film op dvd zetten

Discussie in 'De lounge' gestart door paars, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    hallo!

Ik was de kast aant opruimen en kwam daar weer zoals altijd als ik de kast opruim :D de filmbandjes tegen.
    Ik vind het eigenlijk zooo zonde dat ze daar gewoon zo liggen.
    Wil ze graag op dvd laten zetten.
    Maar ik heb eigenlijk geen idee waar je dat kan laten doen en wat de kosten ervoor zijn.

iemand enig idee??

alvast bedankt!!

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Bandjes in een camcorder doen, met kabeltje aan de dvd speler hangen. Camcorder op afspelen drukken en dvd recorder op opnemen en je hebt ze op dvd

Aan de pc aansluiten kan ook en dan er vanaf halen en branden op dvd, zo gepiept

3. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    eigen gemaakte filmpjes ja haha!!
    euuhmm volgens mij heb ik niet zo´n luxe dvd die op kan nemen.
    en het is een jvc vidiecamera zo´n vrij oude groter dan die kleine dingetjes die je nu tegenwoordig kan kopen.

er zit ook een kleine cassette in zeg maar.

4. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Opnemen op je computer met bijvoorbeeld nero. Dit in een hoge kwaliteit doen en dan branden op een dvd.

Hier toevallig vorige week gedaan, ook bandjes van een JVC camera die kleine bandjes.

5. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    maaar hoe doe je dat dan? moet je daar weer speciale kabels etc voor hebben?

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

wij hebben mijn vaders films (8 mm films) door een professioneel bedrijf laten omzetten naar dvd, kost een aardige rib uit je lijf.
    maar het is zo zonde om het niet te doen, die films waren al meer als 30 jaar oud en worden er alleen maar (veel) slechter op tot je er niks meer mee kan dan weggooien.

Deel Deze Pagina