Ik ben op zoek naar mensen die net als mij veel bloed hebben verloren na de bevalling en dit aangevuld hebben gekregen met bloed en plasma. Ik ben erg benieuwd hoe jullie herstel verliep. Ik ben na de bevalling 2 liter bloed verloren. 1 liter omdat het hechten niet lukte en toen ik naar de OK moest en onder narcose gehecht ging worden kwamen ze erachter dat ook nog 1 liter bloed in mijn baarmoeder was verzameld omdat die slap geworden was. Ik heb dus een bloedtransfusie gekregen. Ik ben nu ruim 4 weken verder en voel me nog steeds enorm moe. Mijn Hb was 4,9 toen ik het ziekenhuis verliet en nu is hij 5,9. Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben gehad en hoelang het herstel hiervan duurde. Ik vind het nu erg zwaar en kan alleen voeden en zelf eten en heeel veeeel slapen. Ik lig nog steeds veel op bed.
hoi, Ik heb ook twee liter bloed verloren na de bevalling omdat mijn baarmoeder niet samentrok. Ik zelf ben vrij snel hersteld van het bloedverlies. bij vertrek uit het ziekenhuis had ik hb 5.6 en drie weken later zat ik al weer op 7.9. Ik heb de eerste paar weken ook vrij weinig gekund. ik was ook blij als mijn meisje gevoed was en ik zelf nog net een boterham weg kon eten. Ik weet niet of je het herkend maar mijn eetlust is volledig weg sinds de bevalling. Ik heb trouwens geen bloedtransfusie gekregen. Wat ik ook heb gemerkt dat ik door het bloedverlies de hormonen minder goed aankon. Ik heb dan ook een paar weken achter elkaar dagelijks gehuild. Wat ik weet is dat je er behoorlijke tijd last van kan houden en dat het lang duurt voor je je echtweer de oude voelt. onderschat het niet je lijf heeft door het bloedverlies een giga tik gehad en ik vond het moeilijk maar dat heb ik wel moeten accepteren dat ik niet alles kon wat ik wilde. bijv het heeft drie weken geduurd voordat ik zelfs voor het eerst weer buiten kwam. veel succes.
Ik ben na mijn bevalling 2 liter bloed verloren door een niet goed gehechte knip.Maar ik heb geen transfusie gehad. Ik heb zeker 2 weken moeten bijkomen daarvan, had geen eetlust en erg moe en snel duizelig.Maar na die 2 weken was ik wel weer aardig op de been lichamelijk. Ik heb er in totaal wel 4 weken over gedaan om mentaal aan de hele nieuwe situatie met een kindje te wennen. Maar of dat nou ook daaraan lag of dat het gewoon het 'nieuwe' was weet ik niet zo goed.
Ja dan voel je je knap waardeloos, zo slap en moe. Mijn hb was erg laag en ben twee dagen later met 4,6 vertrokken uit het ziekenhuis. Heb nog een extra Ferro-infuus gekregen, dat is dus een ijzer-aanmaak- boost. Vervolgens natuurlijk ook nog aan de ijzerpillen. En binnen vier weken zat ik weer op een normaal hb
Hier 2.5 liter verloren, 3 kwart liter bloed gekregen. HB was na bevalling 4, na 8 dagen 6.3 zonder ijzer-infuus, wel ijzerpillen. Moet ze nog 2 weken slikken en dan zal die weer rond de 8 moeten zijn Maar moe..Nee.
Twee liter bloed verloren tijdens de bevalling en twee zakken bloed gekregen tijdens ons nachtje ziekenhuis. Ik heb met nog weken slap en trillerig gevoeld, maar het is uiteindelijk vanzelf beter gegaan. Ik heb geen ijzertabletten geslikt. Wel ijzerrijke voeding gegeten. Hou je gewoon rustig (voor zover dat kan met een kleintje en kraamvisite). Je voelt zelf het best wat je kan en niet kan. Beterschap!
had ook veel bloed verloren en zelfde hb als jij. Ook transfusie gehad. Daarbovenop kreeg il 5 dagen later een infectie en werd opnieuw opgenomen in het ziekenhuis. Ik kreeg van een collega de tip om thuis floradix te nemen, de vloeibare variant. En dat hielp echt!!! Ik kreeg weer energie en fut!
En veel ijzerrijke voeding eten. Spinazie, appellstroop op brood.hierbij glas sinaasappelsap drinken. Zorgt ervoor dat het ijzer goed en snel opgenomen word.
Ik heb ook 2 liter bloed verloren,naar de OK omdat de placenta niet los kwam. Ik heb ferro geslikt en HB was na 3 weken weer normaal. Voelde me de 1e dagen wel slap en eng maar omdat onze uk in het zh lag had ik hier geen tijd voor en moets wel door gaan. Sterkte en ik hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen
Bij de eerste 2,5 liter verloren, ook door een vastzittende placenta. Hier een bloedtransfusie voor gehad. Daarna staalpillen en nog heel lang Floradix genomen. Heb er zelfs nog een extra kuur staalpillen voor gehad omdat na de eerste kuur het Hb nog veel te laag was. De tweede keer 4,5 liter verloren door dezelfde oorzaak. Weer staalpillen en Floradix genomen. Na 10 dagen kwam ik ook pas mijn bed weer uit. Daarna knapte ik redelijk snel weer op.
Hoi Stella84, Na hoeveel weken/maanden kon je zelf weer alles doen? huishouden en dergelijke? Gaf je ook borstvoeding?
Hej Herkenbaar hoor. Ik kan niet eens een rondje lopen nog, dan ben ik weer een week in bed, zo moe! Gaf je ook borstvoeding?
Bedankt voor al jullie reacties! Het is blijkbaar per persoon heel verschillend. De ene zegt zelfs helemaal niet moe te zijn! :O Hier nog steeds vreselijk moe. Sinds maandag zie ik weer een stijgende lijn ipv een dalende. Vorige week lag ik heel de dag alleen maar op bed, zo moe! Gaven jullie borst of flesvoeding? en is er iemand toevallig gestopt met BV geven vanwege de gezondheidstoestand? en knapte je dan eerder op? Ik vind het erg zwaar. We hebben nu hulp gezocht en kan zo alle dingen wat makkelijker loslaten. Het huishouden draait nu aardig door.
Ik gaf flesvoeding, ik denk dat het wel uitmaakt, b.v. vraagt veel van je lichaam. De eerste keer had ik 2,5 liter verloren maar kon ik na 2 wk. wel een klein rondje met de kinderwagen lopen. De tweede keer liep ik denk ik met 3 weken buiten een rondje met de kinderwagen naar school. Maar de eerste 10 dagen heb ik alleen maar op bed gelegen. Je kunt vragen of ze je Hb nog eens willen nakijken. Ik heb ook een extra kuur ijzer gehad omdat de Hb weer naar beneden ging en ik bloedarmoede had.
hoi Danssie, ik gaf borstvoeding maar daar ben ik mee twee weken mee gestopt. ik kon vanwege energie niet meer maar door het bloedverlies ben ik mijn eetlust verloren en at ik te weinig om genoeg vette borstvoeding te hebben. mijn meisje groeide op flesvoeding ook beter. de kinderarts van het cb zei zelfs dat het goed was voor de groei van mijn meisje dat ik ben gestopt.
ik ben 13 april bevallen, en heb ook meer als 2 liter bloed verloren. ik heb trouwens geen transfusie gehad. snap helemaal hoe je je voelt meid, ik ben ook erg moe en heb nergens energie voor. ik slik sinds dat ik bevallen ben pillen die ik van het ziekenhuis heb meekregen voor mijn hb. maar dat haalt weinig uit. ben een paar dagen geleden weer geprikt en mijn hb zit nog steeds op 5. heb over 2 weken weer een afspraak voor het prikken van mijn hb, en als die dan nog niet hoger is, dan maar kijken wat ze gaan doen. heel veel sterkte! en lekker toegeven aan de vermoeidheid wanneer het ook maar even kan. hoop dat je je snel beter mag voelen!
Ik ben ook 2 liter bloed verloren bij mijn eerste bevalling. Heb ook 3 zakjes bloed en nacl gehad. Eenmaal thuis ben ik weer veel te snel vanalles gaan doen. Gevolg was dat ik een half jaar later nog moe was. Dus doe inderdaad rustig aan en neem de tijd om bij te komen. En als het niet lukt, dan lukt het maar niet. Het is veel belangrijker dat je goed herstelt en aansterkt.