half jaar na keizersnee nog een heel dikke buik...

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door muppet83, 3 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    hoi,

die buik wil maar niet weg...ik lijk nog steeds 5 maanden zwanger, het is niet echt een kwab, maar een echte buik. gelijk vanaf onder m'n borsten begint de buik al..volgens het zh is alles ok verder. zucht. wie herkent dit? oplossing:buikspieroefeningen??:(

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

ik heb geen ks gehad maar ook nog een dikke hangbuik. Een bewoner zei laatst tegen mij: JIj mag niet tillen, je bent zwanger :$:$

Dan ga je wel ff nadenken hoor of je niet extra moet afvallen of je best moet doen om meer te bewegen. Ik probeer het naast me neer te leggen.Ik heb ook nog steeds strepen van de zwangerschap. tsja... horen er bij.

Rot om te lezen dat jij het nog zo vervelend vind :(

3. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Bij mij was het niet, maar ze hebben mijn buikwand super strak getrokken toen ik weer dicht gemaakt werd. Ik zei dat voor de grap, en toen deed hij het echt :)
    Misschien is een buikwandcorrectie een oplossing?

4. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    het is dus geen hangbuik, maar een strakke buik. net of er een ballon in zit. heeft niet echt met afvallen te maken, want zit zo goed als weer op mijn oude gewicht.

en je buik extra strak dichtmaken kan natuurlijk niet!! de snijwond wordt weer aan elkaar vastgezet, anders zou het een buikwandcorrectie zijn:).

5. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Als je op je rug ligt heb je dan een bult op je buik als je iets omhoog komt?? Ik heb namelijk ook een giga zwangere buik ook na ks en grote kinderen en heb een rectus diastase.
    Moet je maar ff googlen

6. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    Nee een diastase is het niet,aldus de gyn.

7. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Hier na de 1e ks ook een bol buikje. Leek wel of t steeds boller werd... Geen vetrol of hangbuik, weer mn eigen gewicht, maar gewoon een stevige buik, maar bol :(
    Heb t idee dat mn buikspieren niet meer op hun plek zijn teruggegaan ofzo? Er is toen wel eens gevraagd of ik zwanger was, nee dus!
    Nu vijf weken geleden mn tweede ks gehad en ik vrees t ergste. Als ik op controle moet bij de gyn ga ik zeker vragen wat ik er aan kan doen.

8. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Dat kan natuurlijk niet, dan moeten ze ook vel over hebben gehad. Waar hebben ze dat dan gelaten?

Ts, hier ook nog een dikke buik na keizersnee..

9. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ik heb dat, nu ook een half jaar later, helemaal niet.
    Mijn buikspieren zijn ietsje minder strak. Tsja, daar moet ik, denk ik, gewoon zelf even wat beter mijn best voor doen... :)
    Maar verder ben ik weer net zo plat als voor de zwangerschap en KS.

10. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier ook niet meer.
    Maar ik doe Sonja Bakker en flinke buikspier oefeningen.

Heb nu redelijk strak buikje terug

Wel megaaa vervelend voor je!!!

11. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    het is gewoon wennen om nog steeds zo'n buik te hebben. gelukkig is de mode allemaal wijd dit jaar, maar een bikini zit er niet meer in. ik zie nu al vaak mensen naar mijn buik staren, van zou ze zwanger zijn...heel vervelend.
    heb al heel wat b.spieroefening gedaan, echt fanatiek, maar geen verbetering. maar goed, wel een heel lief babymeisje ervoor terug gekregen:p

12. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Muppet: Ik wil het absoluut niet bagatelliseren hoor... Maar misschien ben je nu wat gevoeliger als mensen naar je buik kijken. Misschien keken mensen vroeger ook wel in de richting van je buik, maar viel dat helemaal niet zo op.
    Je bent nu misschien wat onzekerder over je buik en er gevoeliger voor als mensen kijken.
    Het hoeft ook helemaal niet te zo te zijn dat ze iets lelijks denken. Misschien denken ze wel; 'Die ziet er, 6 maanden na de KS, al weer goed uit...'

En je hebt helemaal gelijk... Je hebt er wel een heel mooi meiske voor terug gekregen.
    Je hebt iets heel bijzonders met je lichaam gedaan. Daar mag je ook trots op zijn.

13. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het ook niet echt, wel zie ik zelf nog een klein buikje zitten maar dat is meer mn velletje wat wat slapper is en mn buik wat boller maakt maar niet zo extreem als jij beschrijft.

Aan mn buikspieren ligt het in ieder geval niet want die zijn vlgs de gyneacoloog zo strak als elastiek.
    Ze heeft zelfs mn rechte rechter buikspier door moeten knippen want ze kregen mn buikspieren niet opzij omdat ontzettend strak stonden.
    Ze knippen normaal tussen je linker en rechter buikspieren door, duwen je buikspieren naar de buiten zijden en trekken dan je kind er tussen door.
    Maar dat lukte bij mij dus niet vandaar dan mn rechter buikspier eraan moest geloven....
    Ze hadden daarna ook een klein probleempje met hechten....
    Zie maar eens een strak gespannen elastiekje weer bijelkaar te krijgen en te hechten ;)
    Uiteindelijk is het de gyn gelukkig wel gelukt om alles weer netjes aan elkaar te krijgen.

14. imoan78

imoan78 Actief lid

6 jul 2012
    117
    0
    16
    supermarkt
    mijdrecht
    Ik heb nog een 3 maanden buikje en ook bij mij meteen vanaf onder mijn borsten. In het ziekenhuis zeiden ze dat min baarmoeder nogal hoog zat. Komt bij mij wel bij dat ik enkele vleesbomen heb. Moet over 2 weken voor controle naar de gyn, hoop dat ik dan wat wijzer wordt.

15. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Pff... Hier ook! Mijn oude (strech ;)) broeken passen wel enzo maar heb idd echt nog een buikje! Vreselijk lelijk echt beetje solrt van zwembandje maar dan ook nog eens dood-aanvoelend... Heb geprobeerd om buikspieren al te gaan doen maar ik ben echt jankend van de pijn opgehouden...

Echt vervelend hé, zo'n keiZersnede... Had niet verwacht dat het nog zo lang ingrijpend je lichaam zou veranderen...

Deel Deze Pagina