angst voor Listeriose..

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ssaarr, Jul 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    1,300
    2
    38
    Ik heb de afgelopen dagen heel erg last van mn maag. Ik word sochtends wakker met buikpijn en moet dan ook gelijk naar de toilet. De hele dag zijn mn maag/darmen heel omrustig en borreld het de hele tijd. Ik zelf voel me niet optimaal...

Ik ga altijd gelijk van het ergste uit (heel irritant) dus ik maak me best zorgen.

Wie herkent dit?

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,543
    3,057
    113
    eet je wel genoeg? :)

3. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    1,300
    2
    38
    Ja ik eet genoeg en gevarieerd

4. Miertje89

Miertje89 Actief lid

Jan 6, 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bel de dokter anders even... Die weet er vast meer van dan wij. Aan herkenning heb je op zo'n moment minder dan aan een professioneel advies ;)

5. Djoess

Djoess Bekend lid

Dec 14, 2013
    560
    382
    63
    Female
    Haarlem
    Allereerst, idd de huisarts lijkt me de beste optie.

Ten tweede, ik heb dat ook. Met vlagen sinds ik zwanger ben is mijn hele binnenkantje van slag en ze zeggen dat als je darmen van slag zijn, de rest van je lijf meedoet en andersom (vandaar kriebel en buikpijn bij zenuwen e.d.). Ook bij elke groeispurt van mn buik heb ik dit, alles wordt toch aan de kant gedrukt.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb mn hele zwangerschap al maag en darmproblemen. Hoort er wel een beetje bij.

7. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

Jul 25, 2013
    731
    0
    0
    Ik heb listeriose net gegoold, als jij dat ook zou doen, dan weet je dat maag / darm problemen geen verschijnselen zijn van listeriose. Mocht dit wel het geval zijn, dan heb ik het ook. Mijn darmen en maag zijn al van streek vanaf de eerste dag van mijn zwangerschap. De ene dag erger dan de andere.....

8. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Maag/darmproblemen zijn niet raar tijdens zwangerschap.
    Bovendien is het geen specifiek symptoom van listeriose.
    Maar als je het zeker wilt weten, dan moet je weer naar de huisarts.

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Door de zwangerschapshormonen worden je darmen geprikkeld.

10. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik heb sinds ik zwangerben ook last van mijn maag en darmen, en met hitte van afgelopen dagen heb ik er juist meer last van gehad.
    Naar mijn weten hoort dit ook gewoon grotendeels bij de zwangerschap.

11. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    1,300
    2
    38
    Dankje meiden. Ik had de verloskundige gebelt en hun vertelde me dat ik dan idd ook andere verschijnselen moet hebben

12. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Ik ben 25 weken zwanger, en al vanaf dag 1 last van mijn darmen en maag. Gaat geen minuut voorbij dat ik er niet last van heb.
    Hoort bij zwanger zijn.

13. Purified

Purified Fanatiek lid

Mar 28, 2013
    1,223
    1
    0
  14. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ooo birshit😂😂😂

15. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Meid stop eens met Googlen! Als je Google mort geloven had iedereen al tien keer dood geweest!

En ik zou als ik jou was toch eens professionele hulp gaan zoeken want zo vaak bang zijn iets op te lopen is alles behalve gezond..

16. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had de eerste tijd last van maag en darmen door de hormonen, en nu weer door de baby die tegen m'n maag trapt en soms m'n darmen een fikse kopstoot geeft.... Oh, en nog steeds die hormonen ;) Hoort er echt bij!

17. Djoess

Djoess Bekend lid

Dec 14, 2013
    560
    382
    63
    Female
    Haarlem
    Birshit en co. LEES toch eens voor je iets post, even F5'en misschien... Ze schrijft dat ze de verloskundige erover heeft gebeld en nu gerustgesteld is. Lullig doen hoeft dus al niet meer.

18. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Dames willen jullie ts in haar waarde laten?
    Ze heeft al diverse malen uitgelegd waarom ze zo onzeker is.
    Gegrond of niet als iemand last heeft van haar onderwerpen reageer dan gewoon niet aub.

Groetjes Paula

19. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Waarom zoek je geen hulp? Ik weet niet hoe ver je bent, maar ga je dit de komende weken volhouden? Wij kunnen je niet helpen met jouw angsten, want we kunnen wel zeggen 'da's niks', maar dat pakt de kern van het probleem niet aan en dan is het afwachten wanneer de volgende angst weer komt opborrelen (wat zeker zal gebeuren, gezien de hoeveelheid topics over jouw angsten).

Ik denk dat een prof veel meer voor jou kan betekenen dan heel ZP bij elkaar.

20. LinOo

LinOo Bekend lid

May 6, 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook regelmatig onrustige darmen en misselijk. Misselijk wijt ik aan de hormonen.. Darmen spelen op als ik ook een groeispurtje heb.

Maar indd dokter bellen als je je zorgen maakt

Share This Page