Dochtertje krijgt fles niet op

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Melissa1986, 22 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melissa1986

19 jul 2011
    58
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Hallo,

Ik had een vraagje!

Ons dochtertje is nu 9 weken en afgelopen donderdag op het cb woog ze 4320 gram, ze was toen in 10 dagen maar 60 gram aangekomen.
    We gaven haar toen 6 flessen van 110cc (om de 3uur) We moesten nu naar 5 flessen gaan van 150cc om de 4 uur. Alleen krijgt ze ze nu echt niet op, ze doet ook altijd echt een uur over de fles, we moeten haar na 4 uur echt wakker maken, ze komt niet zelf, en ze drinkt dan tussen de 110cc en 140cc, d'r laatste flesje van 23.00uur krijgt ze echt niet meer als 70/80cc op en ze slaapt dan door tot 7.30uur/8.30uur.
    Gister avond heeft ze haar laatste flesje om 20.00uur gehad en ik moest haar vanmorgen om 7.00uur wakker maken ,ik dacht misschien heeft ze dan meer honger, maar toch niet! Nu gewoon weer om 23.00uur de laatste fles gegeven.

Krijgt ze nu niet te weinig voeding op een dag? Kunnen we iets anders proberen zodat ze beter eet?

Ze is wel gewoon heel lief en rustig, slaapt heel goed, huilt bijna nooit en lacht veel!

Ze krijgt trouwens nutrilon HA met nutriton tegen het vele spugen. (nu dus 150cc water + 5 scheppen nutrilon HA + 1,5 schep nutriton en dan giet ik het af tot 150cc)

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Het is ook best een grote stap van 110 naar 150. Zou het ook lukken om de stap ertussen te pakken? 120ml water met 4 scheppen? Het zou heel mooi zijn als ze qua hoeveelheid rond de 750-800ml uitkomt per 24 uur. Mocht het lukken zou je heel iets minder JBP toe kunnen voegen omdat dit ook kan vullen, dit gaat dan ten koste van de voeding. Verder is het goed om over een weekje weer eens te kijken hoeveel ze is aangekomen. Wellicht is dit een uitzondering geweest omdat ze verder wel tevreden lijkt. Veel succes
    groeten Femke

3. Melissa1986

19 jul 2011
    58
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Hallo,

Bedankt voor het antwoord!

Ja ik ben het toen wel per dag met 10cc gaan verhogen, eerst 120cc, dag daarna 130cc, dag daarna 140cc en toen 150cc, maar misschien toch te snel gegaan?
    Ik hou het ook al heel de week in m'n agenda bij hoeveel ze per 24uur drinkt, maar ze komt echt niet boven de 570cc... Gister ook geprobeerd met iets minder nutriton, maar gelijk weer veel spugen en ook die fles niet helemaal op... Dinsdag ga ik sowieso weer even wegen bij het inloopspreekuur!!

Groetjes Melissa

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Het is goed om in de gaten te houden dat het spugen niet meer wordt, heftig spugen kan een reactie zijn op de koemelkeiwitten.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina