Ik ga t op t CB ook vragen, maar waarom krijgt een kindje van 6kg of >6 4 voedingen van 180 cc + 6 schepjes en een kindje van 5-6 kg 5 Ik vind dat zo raar.. Kan zo'n ukkie dan in eens met een hele voeding minder toe??
Nee, dat gaat geleidelijk aan, je moet het even uittesten. Volgens mij (weet niet meer zeker, is alweer tijdje geleden) zitten ze rond 4 maanden op dat gewicht en kun je ook starten met bijvoeding. Nu ik dit zit te typen zit ik dus echt zo hard na te denken hoe het ook alweer zat en het is niet eens zolang geleden Zitten die hormonen nou nóg in mijn lijf?!
Ik heb dat alleen aangehouden als richtlijn zodat ik er niet teveel overheen zat. Maar mijn zoontje ging pas na het starten van de bijvoeding over op een fles minder. En ook echt pas nadat hij een heel potje 4+ fruit en groente at.
Babies groeien in het begin wat harder, waardoor ze meer voeding nodig hebben. vanaf 4-5 maanden zakt dat wat af, zodat kindjes met minder voeding toe zouden kunnen. Maar die schema's klopten hier van geen kant. In het begin dronk mijn zoontje teveel flesjes (wel kleiner, dus hoeveelheid per dag klopte wel) En mijn zoontje heeft altijd de 1000cc aan flesvoeding nodig gehad, totdat we aan de bijvoeding gingen. Ook bij 6 kilo. Kijk gewoon naar je kindje, wat is zijn behoefte. Als volwassenen hebben we ook allemaal wat anders nodig..