Half jaar zelf proberen ------> eerder IUI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by 1986CHANTAL, Sep 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

May 12, 2014
    1,767
    760
    113
    Female
    Amsterdam
    hoi meiden,,

Na heel veel rondes gisteren wéér ongesteld geworden.. In juni alle onderzoeken afgerond en er is niets te vinden. Advies is nog een half kaar proberen en dan IUI. Nu is dit de derde menstruatie van het half jaar en eigenlijk ben ik het helemaal zat. Gevoel dat het ons gewoon niet zelf gaat lukken, dat de zaadjes niet in de buurt komen van de eitjes of dat er telkens iets niet goed gaat. Ik ben met het zelf proberen en aanmodderen wel een beetje klaar, telkens het moeten vrijen (en nee ik kan dit niet loslaten je denkt er toch aan deze dagen;) de hoop en telkens weer de teleurstelling. Ik ga morgen het zkh bellen of het mogelijk is dat we eerder starten.

Is er iemand die dit ook heeft gedaan? Of tips voor mij heeft?

Liefs Chantal

2. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

Jun 12, 2015
    342
    40
    28
    Gezien je naam verwacht ik dat je rond de 30 jaar bent? Dan vind ik het wel lang duren als ze je na zoveel pogingen zelf proberen nog een half jaar door laten gaan. Ik zou zeker kijken wat er mogelijk is, eventueel bij een ander ziekenhuis.
    Voor je de IUI in gaat, kun je ook al onderzoeken doen.

Het is jouw lijf en jullie wens!

3. Theeleut77

Theeleut77 Actief lid

Mar 3, 2016
    240
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou vragen of je al kan starten met de vooronderzoeken. Wellicht dat dat al kan. Verder zit je op de helft van het wachten, en je moet ook bedenken wat je precies wil. Wil je gaan starten met hormonen in december? Wat een drukke maand is, en dan kijken hoe je er op reageert?
    Denk er goed over na. In het nieuwe jaar starten geeft wellicht ook rust, ook al wil je heel graag. Ga vooral nog even leuke dingen doen, en laat dingen wel even los. Je moet niets, maar geniet vooral van de leuke dingen met je partner. Dat is echt effectiever.

4. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

May 12, 2014
    1,767
    760
    113
    Female
    Amsterdam
    #4 1986CHANTAL, Sep 12, 2016
    Last edited: Sep 12, 2016
    Bedankt voor jullie reacties! Ben inderdaad bijna 30. Wat voor vooronderzoeken zijn dit?

Hagedisje gefeliciteerd met je zwangerschap! Ben je via IUI zwanger geworden?

Ik probeer ook zoveel mogelijk te genieten maar op de één of andere manier lukte dit voor alle onderzoeken beter dan nu we weten dat er niks aan de hand is. Heb echt het gevoel dat we voor niks bezig zijn...

5. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Hey! Wij hebben ook na 1,5 jaar het advies gekregen om nog een jaar zelf te proberen (was toen net 31) en na een half jaar was ik het spuugzat, maar ze wouden niks doen. Ze vonden na 2,5 jaar proberen IUI eigenlijk nog aan de vroege kant, maar dat mocht dan wel.

Uiteindelijk zijn we overgestapt naar een ander ziekenhuis, en zijn we na 2 jaar kunnen beginnen met IUI.

Zou het gewoon proberen! Succes

6. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

Sep 3, 2012
    2,314
    0
    36
    Een mooi huis
    Bij de meeste ziekenhuizen is het protocol 2 jaar zelf proberen als ze geen afwijking vinden. Je kan het wel proberen natuurlijk.. Nee heb je..

Succes! Hopelijk worden jullie gauw geholpen!

7. Jenny13

Jenny13 Actief lid

Apr 13, 2016
    129
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier was ook de policy toch echt dat je het zelf moest proberen (tussen 1,5 en 2 jaar) Toen we de onderzoeken hadden gehad (incl. HSG) werden we toch ook weer voor een half jaar naar huis gestuurd.

Uiteraard zou ik het altijd vragen (of een ander zkh proberen), maar de meesten houden wel vast aan hun policy. Toen ik overigens na een half jaar terug kwam, was er trouwens ook niets wat ons tegenhield. Gelijk besloten om met IUI te beginnen.

8. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

May 12, 2014
    1,767
    760
    113
    Female
    Amsterdam
    Thanks meiden!
    Wij hebben alle onderzoeken al gehad en alles is goed.
    Duurde het bij jullie lang voordat je kon starten? Of moet je eerdt eerst een aantal keer op gesprek oid?

Ga straks even bellen

9. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

Sep 3, 2012
    2,314
    0
    36
    Een mooi huis
    Wij liepen in de VU en daar waren ook de onderzoeken gedaan, dus ze kenden ons al, en wisten dus dat we die maand mochten starten. We konden toen we belden direct beginnen, dus ik kreeg een telefoonnummer die ik moest bellen op de eerste cyclus dag en kreeg dan meteen een afspraak om op dag 8 voor de eerste follikel meting te komen.

10. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

May 12, 2014
    1,767
    760
    113
    Female
    Amsterdam
    Net gebeld en de assistente had het even snel besproken met de gyn. Helaas we moeten wachten tot december.. Er is toch nog een rieele kans dat het ons zelf gaat lukken en daarom is behandeling nog niet nodig. Ben het gewoon zo zat! Maar goed even de knop om en we gaan er nog maar een paar maandjes voor

11. Amare

Amare Niet meer actief

Hier ook inderdaad nog wachten voor we met IUI mogen beginnen, is inmiddels 2x beloofd dat we mochten starten en ook 2x uitgesteld.
    Reden: na 2 jaar zijn de kansen op een natuurlijke zwangerschap even groot als een zwangerschap met IUI.
    Echter zijn er bij ons meerdere dingen gevonden die van invloed kunnen zijn bij zwanger worden, maar het hoeft niet.
    Hierdoor heeft de gyneacoloog besloten om ons toch 3 maanden eerder te laten starten met IUI. Na vrijdag weten we of het inderdaad het geval is.

12. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

May 12, 2014
    1,767
    760
    113
    Female
    Amsterdam
    Jeetje wat een gedoe voor jullie! Toch vind ik het raar dat ze dat zeggen want door de hormonen kunnen er meer eitjes rijpen waardoor meer kans én zijn de zaadjes als een stukje op weg geholpen.

Hoop dat jullie snel kunnen starten!

13. Jenny13

Jenny13 Actief lid

Apr 13, 2016
    129
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat mij afgelopen donderdag is verteld, is dat de kansen helemaal niet hoger liggen dan met spontane zwangerschap. Ja, de kans is groter als er meer eitjes rijpen, maar dat had in verhouding op de kans van zwangerschap niets van doen.

6 maanden wachten duurt echt heel lang, maar wij hebben besloten om ons te richten op datgene wat komen gaat, en er samen van genoten. Even niet zoveel druk op alles en gewoon tijd voor elkaar.

14. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

May 12, 2014
    1,767
    760
    113
    Female
    Amsterdam

Hebben jullie dat half jaar het zwanger worden ook wat los kunnen laten? Of wel evengoed gelet op je vruchtbare dagen enz?

15. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

Dec 8, 2014
    4,816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Het is inderdaad zo dat de kansen op een spontane zwangerschap net iets hoger liggen dan met iui… Op de natuurlijke manier is het ongeveer 1 op 5 en bij iui ligt het normaal net iets lager of gelijk. Daarom laten ze je dikwijls nog wat langer proberen.

16. Jenny13

Jenny13 Actief lid

Apr 13, 2016
    129
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, wij hebben ons echt gericht om alles om ons heen, incl. met de regelmatige sex die je kan hebben. Maar geen ovulatietesten, niet temperaturen, geen gedoe.. Gewoon samen zijn en genieten. Dat gaf ons zoveel rust, dat in ons geval, we niet na een half jaar zijn teruggekomen, maar zelfs er nog 2 maanden bij aan geplakt hebben om het te proberen.

Je moet doen waar jij je goed bij voelt, maar je gaat straks al zo'n molen in (bezoekjes, zelf prikken, hormonen in overvloed) dat als het kan, je je rust even moet pakken en gebruiken :)

17. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

May 12, 2014
    1,767
    760
    113
    Female
    Amsterdam
    Dat ga ik ook zeker proberen dank je wel:)

18. Amare

Amare Niet meer actief

Misschien had ik wel even bij moeten vermelden dat ik van oktober t/m maart Clomid heb geslikt en sinds mei begonnen ben met Menopur en Pregnyl. En daarmee heb ik in een goede cyclus 1 eitje mee.

Tegenstrijdige is dat we nu twijfelen om de IUI toch niet 3 maanden uit te stellen, het voelt zo definitief dat we spontaan geen kindje kunnen krijgen.

19. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

May 12, 2014
    1,767
    760
    113
    Female
    Amsterdam
    Dit omdat jullie eigenlijk alleen van oktober tm maart een eitje hebben gehad? Begrijp dat je dan nog even verder wilt proberen! Heel veel succes

20. Ninge

Ninge Bekend lid

Jan 27, 2016
    900
    123
    43
    Female
    Volgens mij is protocol na 1 jaar proberen onderzoek. Als je dan een goede kans op zwangerschap blijkt te hebben is het nog een half jaar... Ik heb wel aangegeven dat ik er psychisch onderdoor ging en dat ik graag 3 kinderen zou willen en dat 30 dan echt niet jong is! Toen heeft de arts wel beloofd dat ik mocht beginnen. Dat was na een kijkoperatie dus uiteindelijk alsnog na anderhalf jaar. Maar omdat jij al op anderhalf jaar zit zou ik aangeven dat het je psychisch veel doet. Misschien ander ziekenhuis? Ik denk dat het wel moet kunnen om eerder te starten! Bij ons ook nooit wat gevonden. Bleek dat de zaadjes niet aan de eitjes hechten, 8 iui cycli en 1 ivf verder door ICSI zwanger geworden! Nu snel zwanger geworden van een cryo! ;)
    Succes! Brutale mensen hebben de halve wereld hoor is mijn ervaring. Dan moet je wel bereid zijn om misschien naar een ander ziekenhuis te gaan. Ik weet niet waar je woont, maar Spaarne Gasthuis in Hoofddorp had de beste iui cijfers toen ik het deed.

Share This Page