Onregelmatige cyclus

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MissyC, 28 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Hoi dames.

Ik weet niet zo goed in welke categorie ik dit moet zetten, maar deze leek me het meest logische.

Ik heb een vrij onregelmatige cyclus. Varieert van 28-35. Maar wanneer spreek je dan van overtijd zijn?

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik denk dat dit tussen het forum zwanger worden, valt....

Tussen de 28 en 35 dagen valt onder een normale cyclus hoor en is in feite dus niet onregelmatig. ;)
    Wat je wel zou kunnen doen is proberen te ontdekken wanneer je eisprong is door bv te temperaturen, ovulatietesten te gebruiken, letten op je vruchtbaarheidsslijm..

Maar ik zou uitgaan van je langste cyclus bij het berekenen van je overtijd datum..
    Niet van je eisprong!! Maar als je bovenstaande nog niet doet, is dat te proberen waard? Want ook al is het in feite niet onregelmatig, maar als je van 35 uit gaat en het is 28 klus je waarschijnlijk net verkeerd ;)

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Bij een onregelmatige cyclus is het het handigst om de langste cyclus aan te houden. Dit om teleurstellingen te voorkomen.

4. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Bedankt voor jullie tips. Echter is het niet om zwanger te worden.

Zal het even uitleggen. Begin maart aan de pil gegaan. Ik moest alleen na 2 week plotseling stoppen. Omdat ik last van uitval aan mijn linkerkant kreeg. Maar in die periode wel gemeenschap zonder condoom gehad. Maar omdat ik 1 week eerder moest stoppen dan gepland ben ik een beetje bang dat ik weer zwanger kan zijn. (Het was niet de bedoeling, maar mocht het zo zijn is het absoluut welkom hoor).

Nu zat ik gisteren op de 28 dagen, opzich niet zo gek met een onregelmatige cyclus. Maar word er wel een beetje zenuwachtig van.

5. XmoonlightX

Ah op die manier!!
    Dan zou ik van de 35 dagen uit gaan! Succes met wachten en probeer niet teveel te stressen want dan kan je ongi ook later op gang komen..;)
    Makkelijk gezegd, i know...

6. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Ja toch wel he? Ga ik dat denk ik maar doen.
    En als ik met 35 dagen nog niet ongesteld ben spreek je dus in principe van overtijd zijn?

(Was voor de zwangerschap van mijn dochter helemaal into de temperaturen, cyclussen etc etc. Maar het is nooit blijven hangen haha).

7. XmoonlightX

8. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Dankje!!

Deel Deze Pagina