gedrag baby 4 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miep24, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miep24

Miep24 Lid

1 aug 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben onlangs bevallen van een prachtig meisje. Alles ging in het begin goed. Ze dronk steeds meer tot de kraamhulp wegging.
    We bieden al een tijdje 7 a 8 x 100 ML aan. De eerste week gingen ze op. Daarna steeds 40 of 50 ml.
    Uiteindelijk naar de huisarts geweest omdat ze heel onrustig werd van de fles. Medicijnen gehad voor verborgen reflux. Nu drinkt ze meestal 70 cc en heel soms uitschieters naar 100ml en is al een stuk rustiger. Meestal gaat ze na de 50ml een beetje woelen en kreun geluiden maken.
    Nu zit ik met het volgende. Ze pikt geen speen maar wel een pink. Als we haar in bed liggen moet ze al diep slapen anders gaat ze woelen en word ze wakker en gaat ze huilen.
    Soms huilt ze de hele ochtend. Alleen als we haar dan pakken is het meteen goed. Na een tijdje vasthouden begint ze dan weer te huilen. Lange tijd laten huilen maakt ook niet uit, ze valt dan niet in slaap.
    We bakeren haar in, maar dit helpt niet, we hebben zon speciale fles waar geen lucht in zit en we geven infacol voor de krampjes.
    Als ze de hele ochtend huilt is dit natuurlijk lastig vol te houden als je ook een meisje van 4 hebt die aandacht wil. Snachts huilt ze minder maar ze moet wel diep slapen wil ik haar in bed kunnen liggen. Ik kan moeilijk de hele ochtend mijn baby vasthouden.

Heeft ze dan gewoon krampjes als ze zo doet? Poepen en plassen gaat ook gewoon goed. Herkent iemand dit?

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Zou ze niet gewoon lekker dicht bij jou willen zijn? Misschien is een (ergonomische) draagdoek/zak wel een goed idee!

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Gefeliciteerd met je dochtertje :)
    Ik herken het niet in die extreme mate, maar dl viel in het begin graag op schoot in slaap, of op ons bed (als ik ernaast zat) of in de box middenin de woonkamer. Dan legde ik haar 'over' als ze sliep (of niet, zolang ze nog niet kon draaien).
    Misschien kan je voor de andere momenten een draagdoek gebruiken? Blijkbaar wil ze ook gewoon dichtbij je zijn.

Qua voeding was dl ook onrustig, veel (en vooral erg lang, tot na 1 jaar) last van krampjes gehad. Ze had volgens artsen geen allergie oid. We hebben vaak kleine beetjes gegeven en op gegeven moment is ze er overheen gegroeid.

4. Hannah83

Hannah83 Actief lid

12 jul 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
  5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je volgt de leefregels van reflux ook allemaal op?
    Het bedje en alles waar ze in ligt te slapen, staat schuin?
    Je houdt haar een half uur rechtop na het voeden?

Averlach heeft altijd goede tips. Dus ik hoop dat ze hier nog komt!

6. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Klinkt wel als krampjes, ds heel normaal met 4 weken. Hier toen ook enorme huilbuien. Ik zou stoppen met de infacol. En evt haar in een doek doen, dat verricht soms wonderen

7. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Tot 6 weken gaan veel baby's meer huilen. Dit is een wereldwijd fenomeen. Na 6 weken word dat langzaam minder. Lekker bij je houden, troosten, leefregels toepassen en de rest komt vanzelf. Tot 3 maanden (man Langer of korter zijn trouwens) hebben veel kindjes krampjes. Beentjes fietsen, kruikje, infacol (of iets dergelijk) kan je proberen.

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Zolang ze de flessen niet leeg drinkt zou ik niet gaan ophogen want dat drinkt ze waarschijnlijk niet op. Komt ze zelf voor de fles of maak je haar wakker?
    Wat betreft het slapen en huilen... veel bij je dragen eventueel in een draagdoek of ergonomische drager. Mijn kids hebben ook uren bij me gehangen toen ze nog zo klein waren. Bij de oudste 2 geen drager gebruikt omdat ik alleen de welbekende draagzak kende en dat niet wilde. Nu bij yoshua heb ik een draagdoek en ik gebruik hem regelmatig. Savonds ligt hij vaak bij mij of mn man tot zn laatste fles. Ik heb het na 3 kinderen geaccepteerd dat ik de eerste paar maanden mn baby heel veel moet dragen ook al is dat niet altijd handig.
    Het toverwoord hier is accepteren en naar mn gevoel luisteren.

9. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ik lees niets over de leefregels bij reflux? Dat is de eerste stap, zonder dat zal medicatie echt te weinig kunnen doen.
    Even googelen, (sorry, echt te gaar om een heel verhaal te typen).

10. enerisab

enerisab Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    0
    babymassage? heeft hier erg goed geholpen, vooral om de ergste krampen tegen te gaan. wij hebben geweigerd om naar medicatie te grijpen, dit wilde we pas als niets anders zou helpen. Met massage, in gefaseerd voeden (niet in 1 keer de hele fles maar 2 of 3 keer laten boeren tussendoor) geven. Vooral zacht rondjes rond het naveltje, met een beetje olie (arachide of zonnebloem) met de klok mee bewegen. En zelf rustig blijven.

En een draagdoek.... erg fijn!!

11. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een zoontje van 4 weken 14-7-15
    Ook hetzelfde gevalletje alleen zitten wij op 5x120 en soms 1x 90 ligt eraan of hij snachts komt. (Niet altijd het geval)

Lees FF mee

12. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook erg vaak last van de hik

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Welke medicatie geef je?

Welke fles gebruik je? Hoe maak je de fles klaar? En hoe geef je hem?

Infacol, net als sab simplex etc, doet 1 ding: lucht binden. Als je zorgt dat er geen lucht in komt hoef je ook geen lucht te binden. Oftewel; bij de juiste fles, juiste wijze van klaarmaken en juiste manier van geven beperk je de hoeveelheid lucht.
    Infacol heeft een sinaasappelsmaak, dit gaat vaak niet goed bij reflux.

En tja, laten huilen verergert de reflux. Als bij je houden het huilen laat verminderen of zelfs verdwijnen dan is dat dus beter. (Icm draagdoek/draagzak heb je je handen vrij en kun je veel doen)

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mogelijk is 120/4 veelste groot. Reflux babys doen het eigenlijk altijd beter op kleine flesjes.

Volg je de leefregels op?

15. Miep24

Miep24 Lid

1 aug 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt!

de bedjes staan inderdaad hoger. en we geven het met de DR brown fles. de laatste 2 dagen lijkt het beter te gaan door dat we 120 aanbieden. 7 a 8x per dag. Dan lijkt ze meer uit de fles te krijgen. hij is zelfs al een paar keer leeg geweest. We hebben een puckababy voor het slapen dat lijkt ze ook wat fijner te vinden.

even zien hoe het nu overdag gaat, bedankt!

16. Miep24

Miep24 Lid

1 aug 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    #16 Miep24, 10 aug 2015
    Laatst bewerkt: 10 aug 2015
    soms huilt ze een groot gedelte van de ochtend en moeten we haar smiddags wel weer wakker maken voor de fles.
    Rond het avond eten is ze dan weer klaarwakker en moe om na een tijd huilen dan weer te slapen tot aan de laatste fles zodat ik haar weer wakker moet maken. ze laat wel harde boeren, is dan infacol gewoon nodig met de DR brown fles?

17. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Hoe maak je de fles? Eerst zou ik proberen om de flesvoeding bij de bereiding niet te schudden maar rustig te roeren. Infacol bind lucht in de darmen.... Het smaakt sterk naar sinaasappel. Mijn zoontje vond het heel erg vies...

Het wordt beter... Echt geloof me... Maar het kan even duren. Op een gegeven moment worden bijna alle baby's rustiger. Hier was dat met 17 weken en nu met 7 maanden is hij het vrolijkste ventje dat er maar is... Acceptatie is het sleutelwoord

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    #18 Averlhach, 10 aug 2015
    Laatst bewerkt: 10 aug 2015
    Als alles goed is heb je geen infacol nodig. Nogmaals de enige werking van infacol is lucht binden. Als jij zorgt dat er zo min mogelijk lucht binnen komt zal infacol overbodig zijn.

Juiste bereiding fles;
    Koud kraanwater (of evt geschikt fleswater) koken.
    1/3 of 1/2 (van totaal hoeveelheid water) gekookt water in de fles.
    Poeder in de fles en of rustig roeren met een vork of tussen 2 handen rollen.
    Aanvullen met koud (kraan of fles) water.
    Let wel op dat je uiteindelijk de juiste hoeveelheid water pakt. 90/3 wordt 100cc voeding, 120/4 wordt 135cc voeding.
    Koud water opwarmen in de magnetron mag ook, maar voeding lost beter op in gekookt water en evt bacterien dood je door kokend water te gebruiken. Flesvoeding (bereid) kan je beter niet opwarmen in de magnetron ivm hotspots.

De juiste fles icm juiste speen zorgt ervoor dat een voeding minimaal 15 minuten duurt, beter is 20 minuten.
    De speen moet volledig in de mond, waarbij het topje dus achterin de mond ligt.
    De mond behoort de speen volledig te omvatten en icm de tong hoort er een vacuum te zijn (zo niet; dan hoor je je kindje klakken)
    Meestal is het het beste om tussendoor even te laten boeren, echter mijn jongens dronken de fles rustig en gingen krijsen als ik de fles eruit haalde en dronken erna onrustig. Het advies is om tussendoor te boeren.

De juiste houding is je kindje in 'zithouding' te nemen en de fles zo horizontaal mogelijk, zonder dat er lucht in de speen staat.
    De juiste manier hiervoor is;
    http://www.schisis.nl/images/ml24b.gif
    Of
    http://www.schisis.nl/images/ml24a.gif

Als dat allemaal goed gaat zal infacol ook niets doen. Infacol kan refluxklachten verergeren door de sinaasappelsmaak.

Gewone darmkrampen horen er helaas ook bij.

Deel Deze Pagina