Ik heb de afgelopen dagen heel erg last van mn maag. Ik word sochtends wakker met buikpijn en moet dan ook gelijk naar de toilet. De hele dag zijn mn maag/darmen heel omrustig en borreld het de hele tijd. Ik zelf voel me niet optimaal... Ik ga altijd gelijk van het ergste uit (heel irritant) dus ik maak me best zorgen. Wie herkent dit?
Bel de dokter anders even... Die weet er vast meer van dan wij. Aan herkenning heb je op zo'n moment minder dan aan een professioneel advies
Allereerst, idd de huisarts lijkt me de beste optie. Ten tweede, ik heb dat ook. Met vlagen sinds ik zwanger ben is mijn hele binnenkantje van slag en ze zeggen dat als je darmen van slag zijn, de rest van je lijf meedoet en andersom (vandaar kriebel en buikpijn bij zenuwen e.d.). Ook bij elke groeispurt van mn buik heb ik dit, alles wordt toch aan de kant gedrukt.
Ik heb listeriose net gegoold, als jij dat ook zou doen, dan weet je dat maag / darm problemen geen verschijnselen zijn van listeriose. Mocht dit wel het geval zijn, dan heb ik het ook. Mijn darmen en maag zijn al van streek vanaf de eerste dag van mijn zwangerschap. De ene dag erger dan de andere.....
Maag/darmproblemen zijn niet raar tijdens zwangerschap. Bovendien is het geen specifiek symptoom van listeriose. Maar als je het zeker wilt weten, dan moet je weer naar de huisarts.
Ik heb sinds ik zwangerben ook last van mijn maag en darmen, en met hitte van afgelopen dagen heb ik er juist meer last van gehad. Naar mijn weten hoort dit ook gewoon grotendeels bij de zwangerschap.
Dankje meiden. Ik had de verloskundige gebelt en hun vertelde me dat ik dan idd ook andere verschijnselen moet hebben
Ik ben 25 weken zwanger, en al vanaf dag 1 last van mijn darmen en maag. Gaat geen minuut voorbij dat ik er niet last van heb. Hoort bij zwanger zijn.
Meid stop eens met Googlen! Als je Google mort geloven had iedereen al tien keer dood geweest! En ik zou als ik jou was toch eens professionele hulp gaan zoeken want zo vaak bang zijn iets op te lopen is alles behalve gezond..
Ik had de eerste tijd last van maag en darmen door de hormonen, en nu weer door de baby die tegen m'n maag trapt en soms m'n darmen een fikse kopstoot geeft.... Oh, en nog steeds die hormonen Hoort er echt bij!
Birshit en co. LEES toch eens voor je iets post, even F5'en misschien... Ze schrijft dat ze de verloskundige erover heeft gebeld en nu gerustgesteld is. Lullig doen hoeft dus al niet meer.
Dames willen jullie ts in haar waarde laten? Ze heeft al diverse malen uitgelegd waarom ze zo onzeker is. Gegrond of niet als iemand last heeft van haar onderwerpen reageer dan gewoon niet aub. Groetjes Paula
Waarom zoek je geen hulp? Ik weet niet hoe ver je bent, maar ga je dit de komende weken volhouden? Wij kunnen je niet helpen met jouw angsten, want we kunnen wel zeggen 'da's niks', maar dat pakt de kern van het probleem niet aan en dan is het afwachten wanneer de volgende angst weer komt opborrelen (wat zeker zal gebeuren, gezien de hoeveelheid topics over jouw angsten). Ik denk dat een prof veel meer voor jou kan betekenen dan heel ZP bij elkaar.
Hier ook regelmatig onrustige darmen en misselijk. Misselijk wijt ik aan de hormonen.. Darmen spelen op als ik ook een groeispurtje heb. Maar indd dokter bellen als je je zorgen maakt