Half gestikt in zijn koekje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gewoon1meisje, 6 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ik denk dat als ze het direct vacuüm verpakken je het daardoor heel lang kunt bewaren zonder dat ze er allerlei conserveermiddelen in hoeven te gooien.
    Ik geef zelf ook altijd vers hoor.

Maar persoonlijk denk ik dat mensen te positief denken over vers. Ik denk zelf dat het minder gezond is dan men denkt.

2. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Natuurlijk heb ik het over een klaargemaakt fruithapje.....

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Klaargemaakte fruithapjes slaan inderdaad snel bruin uit. Daarom wordt bij appels bijvoorbeeld citroenzuur toegevoegd om verkleuring te voorkomen. Het is er echt niet minder eetbaar door als het verkleurt. Ik zet klaargemaakt altijd meteen in de koelkast en haal het eruit zodra het gebruikt kan worden.

Maar on topic: ik zie weinig tips voor ts wat ze als vervanging voor het koekje kan geven.
    Zacht fruit kan in kleine stukjes. Denk eraan dat tomaten en druiven altijd gesneden moeten worden ivm gevaar tot stikken. Soepstengels zijn een goed alternatief voor koekjes. Stukjes brood ook (je kunt een ander soort brood geven).
    Met drinken kan water of afgekoelde rooibosthee. Dat is veel beter dan diksappen. Want zoveel schrik wil je absoluut proberen te voorkomen!

4. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik gaf rond die tijd soms swiback. Dat is eigenlijk een soort toast maar dan voor baby's. Wel behoorlijk aan de prijs. Geloof 3,25 en zijn van het merk Holle. Dit verkopen de meeste bio winkels wel. Een ecoplaza of natuurwinkel. Ook de rijswafels van Lima zonder toegevoegd zout zijn fijn. Ze zijn wat steviger dan bijv die van alberthijn zodat ze niet brokkelen maar vooral af te zabbelen zijn.

Verder zat mijn zoontje dan altijd recht op en naar me toe in de kinderwagen.

Het is even schrikken TS maar gelukkig is het goed gegaan. Sta maar niet te veel stil bij het wat als. Een baby heeft een hele goede kokhals reflex. Hier ook wel eens flink verslikt maar dn kwam het er achteraf altijd met een hoop spuug weer uit. Als het met hoesten niet lukte.

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Even tip dan, appel, peer en banaan kort 5 minuten stomen en het word niet bruin.

Verder hoop ik dat TS de schrik weer te boven is en dat het ventje weer vrolijk is. We zijn niet perfect en we hebben soms allemaal wel eens iets waarvan je denkt: dat gebeurd me nooit meer! Op wat voor vlak dan ook.
    Ts zal nu voorzichtiger zijn met koekjes. Ik heb mijn kind pas bijna van de commode laten stuiteren. Sindsdien sta ik er helemaal als een havik bij.

Wat ik wil zeggen:
    Iedereen die kwaad spreekt over mij en de mijnen,
    Die gaat naar huis en beziet de zijnen.
    En vind hij of zij daar dan geen gebreken,
    Die komt dan terug en heeft vrij spreken.

6. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Heel mooi gezegd MI87!

7. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe kan een topic over bijna stikken in een koekje uitlopen in een hele discussie over vers/potje enz?

Ts wil haar verhaal kwijt en krijgt erna half zsp over zich heen dat ze haar kindje een koekje geeft. Zijn we niet nogsteeds zelf verantwoordelijk wat we onze kinderen geven? En als iemand ervoor kiest om een 6 maander een koekje te geven moet diegene dat toch zeker lekker zelf weten.
    Mijn eerste kreeg ook op die leeftijd al vanalles dat is 8 jaar geleden, kind heeft er niks aan overgehouden. Nu ben ik voorzichtiger wat betreft suikers, maar deze heeft een grote broer en zus en krijgt heus wel eens heel stiekem een likje ijs of hapje van iets lekkers als iemand ergens wat laat liggen. So be ik, kan er niet wakker van liggen.
    Qua potjes denk ik wel dat er heel wat toevoegingen in zitten, mijn middelste moest standaard na een potje overgeven terwijl als hij met ons mee at niks aan de hand was. Maargoed wat voor rotzooi zit er allemaal in vers? Dat weten we ook niet toch?

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het hoeft natuurlijk ook niet te draaien om 'suikers op zes maand zijn slecht'. Het kan ook gaan om 'een baby van zes maand kan een droge koek nog niet goed wegkrijgen'. Te weinig mondmotoriek, te weinig besef dat je speeksel moet aanmaken om die droge kruimels weg te krijgen.

Of dat was alleszins mijn insteek.

9. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok dat begrijp Ik dan wel, dat is in mijn ogen vooral Letten op wat je kindje idd aankan denk dat ondertussen duidelijk is dat qua mondmotoriek het kindje van ts hier nog niet aan toe is :)

Deel Deze Pagina