historisch uitje in nederland

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Sparky, 12 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Wie weet er leuke historische uitjes in nederland?
    Vriend houdt heeel erg van alle geschiedenis, maar ik heb er niet veel mee. Vandaar dat ik ook niet weet waar ik moet zoeken. Wie heeft er leuke ideeën?

2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Wat bedoel je precies met een historisch uitje? Een stadswandeling, een kunstmuseum, een openluchtmuseum, een kasteel, een monument bezoeken, een ritje met een historische tram?

In iedere plaats is wel iets historisch te vinden. In welke regio zoek je iets? En in welke periode heeft hij (of jij) interesse? Dan kunnen we gerichter met een idee komen. ;)

Als jij er niet zoveel om geeft, zou ik je een stadswandeling in een historische stad aanraden. Dat kun je gemakkelijk combineren met iets anders dat jij misschien wel leuk vindt, bijvoorbeeld shoppen of lekker eten.

Verder is een vestingstad misschien wel leuk, zoals Brielle, Hulst of Boertange. Of, met dit mooie weer, een openluchtmuseum zoals het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen of het Openluchtmuseum in Arnhem.

Succes!

3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.035
    113
    Bourtange is dan erg leuk!

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij zijn laatst in slot Loevestein geweest. Echt superleuk, veel historische verhalen en achtergrondinformatie beschikbaar.

5. Sparky

Sparky Niet meer actief

We gaan zoals we er nu over denken richting Drenthe en zoeken dan iets in die omgeving.

6. trulyhappy

trulyhappy Bekend lid

1 jun 2013
    540
    304
    63
    kamp westerbork....?

7. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.035
    113
    Bourtange vind je in die regio. Verder: hunebedden, veenpark Bargercompascuum, onderduikershol (nabij Diever) en inderdaad Westerbork.

8. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Heusden vesting vlak bij den Bosch!

9. Vladivostok

Vladivostok Actief lid

10 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kasteel van Coevorden, Orvelte, veel leuke historische brink en esdorpen zoals Norg, Sleen, Rolde, Roden (met Mensinghe en het Sterrenbos), veenkolonie, gevangenismuseum, Westerbork, stad Groningen is echt vlakbij

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Je hebt ook een klein openluchtmuseum Ellert en Brammert. Is ook leuk voor de kids.

11. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Wij waren bij het veenpark in drenthe geweest en was erg leuk!! Wij houden ook van geschiedenis dingen dus dit viel erg in de smaak. Je hebt dus al die oude huisjes en je moet bij nr 1 beginnen en dan volg je ook een verhaal en worden de huizen steeds iets moderner dat vond ik mooi om te zien. Park is niet heel groot met 3 uur hadden we het wel gezien geloof ik.

12. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Wij vinden de gevangenpoort in den haag erg leuk en het Muiderslot is ook heel leuk om te bezichtigen ook voor kinderen is dit heel erg leuk

13. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Archeon.
    Is ook erg leuk voor kids

14. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Bourtange is idd erg leuk. Ook erg groen, je kunt er ook mooi wandelen. En even lekker op een terrasje zitten. Leuke shows worden er ook vaak gehouden, kanon geschoten.

Ik ben geen persoon die graag in musea hangt, dus vond dit wel erg leuk.

15. Sparky

Sparky Niet meer actief

Bedankt voor de tips! De kids gaan sowieso niet mee (alleen de baby). We kunnen vast wat met jullie tips :)

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Rijksmuseum
    Muiderslot
    Loevestein
    Hunebedden in Drenthe
    Westerbork
    Mergelgrotten in Zuid Limburg
    Neeltje Jans
    Het centrum van Delft
    Openluchtmuseum Arnhem
    Zuiderzeemuseum
    Fort Rammekens in Vlissingen
    Huis van Hilde in Castricum
    Veiling in Broek op Langedijk
    Verzetsmuseum Amsterdam (indrukwekkend!)
    Cruquius

Deel Deze Pagina