Half jaar bezig, het valt toch wel wat tegen...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Isa, 13 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Isa, ik begrijp helemaal hoe jij je voelt, mijn cyclus is ook zoooo lang!
    Als ik jou was zou ik in ieder geval goed doorklussen, ook bij die buikkrampen. Ik heb, volgens mij, mijn ei gevonden op dag 47 van deze cyclus (vorige week maandag). De ovulatietesten gaven voor het eerst een positieve streep. Ik had toen ook de hele dag last van krampen. Nu maar afwachen of het is gelukt....

Ik had nog een vraagje: vond de HA het niet erg dat je al zo vroeg langs kwam? Ik ben nl erg aan het twijfelen over wanneer ik naar de HA moet gaan. Mijn vorige cyclus, na de pil, was 53 en deze cyclys gaat waarschijnlijk 61 dagen duren. Voordat ik aan de pil begon, 13 jaar geleden, was mijn cyclus 35 dagen.
    En doen ze verder niks aan jouw lange cyclus? Geen clomid of zo?

Vervelend he, al dat lange wachten...

Iedereen succes!
    Groetjes van Mia

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hallo dames,

Wat vervelend die lange cyclussen.. Misschien is het een idee om even bij het topic Etos zwanger worden te kijken. daar zijn een heleboel dames met lange cycli die door gebruik van deze vitamines wel in ieder geval regelmatig werden...

Het is maar een idee.. Succes met alles.

En ik zou als ik vind dat een cyclus te lang duurt en het me niet lekker zit gewoon lekker naar de huisarts gaan die mensen zijn er voor jou. Als ze zoiets vervelend zouden vinden, moeten ze wat anders gaan doen..

3. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hoi Mimi,

Bedankt voor de tip, helaas gebruik ik de Etos pillen al een tijd en zelfs ook Teunsbloemolie van de Etos. Het helpt echter helemaal niet. Mijn cyclus is deze keer zelfs nog langer :(
    Maar goed, ik heb vorige week maandag een ei gevonden, dus nog een weekje wachten en dan weten we meer. Als het niks wordt ga ik inderdaad eens de huisarts bellen denk ik.

Groetjes van Mia

4. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    pffffffff ik vind het ook erg lang duren dacht zelf namelijk hupsakee zwanger eerste maand maar nee we zijn nu al weer bijna half jaar bezig en duurt wel lang voor mijn gevoel... in begin was ik er drukker mee dan nu laat het nu een beetje op zijn beloop....
    we hebben het ook verders tegen bijna niemand gezegd 1 goede collega van me weet het

5. olivia79

olivia79 Lid

20 feb 2008
    94
    0
    0
    Isa: De tijd gaat ongemerkt erg snel hoor! Maar toen het jaar voorbij ging, heb ik eigenlijk voor het eerst een dip gehad. Ik probeer mezelf steeds te overtuigen dat het deze keer weer niet raak is, om een teleurstelling te voorkomen, dan kan het alleen maar meevallen!
    We zijn naar de gyn. geweest en ze hebben een sperma onderzoek gedaan. Helaas de uitslag nog niet van, maar ze moeten mij ook nog onderzoeken. Helaas is mijn cyclus voor de eerste keer erg raar! Mocht ik nu weer niet zwanger zijn, bel ik de gyn weer even.

Jouw tijd komt nog wel! Hou de moed erin!
    Liefs Olivia

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Maar zo te zien hoef je niet te bellen haha. Gefeliciteerd! Geniet van je zwangerschap.

Vandaag heb ik een beetje een baaldag. Zaterdag vertelde mijn zusje dat ze weer is gestopt met de pil, en voor een 2de kindje gaat. Toen zij moest bevallen wilden wij net stoppen met de pil. (uiteindelijk nog 3 maandjes gewacht). Nu gaat ze al voor een 2de. Daarbij loopt mijn buurvrouw op het laatst. Die kan ieder moment bevallen, en mijn andere buurvrouw zie ik iedere dag wandelen met haar baby. Zo word je wel heel erg op de feiten gedrukt dat het bij ons niet zo snel gaat. Want ongemerkt houd je overal rekening mee. Moet je wel of geen wintersportvakantie boeken (mogelijk ben ik zwanger), zal ik wel of geen ibruprofen nemen (mogelijk slecht als ik zwanger ben) etc.
    De maanden vliegen voorbij, maar zo merk ik wel dat een half jaar soms ineens heel lang duurt.

7. pffffff

pffffff Actief lid

21 mei 2008
    339
    0
    0
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd heb gezegd, je moet er niet te veel mee bezig zijn want dan lukt het ook niet... tja dat is makkelijk gezegd als je er nog niet mee bezig bent. Hoe kun je er niet mee bezig zijn? Dit is iets wat je zooo graag wilt! En elke keer de teleurstelling als het niet zo is is erg vervelend... laatste keer moest ik ook echt huilen! Ik had echt gehoopt dat het raak zou zijn.. mijn vriend geschrokken en heel lief: ja maar schatje je hoeft toch niet te huilen? Het heeft gewoon even tijd nodig... ja I know maar toch... ik denk elke dag dat ik wel iets voel wat misschien een zwangerschap aan kan geven.. maar ik moet er niet te veel mee bezig zijn... I know. En als we geen zin hebben dan doen we het ook niet omdat ik niet wil 'moeten' maarja achteraf heb ik altijd weer spijt want stel nou dat het die dag de juiste was geweest.... ach ja en zo gaan we maar door! Over 2 weken gaan we op vakantie dus dan maar eens lekker relaxen!

Liefs Karin

8. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Fijn, dit topic!

Wij zijn nog helemaal niet bezig, maar ik wil wel heeeel graag. Mijn man is er nog niet aan toe en ik ben dus aan het wachten tot hij er aan toe is (nu zo'n 8 maanden). Vandaag weer ongesteld geworden en dan baal ik toch. Weer een maand voor niks voorbij. We vrijen alleen met condoom en ik hoop stiekem dat er dan ergens een gaatje in zit :) Dat weet ie hoor en daar moet ie dan ook wel weer om lachen, de schat. En komt 't, dan komt 't, vindt ie. Hij zou geen moment balen. Lief, hè?

Ik hou heel erg veel van m'n hubsje en ik wil hem echt niet pushen, maar ik vind het wachten soms wel heel moeilijk.

Herkenbaar? Zo niet, dan zijn troostwoordjes alsnog heel erg welkom :)

Voor jullie: be blessed with lot's of baby's!

9. olivia79

olivia79 Lid

20 feb 2008
    94
    0
    0
    @melisa: Bedankt! Ga ik zeker doen! :D

@pffffff: Ik begrijp het helemaal! Net als je hebt gedacht, we doen het nu niet want we hebben geen zin, anders wordt het zo'n ' moetje', heb je er een dag later alweer spijt van en is er zo weer een maand voorbij! Ineens lijkt ook iedereen zwanger of een baby te hebben. Ik weet dat het zwaar is! Na bijna een jaar ben ik gezwicht en heb ik het aan een vriendin verteld. Dat helpt echt hoor! En anders kun je natuurlijk ook hier je hart luchten! :D

Veel sterkte! En geniet van je vakantie! Jouw tijd komt gewoon nog!

Liefs Olivia

10. pffffff

pffffff Actief lid

21 mei 2008
    339
    0
    0
    Hoi Olivia,

Dank je voor je reactie! Gelukkig weten een paar vrienden het waarmee ik er ook fijn over kan praten! Die zijn beide al mama maar begrijpen me gelukkig helemaal!

Heel veel suc6 allemaal met het proberen zwanger te worden!

Liefs Karin

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Dat klussen is me wat inderdaad. Wij doen het ook alleen als we zin hebben. Maar na 3 dagen geen zin voel ik me ook wel weer rot. Misschien heb ik wel een kans voorbij laten gaan. En als ik dan weer ongesteld ben geef ik mezelf een klein beetje de schuld. Wij gaan over 5 weken op vakantie. Hopelijk kan ik het dan ook een beetje loslaten. Mensen zeggen nu ook, dan word je vast zwanger. Dan ben je er niet zo mee bezig. Nou volgens mijn berekening moet ik dan maar net een eisprong hebben en niet ongesteld zijn bijvoorbeeld etc. Ik vind maar een geklets als mensen dat zeggen. Kan ook niet zo goed tegen die onbedoelde goede adviezen meer. (al zijn ze echt vast goed bedoeld)

12. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Olivia: Gefeliciteerd!

Melisa en pffff: Ja, ja, het schiet niet op zo he. Ik word ook gek van de "zwangere omgeving". Een collega, tevens vriendin, is nu zwanger en wanneer iedereen haar ziet vragen ze gelijk aan mij: en wanneer ben jij zwanger? Wordt het niet eens tijd? Men weet niet dat we "proberen" en al helemaal niet dat mijn cyclus zo lang duurt, dus ik neem het niemand kwalijk, maar ik word er wel erg gefrustreerd van... Ik zeg gewoon tegen iedereen: wij gaan eerst lekker op vakantie in de zomer en daarna zien we wel.

Wij klussen gewoon door, ook al is het soms een "moetje". We hebben afgesproken dat we in het weekend er de tijd voor nemen :) en door de week (als we het druk hebben) wat sneller zijn. Ik kan het mezelf namelijk niet vergeven als ik dat ene eitje misloop en weer 8 weken moet wachten...

Loving: Vervelend dat je vriend nog niet wil. Die van mij heeft er ook heeel lang over gedaan (het is zelfs even uit geweest om die reden), maar sinds eind januari wil hij er eindelijk voor gaan. Hoe moeilijk het ook is om te wachten, het is altijd beter om het samen echt te willen. Ik ken stellen waarvan de man heel weinig aandacht heeft voor de baby en dat is ook niet leuk. Probeer het wel gewoon bespreekbaar te maken/ houden, zodat hij langzaam aan het idee kan wennen. Mijn vriend was vooral bang dat het leven te veel ging veranderen en hij niet meer zou kunnen stappen of iets dergelijks. Nu ziet hij in dat je met een baby toch nog veel kunt blijven doen, het is maar hoe je het zelf regelt. Het helpt natuurlijk ook dat er veel vrienden nu kinderen hebben of krijgen.

Iedereen: heel veel sterkte en succes!
    Liefs van Mia

13. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Leuk al die reacties!

Over dat 'moeten' vrijen. Wij waren er eerst wel een beetje geforceerd mee bezig maar nu gaat het heel goed. We doen het om de dag of af en toe twee dagen als we niet zoveel zin hebben. Ik wil ook niet het risico lopen dat ik net m'n ei mis en dan nog weer 6 of 8 of zoals nu bijna 9 weken moet wachten! Maar het lukt nog wel om het gewoon leuk en relaxed te houden gelukkig. Maar kan me voorstellen dat het niet altijd zo werkt.
    ik gebruik sinds een week de Etos pillen. Zal nu niet veel effect meer hebben want ik denk dat ik 1,5 week geleden alsnog m'n ei had maar goed...wat extra vitamines kan geen kwaad!

Sterkte er mee meiden! En vroeg of laat worden de meeste van ons toch echt zwanger dus daar houden we ons maar aan vast!

14. beebie82

beebie82 Bekend lid

27 mei 2008
    521
    0
    0
    hoi hoi

ik kom ff mee kletsen als dat mag..
    wat ik hier lees is zo herkenbaar.....
    wij zijn nu bijna een jaar bezig om een beebie te maken. maar we hebben vandaag te horen gekregen dat mijn vriend slecht zaad heeft volgens huisarts is het niet onmogelijk om spontaan zwanger te raken maar de kans is kleiner.
    we zijn nu door gestuurd naar de gyn. we kunnen 17 juni terecht.
    maar ik wordt gek van al die lieve mensen om mijn heen die snel zwanger raken die ik het absoluut gun maar ik gun het mezelf ook zo...
    succes allemaal

groetjes

15. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    zooo herkenbaar... ik had het niet beter kunnen schrijven :rolleyes:

Deel Deze Pagina