gummies. Dit respecteer ik en Let daar erg goed op. Vaak weten de kindjes het zelf ook goed. Mijn schoonfamilie is Turks en zelf hier thuis eten we gewoon supermarkt en zelfs varken maar komen ze langs is het altijd ff naar de halal slager

15. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Zelfs in stopcontacten zijn varkensresten verwerk... de botten geloof ik...

16. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik denk dat scholen beter dat hele trakteren weg kunnen laten. Van voedsel iig. Die heeft een allergie, die mag/wil niets aannemen omdat ze het niet mogen of vertrouwen pff deel maar een prulletje vd action uit heb je minder gezeur mee.

17. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik dus ook... Maar ik dacht dat als ik dat zou zeggen dat ik dan meteen aangevallen zou worden 😅

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.705
    113
    Dat is dan ook weer erg overdreven. Even afwassen (3xspoelen ;) ) en het is weer helemaal pak (rein). We zijn toch geen orhodoxe joden?
    Eet je bij niet-moslims dan ook alleen van wegwerp bordjes?

19. SDonya

SDonya Niet meer actief

Je snapt hopelijk wel dat het over eetbare zaken gaat of over dingen die in aanraking komen met mijn eten... 😑

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Indd haha alsof je uit een stopcontact eet ;)

Deel Deze Pagina