Onzeker! Oude broeken passen (nog steeds) niet

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Prins03, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hallo dames,

Zo'n 4,5 maand geleden ben ik bevallen van een geweldige zoon. Ik was zo'n 16/18 kilo aangekomen, weet het niet eens meer precies ;)..

Maar nu pas ik nog steeds niet in mijn oude broeken.. En ik word er toch wel een beetje onzeker van aangezien ik van veel mensen hoor dat ze na een week, twee weken, misschien een maand of 2 weer in hun oude kleren paste..

Shirts gaat op zich wel goed. Maar broeken.. Het lijkt ook wel of ik ze niet meer over mn heupen krijg..
    Uiteraard moeten er nog wel wat kilo's af, ik wist dat ik hier misschien wat langer over zou doen en harder voor zou moeten werken ivm bouw en aanleg om wat snel wat dikker te worden..

Ik sport vanaf 10 weken na de bevalling weer 2x per week.. En nog loop ik in zwangerschapsbroeken.. Komt het ooit weer goed? :$

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die heupen is heel normaal.. Je heupen gaan tijdens de bevalling wat meer open staan, dus je wordt wat breder. Het heeft even tijd nodig voordat dat weer terug staat.

Ik was al snel een paar kilo lichter dan voor de zwangerschap (7 kilo aangekomen, maar kind was al 4 kilo, met zooi erbij kwam ik op 0 uit de bevalling), maar die heupen zaten ook dwars. Ik geloof hier beide keren zo'n 9 maand, de tijd die er staat voor ontzwangeren.

3. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    pff vertel mij wat haha
    dochtertje drie maanden moet er nog 10 kilo af hebben rpm nu 2x in de week en iedere dag 50 buikspier oefeningen.
    maargoed hebben er wat moois voor terug gekregen en dit komt vast goed :D

4. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Oh ja, meestal vind ik het ook niet heel erg.. Maar zo af en toe sta ik voor mn kast en dan kan ik er zo van balen dat ik al die kleren nog niet pas!..
    Zal ook wel goedkomen.. Hoop ik :p

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Is heel normaal hoor! Ik was beide keren direct na de bevalling weer op gewicht ( Ik heb overgewicht, 3 cijfers ipv 2. ) was beide keren vrij weinig aangekomen, direct weer op gewicht maar mn heupen en buik waren echt niet meteen weer 't zelfde! Dat duurt idd echt even. Hoorde van een erg slanke vriendin, maatje 36, dat ze pas na 1,5 jaar ofzo weer terug paste in maat 36 vanwege de bredere heupen.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.950
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het is voor mij al even geleden, maar als ik het me goed herinner heb ik nog zeker een maand of 5 in 'te grote' broeken gelopen. Ik ben ooit een maat afgevallen, dus ik had nog broeken maat 40/42 terwijl ik voor de zwangerschap al een tijd maat 38 droeg. Maar die grotere maten kwamen na de zwNgerschap weer prima van pas!
    Zwangerschapskleding heb ik niet meer gedragen, geloof ik.

7. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Nou hier heeft het ook maanden geduurd hoor, volgens mij wel een half jaar of zo. Beide keren. Ik viel wel goed af, borstvoeding doet wonderen. Maar ik kon nog steeds niet in mijn oude kleren. Blijkbaar moeten die heupen weer even herstellen. Na het stoppen met bv (9 maanden) weer aangekomen, maar bleeft wel gewoon in mijn oude kleren passen.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het zijn voornamelijk de heupen en de buik waardoor je niet direct weer in je eigen kleding past. En ik denk dat zeker 80% van de vrouwen daar echt wel veel langer over doet, dan binnen 2 weken na de bevalling hoor :$

9. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hahaha ja, dat leek mij ook.. Maar toen tikte ik het in op google en de eerste paar dingen die naar boven kwamen waren mensen die riepe dat ze na twee weken alweer in hun oude kleding paste.. (stond natuurlijk niet bij hoe het eruit dat :D) .. Daarom werd ik er wel een beetje onzeker.. Maar gelukkig is het nog niet zo gek dat ik het nog niet aankan na 4,5 maand :)

10. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, mensen vertellen nou eenmaal liever dat ze zo vreselijk slank zijn dan dat ze dik zijn, vandaar dat je dat soort verhalen meer vindt. Hier duurde het tot aan de volgende zwangerschap...hahaha

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Eh nou, ik moet nog steeds 6 kilo en dochterlief wordt bijna 2 :D :)

12. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Na mijn eerste zwangerschap heb ik mijn oude kleren nooit meer aangekund. Mijn heupen waren ook flink uitgezet en dat komt hier nooit meer goed. Dus oude kleren weg en nieuwe kopen.

13. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Bij mij een jaar... :) en jaar en drie maanden voor op oude gewicht. Maar niet gesport :)

14. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ik kan mijn oude kleren wel weer aan.. maar dan hangt er wel zo'n mooie rol over mijn broekrand :( ... de kilo's zijn er dus nog zeker niet allemaal af... het gaat wel heel langzaam steeds beter... Echt... soms dan sta ik op de weegschaal en dan is er ineens weer een halve kilo af... dan denk ik huh?... nog 2,5 te gaan ongeveer.....

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik had 3 dagen na de bevalling alweer mijn eigen broekjes maat 34 aan :)
    Zit alweer helemaal op gewicht, maar dat komt ook omdat ik bijna niets kan eten i.v.m. galstenen, niet fijn vrijdag operatie, maar wel fijn voor de zwangerschapskilo's.

16. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hahaha Juffie26 :D
    Nou, en zulke verhalen lees je dus alleen maar als je het intikt op google zowat :)

Fijn dat je je kilo's zo snel weer kwijt bent! Maatje 34, wauw.. dat heb ik nooit gehad volgens mij :p .. Succes met de operatie, dat is dan weer wat minder.

17. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Inderdaad googlen verhalen haha maar echt waar!
    Ik had me aangekleed komt de kraamverzorgster me vragen of het lukt, ik ja hoor ben al klaar, ze kijkt en zegt 'je hebt toch niet he eigen broeken alweer aan?' Ja hoor die had ik aan! Dat doen je er niet veel na zei ze......ik durf het ook bijna niet te zeggen zo snel alweer, had bet zelf ook niet gedacht, en maakte me eerlijk gezegd ook niets uit ben zo blij met onze spruit, maar het is wel een meevaller natuurlijk! Die operatie is minder, ach ja komt ook wel weer goed, moeten we even door! Komt goed!

18. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Ik pas ook niet in mn oude broeken hoor. Ja, 1tje, die ik kocht toen ik net zwanger was. Ben dan ook nog steeds 6kg zwaarder dan voor mn zwangerschap, maar vind het wel best zo.. ben echt niet te dik. Maarja, het zit allemaal op mn heupen/benen, dus broeken passen idd niet meer! Heb lekker een paar nieuwe gekocht, prima. Dat mensen al na 2 weken weer in hun oude broeken passen, tja.. niet iedereen heeft dat! En dan ben je echt niet gelijk raar :p

19. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik was na de bevalling van de 2e pas na 7 maanden weer op gewicht. Inmiddels ben ik een kilo of 4 lichter dan mijn startgewicht van voor de zwangerschappen.

20. Aylen

Aylen Niet meer actief

Bij mij ging het de week na de bevalling heel snel, elke dag een kilo kwijt, maar toen bleef het steken! Nu, 6 weken verder, zit ik toch nog 6 kilo boven mijn startgewicht. Ik eet nog wel elke dag boterhammen met chocopasta dus het zal daar wel mee te maken hebben denk ik :D

Ik heb besloten weer op dieet te gaan als ik weer ga werken, dan stop ik ook met de bostvoeding.

Deel Deze Pagina