vast mensen met ervaringen hier ik heb een kleine meid van nu bijna 11 maanden (geboren 10 mei 2012) ik ben aan het sporten geslagen inclusief de buikspieren tijdens de bevalling had ik aan het eind zo ineens nog een bups striae.... helaas maar goed nu is het dat ik nog een klein blubbuikje heb (DAT is nog niet eens zo erg) maar het is net... nou ho zullen we dat eens omschrijven alsof je de strijkbout verkeerd op een blouse hebt gezet! allemaal vouwen erin enzo door die striae streepjes dat lijkt gewoon vreselijk! gaat dit ooit nog weg? of is er een oplossing dat je het weg krijgt
Ben bang dat ik je moet teleur stellen...... Zie foto hieronder, dit is mijn buik nu na de bevalling. Ben gewoon zo goed als plat, wel een heel ini mienie hangertje (2kids gebaard) maar die striemen wat jij omschrijft daar kun je écht niets aan doen....... Enige wat ik nog heb is een bruine navel en bruine streep, hopelijk trekt dit nog wel zo snel mogelijk weg.......
Joh.. Je bent pas net een maand bevalleb.. Het word evht nog wel een stuk minder hoor.. @ ts tsjaa mn buik is wel wat minder strak... Maar nu na 1,5 jaar vind ik t reuze meevallen
die bruine navel en streep gaan weg hoor! En je zult ook nog wel wat platter weer worden. Maar striemen enzo zijn helaas beschadigingen in de huid en dat gaat niet weg. Ik denk wel dat t met de tijd wat minder zichtbaar wordt.
Als ik sta heb ik een 'platte' buik met zitten komt alleen t overtollige vel tevoorschijn en die rimpels gaan zkr nie weg...
Nee dat bedoelde ik ook te zeggen met die foto, die rimpels gaan inderdaad niet weg. Weet dat ik een maand geleden ben bevallen. Die vet valt bij mij wel mee, er hangt wel een beetje maar dat is dus dat ''zakje''. Dat kun je wel wegtrainen.....
huh die rimpels, niet lullig bedoeld maar heb dat echt nog nooit gezien! Komt dat door het uitrekken van de huid? Ik vond mezelf al dik gebleven nu (Lees: zwemband) maar ik mag van geluk spreken geloof ik.. Wat naar meiden, hoop dat het nog beter wordt!
Ik ben nog nooit bevallen, maar ik heb wél heel veel huidstriemen opgelopen omdat ik een enorme groeispurt heb gehad in de pubertijd. Die rode strepen blijf je altijd zien, maar ze worden wit en daarna kunnen ze ook enigzins met de rest van je huid meekleuren, maar je blijft het wel zien...
Die striemen zou je eventueel kunnen laten laseren, dan wordt het iets minder opvallend. Op mijn heupen had ik veel striemen (na het groeien in de pubertijd) die worden wel steeds minder zichtbaar, maar je blijft ze zien.
Ik mag ook niet klagen gelukkig... geen striae, alleen nog een klein 'hang' buikje... Probeer ik middels oefeningen wat strakker te krijgen. Wat ik wel vreemd vind is dat als ik zit, ik zo'n dubbele band voel, vlak boven mn schaambod..
Ik moet bekennen dat ik gezegend ben met een buik die makkelijk terugveert.... Alleen mijn navel is wat groter gebleven. Nu heb ik geen striemen gekregen en geen hele grote buik gehad dat speelt mee. Het blijft nog wel veranderen hoor tot wel een maand of 18
In het begin als je huid nog in het genezingsproces is dan kan je dit enigsinds nog bevorderen door het een en ander eraan te doen. Als je al bijna een jaar er niks aan hebt gedaan en dan praat ik vooral over huidmassages dan ben je vaak te laat.. Bij mijn eerste was mijn buik een ravage, maar 9 maanden later was er niks meer om me voor te schamen. Nu bij de tweede geen ravage maar ik moet wel wat tijd erin stoppen. Voor het definitieve resultaat zul je sowieso een +jaar moeten wachten. Maar probeer dus ook in die tijd er iets aan te doen, en dan gaat het echtniet alleen om een beetje buikspieroefeningen enzo want dat heeft meer met je spieren te doen dan je huid. Er is heel veel over te lezen ook.
Echt stoer dat je er een foto van durft te plaatsen. Het duurt even maar word echt stukken beter, zal je wel zien over een jaartje.
Mijn buik was na de bevalling ook best een ravage, maar nu 14 maanden verder vind ik het enorm meevallen. Hij is wat losser, maar de striae wordt lichter en beetje bij beetje lijkt het ook minder slap ge worden. Die donkere verkleuring is bij mij nu helemaal weg, heeft wel even geduurd en ik heb m'n buik (en navel ook vooral) een paar keer gescrubd en daarna ingemasseerd met babyolie. Verder niks gedaan, ik doe pas sinds een weekje weer echt buikspieroefeningen (en heb het idee dat dat wel helpt tegen de 'losheid').
We zijn vrouwen onder elkaar toch? Na mijn 1e zwangerschap was het lang niet zo erg als nu, zoonlief heeft dit veroorzaakt
Bij mij zag het er ook zo uit, en het is echt een heeeeel stuk weggetrokken! Mijn jongste is nu 15 maanden en het is echt heel veel verbetert, alleen bij mijn navel zitten die vouwtjes nog.
Het kan meevallen. Het verschilt per persoon en is afhankelijk van je huid. Dit is mijn buik, zeven maanden na de bevalling:
geen enkele striem te zien bij jou, ziet er mooi uit! Helaas voor mij gaan die striemen nooit meer weg, hopelijk mijn ribbels en hang''zakje'' wel. Binnenkort beginnen met sporten in de sportschool... Zucht*
Bij jou is het ook de tweede hè? Striae kan je niks aan doen helaas.. Ik heb het op mijn bovenbenen en daar ben ik ook alles behalve blij mee. Ik was onwijs opgezwollen door al dat vocht... Hier twee tot drie keer per week een les XCO. Echt een aanrader voor iedereen die een plattere/strakkere buik wil.
Ja mijn 2e zwangerschap, tijdens mijn 1e had ik ook niet zo heel veel striae maar een beetje maar tijdens mijn 2e zwangerschap is het behoorlijk gerekend (8,5 pond was mn zoon bij de geboorte) Had ook een gigantische grote buik. XCO, wat is dat? Ik ga binnenkort beginnen met de sportschool, cardio en buikspier oefeningen wordt wel tijd vooral als ik het er af wil