Hallo, Ik heb een vraagje over de half 3 voeding die ik mijn zoontje geef. Hij is nu 8 maanden en zat vorige week nog op 5 borstvoedingen. Om 7, 10.30, 14.30,18.30, 23.00. Nu heb ik sinds deze week de 14.30 borstvoeding laten vervallen en geef hem in plaats daarvoor het volgende: - Om 12.30 meer brood (nog niet met beleg) met een beetje dixap uit een tuitbeker om te oefenen; - Om 14.30 +/- 200 ml dixap en een koekje. Nu weet ik helemaal niet of dit goed is. Dat koekje hoeft hij eigenlijk niet echt.. en is het goed dat ik die dixap geef of is dat eigenlijk te veel drinken als tussendoortje? De dixap krijgt hij in de fles en drinkt het helemaal op. Is dit goed of kan ik hem dan beter gewoon borstvoeding blijven geven? Alvast dankjewel voor je reactie.
Hallo! De dixap is eigenlijk wel wat veel, sap is in deze leeftijd er meer bij. In dat opzicht is het beter om dan toch borstvoeding te geven, je zou ook een middenweg hierin kunnen kiezen deels borstvoeding en deels diksap. Beetje diksap is prima net als een koekje, dat kan best hoor, maar bij veel dorst is borstvoeding beter. Succes groeten Femke