Hoi meiden, Door mijn onregelmatige cyclus ben ik nog maar aan het eind van de vierde ronde maar merk toch dat ik wat ongeduldig wordt! Eerst kon ik het allemaal wel makkelijk relativeren maar nu merk ik dat ik steeds meer baal als ik ongesteld word. Om me heen zie ik steeds meer zwangere vrouwen en leuke gezinnetjes en wil dat zelf ook zo graag! Ik weet wel dat onze tijd ook nog wel komt en daar maak ik me ook geen zorgen over maar nu valt het me zo tegen om steeds maar geduld te hebben. M'n hormonen zijn heel erg van slag de laatste tijd waardoor ik last heb van pms - achtige klachten, en als je dan ook nog eens niet zwanger bent geworden dan lijkt het wel alsof het allemaal voor niets is geweest! Ik had niet gedacht dat het soms zo zwaar zou zijn! Herkenbaar?
Denk dat de meeste ongeduldig zijn.. Ik ben het zo nu ook wel, vooral omdat het jaar steeds dichterbij komt.. Krijg ook een idee dat ik onvruchtbaar ben! Maar doe nog wel genieten van andere dingen, als ik alleen maar aan zwanger worden en zijn zou denken zou ik kapot gaan. Zoals maanden terug, dat is niks. Het is gewoon dat je te graag wilt, en je geduld wordt aardig op de proef gesteld soms
Ik heb heel wat stress en zwangerschapstesten versleten, het is echt erg, die spanning en de enorm grote wens! Maar op een dag, en het is bijna niet te geloven, heb jij een positieve test! Als ik voor je in de toekomst kon kijken deed ik dat, helaas is geduld het enige wat ik je even via deze weg toe kan sturen. Wellicht volgende maand! Klus je suf! Billen omhoog, kussen eronder en laten zwemmen die zaadjes! GO GO GO
Isa: vervelend he die lange cyclussen. soms zo frustrerend als je in de tijd dat jij 1 cyclus gehad hebt, anderen alweer anderhalve/ twee rondes verder zijn maar inderdaad meer dan geduld hebben kun je niet, jammer genoeg. ja en klussen natuurlijk Succes!
Ik kan er helaas over meepraten! Ik ben pas 1 keer uit mezelf ongesteld geworden en al 7 maanden bezig Blerrrgghhh! Gelukkig word ik nu wel doorgestuurd naar de gyn! *blij* Succes meis en jouw tijd komt ook nog wel!
Hey juffie1984, ik zie dat het bij jou toch ook nog wel redelijk snel is gegaan met zulke lange cyclussen. Dat geeft de burger weer moed! ik heb altijd enorm lange cyclussen gehad en deze zijn echt super kort voor mij dus ik wist vantevoren dat het best een poosje kon gaan duren. Maar een half jaar vliegt wel heel snel voorbij! Maar ja, dit is de vierde ronde nog maar. Waar hebben we het over! Onze tijd komt nog wel! het zou inderdaad niet te geloven zijn als ik wel een positieve test in handen zou hebben! Kan het me nog helemaal niet voorstellen!
LindaS, super dat je doorverwezen bent naar de gyn! Dat mag ook wel in jou situatie! Hopelijk heeft het snel een positief resultaat!
Hallo! Voor het eerst op het forum. Herken me erg in wat jullie zeggen. Ben na 10 jaar aan de pil te zijn nu geweest nu sinds 8 maanden gestopt. Steeds erg regelmatig ongesteld geweest, elke keer weer balen..En elke maand een beetje meer balen, vraag me af of ik wel zwanger kan worden... Nu al 4 dagen over tijd..Gister een test gedaan, die was helaas negatief....maar ben nog steeds niet ongesteld...Ben ontzettend moe, vannacht 13 uur geslapen, hele zere borsten en af en toe misselijk...Pff...wat duurt wachten lang..Wanneer kan ik weer testen?
@mos: lastig als je niet direct positief test en toch niet ongesteld wordt! Misschien nog eens een paar dagen wachten en dan weer testen, het komt nog voor dat het bij sommigen wat langer duurt voor ze positief testen... @Isa: Bij mijn vorige zwangerschap duurde het 'op de kop' een halfjaar voor we zwanger werden, maar herken je gevoel zo goed van toen. Het duurt dan oooh zo lang... Kop op en er weer tegenaan, probeerde ik me voor te houden elke keer. Ik heb een korte cyclus, dat helpt, dan weet je sneller of er iets is. Maar dan heb je soms ook 'meer' teleurstellingen... Ach, het komt er zeker aan, ook voor jou! Succes nog
Hoi, wat je zegt is echt heel herkenbaar hoor. Mijn cyclus is ook wat lang, daarom zitten we nu in ronde 6 maar zijn toch al een half jaar aan het proberen. In het begin zeg je: ach over een jaar ga ik me eens zorgen maken. Maar na een half jaar lijkt het wel een eeuwigheid te duren. Want stiekem had ik bedacht dat het echt geen jaar zou gaan duren. Hopelijk duurt het voor ons nu niet al te lang meer...
Hoi Isa, Zoooo herkenbaar en zoooo vervelend! Ik ben ook al even bezig en mijn cyclus schiet ook niet op. Ik hield er wel rekening mee dat ik niet direct zwanger zou worden (itt al die vriendinnen en schoonzus van me die gelijk raak schoten), maar ik had niet gedacht dat mijn cyclus zo lang zou zijn. Het is erg oneerlijk dat we daardoor veel minder kansen krijgen. Maar er is niet zo veel aan te doen.... Ik heb wel met mezelf en mijn vriend afgesproken dat ik na een half jaar direct naar de huisarts stap en me niet laat afschepen met "kijk het maar een jaartje aan". Ze kunnen dan op zijn minst mijn bloed meten en mijn hormoonlevels bekijken. Misschien doet het goed om te weten dat er meerdere meiden zijn in jouw situatie, dan kunnen we lekker tegen elkaar klagen En houdt in je achterhoofd dat er ook mieden zijn die met zo'n cyclus toch zwanger werden! Ik heb in ieder geval goede moed, want ik heb eergister, na vele ovulatietesten, mijn ei ondekt en geklust natuurlijk! Wie weet... Heel veel sterkte en succes in ieder geval! Groetjes van Mia
Hoi! Erg herkenbaar die cyclussen. Ik ben aug 05 gestopt met de pil. Ik heb mijn cyclus zo niet bij de hand, maar het verliep ongeveer zo: 34-95-46-60 enz...geen peil op te trekken. Ik had al redelijk snel de HA gebeld en ben doorgestuurd naar de gyn. Die zelfs nog afgebeld, omdat ik toen net weer ongi werd. Ik had goede hoop dat mijn cylcussen nu wel regelmatig zouden zijn...maar helaas Ongeveer een maand voordat ik naar de gyn ging, heb ik getemperatuurd. Omdat ik dat waarsch toch moest doen, voordat ze verder zouden gaan met onderzoeken. En juist die maand (maand 15/geen idee welke ronde) was ik zwanger! En tijdens de afspraak was ik ong. 4 weken Blijf positief, ook al is dat soms moeilijk! Always look on the bright side of life
Hoi Mos.. Was benieuwd of je al hebt getest? Ik ben hier ook nieuw, en ben nu 7dagen overtijd, en heb alleen maar negatieve testen.. Afwachten dus maar.. Groetjes
Ik dacht eerst ook dat anderen altijd heel snel zwanger raken, maar degenen die al een hele poos bezig zijn hebben het er vaak ook niet over! Ik ben nu bijna een jaar bezig, en ik begin me nu ook wel wat zorgen te maken. ik heb een paar vriendinnen die het nu van me weten, en toen ik het hun vertelde bleek toch wel dat er meerdere zijn die al wat langer bezig zijn. Zelfs een die al 3 jaar bezig is en waar ik het al die tijd niet van heb geweten. Alleen degenen die heel snel zwanger raken gaan dat altijd heel blij erbij vertellen. Succes meiden!
Hoi Miez, Ja, daar heb je wel gelijk in. Mijn vriend wil liever niet dat we tegen mensen vertellen dat we bezig zijn, hij wil niet telkens vragen krijgen en zo. Toch zijn er enkelen die het wel weten. Zo heb ik een vriendin die er ook mee bezig is en waar het ook wat langer bij duurt. Ook zij wilde in eerste instantie liever niks zeggen, maar het is wel fijn om wat medestanders te hebben Gelukkig kunnen we hier ook lekker kletsen met zijn allen! Liefs Mia
In mijn 'zwanger worden' bijbel staat dat je bij een cyclus langer dan zes weken meteen naar de huisarts mag gaan. Ik ben al gegaan voordat ik zwanger wilde worden en ben meteen doorverwezen naar de gyn. Daar is al een inwendige echo gemaakt en bloedgeprikt en daar is niks afwijkends bij gevonden. De huisarts dacht aan PCOS en daar heb ik ook wel wat kenmerken van maar ik had het niet. Gelukkig is mijn cyclus zomaar vanzelf korter geworden dan een jaar geleden dus daar ben ik al heel blij mee. Eerst had ik cycli van 9 of 11 weken ofzo... Maar nu ik graag zwanger wil worden is ook 6 weken al best lang, haha! ik had een week geleden al verwacht ongesteld te worden (had m'n eisprong ontdekt dacht ik) maar helaas...nog niks te zien en ook niet zwanger. Heb al twee weken steeds zeurderige buikpijn en steken maar het zet niet door. Hebben jullie dit ook op het laatst? Tijdens mijn eerste cyclus had ik dit heel erg rond de eisprong en ook de weken erna. Ik maak me er wel een beetje zorgen om. Ben ook regelmatig misselijk en duizelig. Maar goed dat ik afgelopen dinsdag getest heb anders zou ik nu heel veel hoop krijgen...
Dat het lang duurt kan ik over meepraten! Bij ons al anderhalf jaar!Maar bij mij is mn cyclus niet veranderd na het stoppen met de pil. Kan me voorstellen dat het voor je gevoel nog langer duurt dan! En inderdaad, mensen die snel zwanger raken vertellen dat er ook vaak bij. Geduld is een schone zaak denk ik, al is het voor mij ook erg lastig. Steeds vaker vragen mensen er ook naar en dan heb ik de behoefte om het te vertellen. Mijn vriend wil dat liever ook niet, dus ik heb het alleen aan twee goeie vriendinnen verteld. Je hart luchten is ook wel eens fijn! @Isa: zeurderige buikpijn ken ik, heb ik ook op het laatst. Stiekem hoop ik dan dat het toch nog raak is die maand. Maar zo lang je nog niet ongesteld bent, kan het nog toch? Heb al veel gelezen dat mensen last hebben van menstruatie klachten en dan toch nog zwanger blijken te zijn! Ik duim voor je!(en anders voor een nog betere cyclus ) Liefs Olivia
Ik heb ook best een lange cyclus, vanaf dat ik het bijhoud is het 38-36-38-37-39-32. Is misschien nog niet zo lang als bij een aantal van jullie, maar toch ook al zo'n 5,5 week. Wij gaan nu beginnen aan ronde 2 (net ongi geweest, vroeger dan normaal, ineens 'maar' 32-daagse cyclus).. gewoon flink aan de klus denk ik... Succes allemaal!
Houd moed meiden, bij ons heeft het ook behoorlijk lang geduurd. Eerst erg onregelmatig (cyclussen van wel 11 weken!) Later met hormonen aan de slag en elke maand netjes een eisprong. Toch duurde het toen ook nog een hele tijd. Na 20 maaden hadden we dan eindelijk een positieve test in handen! Heel gek, maar nu ik zwanger ben kijk ik helemaal niet terug op de manier van jee maar dat duurde lang... helemaal niet! Hou vol, op een dag is het ineens raak!
Olivia; herkenbaar wat jij zegt. We zaten eerst een beetje te wachten tot ik ongesteld werd maar nu maar gewoon weer aan de klus, wie weet is die buikpijn wel van de eisprong (de eerste cyclus van 56 dagen had ik daar ook veel last van) Stiekem hoop ik het want dan maken we misschien nog een kans deze ronde! Jij bent ook echt al lang bezig zeg! Doen jullie het nog op eigen kracht zeg maar of heb je medische hulp? Merk ook wel dat ik nu al meer behoefte heb om erover te praten. Heb 3 vriendinnen die ervan weten. Dat is wel prettig, vooral als je je rot voelt af en toe.