Half gestikt in zijn koekje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gewoon1meisje, 6 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom zou je een kind van 6 maanden al koekjes aanbieden? Probeer eens lekker wat fruit of groenten. Dat zal hij nu waarachijnlijk niet willen omdat hij al die zoetigheid van het koekje gewend is... Dat is toch sneu voor zo'n kindje? Hopelijk heb je hiervan geleerd en geef je je kind die koekjes niet meer....

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Heftig is dat he. Ben je al een beetje van de schrik bekomen? Hier is ze een keer bijna gestikt in een stukje vlees. Ze zat ook nog in haar eetstoel vastgesnoerd. Pfff dat vergeten we nooit meer.

Maar over die flesse. Geef gewoon tussen de middag nog een fles! 3 flessen voor zo'n jonge baby is echt te weinig. En een koekje (=suiker ) zou ik al helemaal niet aan een baby geven.

3. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    6 maanden en koek?? 😳
    Waarom niet twee keer per dag fruit bijvoorbeeld?
    Maak zelf gezonde hapjes. Alles beter dan zoete kant en klare koek.
    Of een extra fles.

4. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Je hoeft echt nog niet over op 3 flessen. Daar ben je bij 8 maanden vroeg genoeg mee! Echt, het is allemaal maar BIJvoeding. Komt vanzelf wel.

Met 6 maanden gaf ik alleen maar fruit s ochtends en s avonds groente. Tussendoortjes en brood als die middagfles er af gaat.

5. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Mijn dochter zit sinds ze 8 maanden is op 3 flessen. En nu is de lunchfles gehalveerd.
    Gewoon langzaam aan eten geven. Dus bv 10 uur fruit, 12 uur een broodkorst( later pas stukjes) en rond 15/16 soepstengel of rijstwafel en dan om 17/18 uur groente. Als je dan na de maaltijd de fles aanbiedt kun je langzaam zien dat ze minder drinken, dus dan kan je afbouwen.
    Ik hoop dat je hier iets mee kan.
    En hopelijk ben je al een beetje van de schrik bijgekomen!

6. puissant

puissant Niet meer actief

Bij verdrinking waarschuwen ze dat kinderen geen geluid maken!! Mijn zoontje van 4... at kip van een drumstick, ik zit dan niet constant te kijken... ineens een kort geluidje wat op huilen leek.. ik keek en zag hem raar met zijn mondje doen, gelijk ook op rug geklopt en het stukje kwam terug. Ik had echt altijd gedacht dat een kind wild zou doen of hard zou huilen, maar dat er maar een kort geluidje uit kwam maakt het eng... Dus ook jij kon het niet snel zien...

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Een kind dat stikt kan ook niet huilen. Als hij eenmaal huilt weet je dat de luchtweg vrij is.

8. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dank jullie wel voor alle tips!!

nog even een klein praatje over wat meneer eet. tijden kunnen verschillen.

6.30 210 + 7
    9.00 +- 200 gr fruit en water
    11.30 boterham in stukjes met boter ( geen korstjes ) daarna fles 180 + 6
    14.30 korstjes ( was dus die koek ) met water
    17.30 +- 200 gram groente
    18.30 fles 180 + 6 en dan naar bed

9. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik weet niet meer precies hoe het bij mijn uk was maar wel heeeeeel zeker dat hij nog niet zoveel vast voedsel kreeg als jouw kleintje.

Net 6 maanden en al 400 gram groenten en fruit per dag, en ook nog een boterham! Lijkt mij ontzettend veel (en vlug) zeker gezien hij ook nog zijn melk nodig heeft (en dus ook nog krijgt zie ik).

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ligt er wellicht ook aan wanneer je begint met de bijvoeding?

Er zijn er genoeg die met 4 maanden al starten daarmee. In dat geval vind ik de hoeveelheden met 6 maanden wel meevallen.
    Maar er zijn er ook genoeg die er pas mee beginnen met 6 maanden en dan lijken die hoeveelheden veel inderdaad.

Maar melk blijft tot 1 jaar inderdaad de hoofdvoeding.

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik ben idd ook verbaasd over de hoeveelheid vast voedsel. Maar ik ben pas met 6 maanden begonnen met bijvoeding. Groenten en fruit was toen niet meer dan een paar hapjes.
    Onze zoon van 8 maanden krijgt nog steeds 4 melkmomenten (incl 1 met rijstebloem voor de nacht). Daarnaast fruit en een groentenhap en tussen de middag een korstje brood. Ik denk dat jouw zoon meer vast voedsel krijgt dan mijn zoon nu met 8 maanden.
    En hij krijgt al helemaal geen koekjes of andere extra's.

Waarom wil je naar drie flessen over? Is daar een goede reden voor of zegt het CB dat het moet/hoort?

12. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hij krijgt inderdaad best veel maar hij is altijd al een grote eter geweest. Flessen gingen altijd op en toen zaten we telkens bijna over de liter heen. Dus met 4 maanden begonnen met groente maar meneer werd gewoon boos na 2 hapjes. Hij wilde meer dus als snel at meneer een potje van 4 maanden leeg. En dat hetzelfde met de potjes van 6 maanden. Alles gaat helemaal leeg.

kwa groei gewicht zit hij allebei op de +1 lijn.. met 6 maanden woog hij 8.2 kilo en was hij 70 cm lang

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Vind het keurig hoor, dit kreeg mijn zoontje ook ongeveer op die leeftijd. Behalve dat ik nooit 210/7 heb gegeven, vond ik wel erg veel.
    Hier ook een hongerlapje, ook moeite moeten doen om niet over de 1 liter grens te gaan en altijd elke fles tot de laatste druppel leeg, dit veranderde na de 6 maanden toen hij meer bijvoeding kreeg.
    Maar als je het idee hebt dat je kindje om 14.30 echt nog trek heeft, kan je gewoon een flesje bijgeven hoor, bv. 90+3.

14. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hij had eerst 4 flessen van 210/7 maar die dronk hij op een gegeven moment niet meer leeg omdat hij meer bijvoeding had. Dus toen ik bij het cb was zei die vrouw dat je rond de 8 maanden op ongeveer 3 flessen van 180 moet uitkomen. Dus die 2 waarbij hij dus al aardig wat eten heeft heb ik al naar beneden gehaald naar 180.

Misschien ook handig om te zeggen.. hij krijgt al melk voor hongerige baby's ..

15. Peetiescheetie

Peetiescheetie Actief lid

14 dec 2014
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker doen waar jij je goed bij voelt ;)
    Inderdaad niet meer lopend zo'n koekje geven, maar erbij blijven. Jij kent je kindje zelf het beste en jij weet waar hij aan toe is.
    Er moeten nou eenmaal richtlijnen zijn, en daar wordt een leeftijd en/of gewicht aan gehangen. Maar zolang jouw kindje niet ongezond dik is, denk ik dat je het gewoon goed doet!

Mijn dochter van bijna 6 maanden krijgt vanaf haar 5e maand ook al wel eens een korstje brood of soepstengel. Ze doet er nog weinig mee, maar ook al is het om een beetje te wennen.
    Ik ben onlangs van 4x 210/7 flessen terug gegaan naar 4x 180/6 om haar al een beetje te laten wennen aan het feit dat ze wat vaker fruit en groenten krijgt (ook al blijft de melk het belangrijkst).
    Ik zelf zal niet snel dingetjes geven waar op de verpakking 8+ maanden staat, maar misschien denk ik daar over 2 weken weer anders over. Ik kijk vooral naar mijn dochter :)

16. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Hier ook een grote jongen van die leeftijd (73 cm en 9 kg). Ik ben 3 wkn geleden de bv gaan afbouwen omdat ik binnenkort weer moet werken. Ben nog een beetje zoekende naar de juiste hoeveelheid fv. Het CB beweerde deze week dat 3 melkmomenten voldoende is?!? Dat advies leg ik dus mooi naast me neer... :). Hij krijgt naast de melk alleen nog 100 gram fruit, 100 gram groente en een halve boterham zonder korstjes. Ben nog niet zo lang bezig met bijvoeding. Aan 3 flessen zou hij echt niet genoeg hebben!

17. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Hoe kijk je aan tegen pap uit een bordje? Daarmee bedoel ik Bambix met melk, geen pyjamapapje oid. Goed voor de oefening van de mondmotoriek en het vult meer dan melk alleen.

Dl (7 maanden ruim) drinkt nog 4 flessen melk per dag + fruit 125 gram + groente/aardappels 125 gram + pap (90 ml melk met Bambix).

18. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb wel pap in huis vanaf 6 maanden.
    Dus ik zou bijvoorbeeld in de ochtend een halve fles kunnen geven en de rest bijvoorbeeld pap?

Maar ik doe ook zeker waar ik me goed bij voel.

Dank je wel iedereen die hebben mee gedacht!! En uiteraard ook de meningen. Daar kan ik tenminste wat mee...

19. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Vind het ook niet echt een raar schema, alleen is het qua grammen fruit en groente wel meer dan mijn dochter toen op at, maar ja elk kind is daar in verschillend.
    Met 6 maanden zat mijn dochter ook op 3 flessen (waarvan in de avond een bord pap ipv fles, omdat ze die toen niet meer wilde drinken) en met 9 maanden is ze naar 2 gegaan. En inderdaad is melk het belangrijkste tot 1 jaar, alleen als ze niet meer willen dan kun je het er moeilijk in gieten ;)
    Wat wel zo was is dat mijn dochter pas bij het laten vallen van de 3de fles overging naar een koekje in de middag, dus toen kon ze goed rechtop zitten en verslikte/ stikte ze niet meer zo snel. Voor die tijd kreeg ze in de middag een boterham met wat diksap/ water/ thee uit een tuitbeker (nu rietjesbeker) en dan kreeg ze in de middag haar 2de fles, waar nu bij jou zoon het koekje zit. Ik weet dat heel veel de melk voor of na de boterham geven, maar zelf heb ik dat altijd onlogisch gevonden, ze krijgt dan immers al een boterham (wat ze direct goed at) dus dan ook nog de fles erbij was bij ons niet nodig. En toen uiteindelijk de middagfles eraf ging bij 9 maanden (ze wilde die echt niet meer) heeft het koekje zijn intrede gedaan, wat ook gewoon heel gemakkelijk ging.
    Dus wellicht is dat nog een overweging waard om tijdens de middag gewoon een boterham met een beetje drinken te doen en dan in de middag ipv het koekje nog een fles geven, die je dan vanzelf langzaam af kan bouwen.

20. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Ja dat zou je kunnen doen! Ik geef 100 ml melk (90+3) plus 3 eetlepels Bambix, dat is in ons geval genoeg. Het wordt dan een dikke pap wat je makkelijk met een lepel kan geven. Sommigen geven ook 200 ml + 3 eetlepels.

Deel Deze Pagina