Ik overweeg de startersperiode in te gaan (vanuit mijn WW-uitkering) en hopelijk de WW dan stop te zetten na 6 maanden als alles goed loopt. Wat als eea toch tegenvalt en ik mijn onderneming daarna weer wil stoppen en terug de WW in en weer solliciteren? Ik heb begrepen dat ik mijn WW kan hervatten tot 22 maanden na het stoppen ervan (22 maanden is ook mijn uitkeringsduur). Maar wat als ik dan zwanger zou blijken te zijn? Op het moment van hervatten WW dus al zwanger. Maakt dat uit voor het recht op hervatten? En als ik dan al tegen mijn verlof aan zou lopen bijv? Zijn daar nog bepaalde termijnen op van toepassing? We overwegen nog een tweede kindje, maar alles is nog helemaal onzeker
Beste Moniponi, Je wilt weten wat er gebeurt wanneer je ná de startperiode stopt met je zelfstandige werkzaamheden. Je kunt dan een herleving van je WW aanvragen. Als je op dat moment zwanger bent, is dat niet van invloed op de WW. Je kunt tijdens je zwangerschap gewoon WW krijgen. Vanuit deze WW-uitkering kom je dan weer in aanmerking voor een zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO). Is er geen sprake van een WW-uitkering voor de ingangsdatum van je verlof? Dan kun je een aanvraag indienen voor een ZEZ-uitkering. Dit is een zwangerschapsuitkering voor zelfstandigen. Zit je in een gecombineerde situatie (zowel WW als inkomsten uit zelfstandige arbeid)? Dan is het afhankelijk van de situatie wat je eventuele rechten zijn. Neem dan contact op met UWV voor uitleg over je specifieke situatie op dat moment. Je mag uiteraard je vraag op dat moment ook hier stellen. Op onze website vind je actuele informatie over WAZO en ZEZ. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare