Half gestikt in zijn koekje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gewoon1meisje, 6 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik moet dit even van mijn afschrijven..

vanmiddag die kleine van mij zijn Nijntje koekje gegeven wat hij nu al vaker heeft gehad, en toen lopend naar de buurvrouw gegaan. Hij zat met zijn gezicht naar haar en opeens zegt ze dat het niet gaat en dat hij dus stikte in zijn koekje... dus ik hou hem ondersteboven en klop op zijn rug.. en hij begint te huilen.. dus weer rechtop bij me en niet veel later zegt ze het gaat nog steeds niet goed. Er liepen al tranen over zijn wangen. Dus ik weer op zijn buik op mijn arm maar het lukte me niet. Dus de buurvrouw pakt hem over en die slaat tussen zijn schouderbladen en weer op zijn kop en toen kwam het er echt uit.

Toen huilde D flink en was die goed van slag.. maar man nu voel ik me er nog slecht over... want ik had niets in de gaten. Hopelijk door het nu van me af te schrijven kan ik het een plekje geven.

2. Inge36

Inge36 Actief lid

16 apr 2013
    181
    0
    0
    Vreselijk! Ik kan me niet voorstellen hoe je gevoeld hebt! Hoe gaat het nu met hem? En met jou? X

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Jakkes. Daar zou ik toch ook van schrikken. Het kan zo snel gaan...

Al moet ik ook wel zeggen dat ik zes maand vrij jong vind om al koekjes te geven. Die dingen kruimelen sowieso, daar moet je als baby al behoorlijk wat speeksel voor kunnen aanmaken om dat weg te krijgen. Ik zou dus toch nog even wachten om zoiets te geven. Nu hebben ze echt ruim voldoende aan groente en fruit.

4. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland

Met hem was het na een minuut of 10 alweer goed... weer flink aan het lachen en dolle pret. Met mij... op het moment dat het gebeurde was ik heel rustig en besefte ik het nog niet echt wat er allemaal gebeurd was.
    nu daarin tegen voel ik me alweer een stukje rustiger nu ik het van me af heb geschreven.

Over die koekjes.. ik denk dat ik niet had moeten lopen met hem tijdens het eten. want als hij zit sabbelt hij ze helemaal op.
    Maar morgen denk ik nog wel even na hoe ik het hem ga geven.
    En of ik het hem wel ga geven.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.932
    113
    Die koekjes zijn volgens mij vanaf 8 maanden... Daarbij moeten ze wel goed rechtop kunnen zitten. Dat is meestal ook vanaf een maand of 8/9.
    Ik zou mijn zoontje (bijna 10 maand) ook nog niet iets in zn hand duwen als ik geen zicht op hem heb. Koekje eten doet hij nog in de eetstoel of evt wandelwagen maar dan staan we stil en ik hou hem in de gaten. Met 6 maand zou ik dat nog niet gedurfd hebben.

Neemt niet weg dat het een vreselijke ervaring is! Goed dat je buurvrouw wist wat ze moest doen. Wellicht is een cursus kinder EHBO iets? Dan weet je hoe je moet handelen in zulke situaties.

6. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Dat is schrikken zeg!

De liga koeken vanaf 6 mnd staat dacht ik een waarschuwing op dat je tussen 6-9 maanden het alleen als papje mag geven en niet dat ze al zelf in het handje afhappen, omdat daar ook bijna-stik-gevalletjes bekend mee waren op zo'n jonge leeftijd.
    Ik zou daarom ook nog minimaal een aantal maanden langer wachten met Nijntje koekjes geven (ook vanwege de suiker erin). Maar dat is persoonlijk hoor, en uiteindelijk maakt iedere ouder zijn eigen keuzes :)

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Volgens mij zijn die koekjes vanaf 8 of 12 maanden. Die kruimelen namelijk zo erg! Ik weet namelijk dat s rond die leeftijd al stikte in een soepstengel zo ongeveer. Nu komt het gelukkig nog maar zelden voor al had hij het een week geleden met een stukje krentenbol (in zon te grote krent!)
    Je schrikt je altijd een ongeluk he! Gelukkig was je kleintje er snel weer bovenop!

8. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ohhh vreselijk.
    Ik ben ook echt een mega schijterd! Op het kdv krijgt mijn zoon al vanalles uit het vuistje. Bij mij alleen nog maar een krentebolletje. Ik vind het werkelijk doodeng.
    Ik ga volgende maand een kinder-EHBO cursus volgen. Hopelijk kan ik daarna er wat ontspannender mee omgaan...

9. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Wij zijn begonnen met soepstengel en daarna broodkorst, maar de laatste tijd was het telkens stikken met kotsen, dus we stoppen nu even. Papa en mama leven inmiddels 10 jaar korter en we hebben nog even te gaan...

10. Candle26

Candle26 Niet meer actief

6 maanden is echt te jong voor koekjes hoor! Ze hebben nog helemaal geen goede mondmotoriek ervoor..

11. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jullie hebben helemaal gelijk van dat koekje dat hij voor 8 maanden is. Ik deed het omdat ik langzamerhand naar 3 flessen moet gaan... en ik moet eerlijk zeggen dat het goed gaat.
    Alleen wat moet ik bij zijn fles van 3 a 4 uur dan geven. Want alleen water is ook weinig.

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

(Weer) wat fruit. Eventueel met verkruimelde ligakoek.
    Soepstengel.
    Broodkorst.
    Rijstewafel (ben alleen even kwijt vanaf welke leeftijd dat mag)

13. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Mijn dochtertje heeft iets gelijkaardigs meegemaakt met zo'n koekje een week geleden. Normaal geef ik het haar enkel in zo'n netje maar dacht "kom, het zal nu wel gaan". Niet dus.
    Zo een netje is wel handig moest je dat niet hebben. Daar steek je dus het koekje of het stukje fruit in en ze kunnen het helemaal opsabbelen. Misschien is je kindje nu al wat groot maar wel handig om te weten:

Bijgevoegde bestanden:

14. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Hier al een paar keer mee gemaakt dat ze bijna stikken, maar ze komen er altijd zelf weer uit gelukkig. Dan let ik even op de ander en de 1 die stopt eht halve koekje in z'n mond en wilt het wegslikken. Ik ben niet zo bang aangelegd gelukkig.. Ze komen er zelf uit of ik klop inderdaad op de rug en het komt eruit, maar dat is alleen wel eens een keer nodig geweest in het begin met hun eerste hapjes eten. Daarna schieten ze bij mij keihard in de lach..

15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Sjonge je zal behoorlijk zijn geschrokken!
    Hier ook een zoontje die al vrij vroeg koekjes at, maar ik vond inderdaad de nijntje koekjes nog wat te hard en te kruimelig.
    Hier kreeg hij rijstewafels, van goodies heb je kleintjes met appelsmaak of een cracotte cracker. Broodkorst snapte hij hier nog niet, hij at tussen de middag wel gewoon een boterham in stukjes hoor.
    Verder gaf ik inderdaad nog wel een 2e keer fruit, 's morgens kreeg hij gepureerd en in de middag probeerde ik dan zacht fruit in stukjes of grof geprakt.

16. wachtend

wachtend Niet meer actief

Herkenbaar! Mijn oudste zoon had geen kokhalsreflex en die stikte met 7 a 8 maanden nog in een potje van 6 maanden. Op een moment was ik gewoon te bang om nog wat te geven. Hij is toen op advies van de KA gestart op een MKD om conform leeftijd te leren eten. Met anderhalf jaar kon hij zich pas redden en stikte hij niet meer. Hier is er ook zoveel jaren van mijn leven af. Het is echt verschrikkelijk eng om te zien!

17. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Jeetje wat schrikken!

Alleen een tip voor hopelijk nooit een volgende keer. Kind nooit op zijn kop houden🙈

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hoezo moet je naar 3 flessen? Melkvoeding is tot 1 jaar de hoofd voeding en zeker met 6 maanden zou hij in verhouding nog heel veel melk mogen hebben.
    Koekjes kregen ze hier pas veel later. En zeker geen suikerhoudende dingen.
    Op die leeftijd is een keer fruit en een keer groente naast de flessen voldoende.

19. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op die leeftijd gewoon altijd fruit en groente geven. Dat is al spannend en speciaal genoeg voor die kleintjes. Er is nog een massa te ontdekken in dat departement, voor je aan koeken moet beginnen.

20. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik hou mij trouwens ook niet zo bezig met een fles minder geven. Ze krijgt fruit en groente erbij en vier flessen en hier laat ze vaak een gedeelte van staan, prima.

Deel Deze Pagina