Utrogestan bij terugplaatsing cryo in eigen cyclus

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Tweedewonder, 19 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweedewonder

Tweedewonder Nieuw lid

19 mei 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste allemaal,

Wil jullie vragen of er hier mensen zijn die utrogestan hebben gebruikt bij terugplaatsing van een cryo in eigen cyclus? Mijn ziekenhuis wil het niet uitschrijven en ik wil het zoop graag. Heb 3 jaar in het ziekenhuis gelopen voordat ik zwanger was van mijn dochter. Nu ik de cryo wil gaan gebruiken zou ik graag mijn kans volledig pakken, er is maar 1 cryo. Via de huisarts heb ik nu wat utrogestan gekregen.. maar het is echt veel te weinig. Waarom zouden de gynaecologen hier zo moeilijk over doen terwijl het helemaal geen kwaad kan en ik mij er gewoon zo prettig bij zou voelen omdat het toen bij mijn dochter met de utrogestan ook is geslaagd.
    Groetjes tweedewonder

2. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Je kan zelf bestellen bij dokteronline.com. Heb ik ook gedaan. Het is prijzig maar als je bijv 3 verpakkingen ineens besteld ben je goedkoper uit.
    Ik heb het tot 10 weken gebruikt, tweemaal daags 100mg. Daarna afgebouwd.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.047
    15.638
    113
    Nabij Utrecht
    Omdat nu je cyclus niet is stilgelegd heb je van nature een goede baarmoeder slijmvlies opbouw.
    Bij ons geven ze het ook niet na een cryo in natuurlijke cyclus, omdat het om bovenstaande reden geen toegevoegde waarde heeft.

Wanneer ze het je nu wel gaan geven moet je het tot 12 weken blijven gebruiken zei mijn gyn.

Hoeveel bollen heb je nu van je huisarts gekregen dan?

4. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind het vreemd dat ze hier bij jou moeilijk over doen.
    Ik kreeg dit meteen van mijn gyn, ook al had ik geen uitgesproken tekort aan progesteron. Mijn gyn zegt dat als ze helpen met een "medische bevruchting" ze dit altijd geven om innesteling te bevorderen en miskraam voorkomen. Een "medische bevruchting" heeft namelijk al de mogelijke steun nodig

5. babytjuh

babytjuh Actief lid

2 jun 2010
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit met hetzelfde probleem, maar ik heb 2 doosjes gekregen voor na mn terugplaatsing bij mn ivf. Die is toen niet doorgegaan.
    nu krijg ik eind deze week mn eerste terugplaatsing als het goed is (in mn eigen cyclus).
    Ik ben aan het twijfelen of ik deze gewoon zal gaan gebruiken, maar ik heb maar 60 bolletjes dus maar voor 10 dagen, zou 3x 1 bolletje ook volstaan?

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik heb het ook niet gehad, vond het ook erg eng. Ben van de tweede cryo zwanger geraakt, in eigen cyclus, zonder pregnyl of utro.
    Met een bmsv van 5mm, dus het kan echt zonder utro.
    Maar ik snap je heel goed ;)

7. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Als je het gebruikt en je blijkt zwanger te zijn, mag je idd niet zomaar stoppen. Ik geloof dat je het dan 12 weken moet gebruiken.

Deel Deze Pagina