wanneer een ritme

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door hihi, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Hallo!
    Vanaf wanneer ontwikkelde jullie baby een ritme in zijn/haar dag?
    Hier is het elke dag nog anders, maar ja, onze kleine man is ook nog maar 4 weken oud. Wel vermoeiend hoor, voeden op aanvraag en dus zonder totale ritme. Soms heeft hij 's nachts van die wakker-momentjes, waar we eigenlijk niet zo op zitten te wachten....
    Iemand tips of adviezen?
    Liefs Hihi

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

je kan kiezen om eem ritme samen te krijgen maar wacht als je kleintje 6 a 8 weken is.
    Bij de een werkt dit best bij de ander niet.
    Ik mag nu eindelijk zeggen als ze niet naar het kdv is geweest ja wij hebben nu een ritme. En sommige hebben dit dus weer niet.
    Tja en of ze wel of geen nachtvoedingen krijgen daar heb je niets over te beslissen. Ik heb geluk dat ze doorslaapt maar ik ken genoeg verhalen waarbij ze gewoon 1 a 2 x komen.
    Bij 4 weken kwam ze hier ook nog steeds in de nacht hoor ;)

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Pas met een half jaar.

4. 4days

4days Niet meer actief

Wij kregen rond 7 weken in ieder geval een goed dag/nacht ritme. Het ritme overdag wil nu nog steeds wel eens wisselen.

5. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Ik geloof dat ik na een week of 6 zelf een ritme heb aangebracht. Natuurlijk wel gekeken wat ongeveer zijn normale tijden waren, en toen heb ik daar zelf zijn vaste tijden van gemaakt. Natuurlijk wel met wat speling.
    Het doorslapen ging goed toen hij met ongeveer 8 weken naar zijn eigen kamer ging (zonder babyfoon!). Toen hij nog bij ons sliep begon hij ergens tussen 2 en 4 geluid te maken, dus ging ik 'm aanleggen. Toen hij op zijn eigen kamer sliep, hoorde ik deze geluidjes niet meer en ging hij dus doorslapen.

In het begin denk je dat het nooit meer goed komt;) en ben je zo moe dat je enorm naar doorslapen en een ritme begint te verlangen. Als het eenmaal zo ver is kun je je een paar maanden later amper meer herinneren hoe het eerst was. Ik kreeg deze zin in het begin ook te horen en wilde het niet geloven, en nu herhaal ik 'm zelf tegen anderen, want het is gewoon waar!

6. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Inderdaad, je verlangt nu eigenlijk alweer naar een bepaald ritme...
    Komt omdat je de ene keer goed slaapt (2x 4 uurtjes) en de andere keer komt hij om de 2 uur. Dan zou je wel wat meer willen slapen.
    Komt ook vast wel weer goed hoor, hij is nog maar 4 weekjes......
    En het is toch zo'n schatje! Dan vergeet je gauw alles weer hoor:)
    xxx

7. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Toen mijn meisje 4 weken was, begon ze met doorslapen (van 12.00 tot 7.00), maar overdag was er totaal geen ritme, ik doe alles op verzoek. Maar sinds ze een week of 6 was, kregen we spontaan een ritme, zowel overdag als s'avonds (we zaten toen aan 7 voedingen per dag). En toen ze 2 maanden werd ging het opeens over naar 5 voedingen per dag.
    Ik heb nooit geprobeerd er een ritme van te maken, en uiteindelijk hadden we met de 6 weken een ritme waar zowel mijn dochter en ik het goed konden vinden ;). Ik moet er wel bijzeggen dat ik een probleemloze dochter heb die alles prima vind. (tot nu toe dan :D)

Bij mij heeft het dus gewerkt om me niet druk te maken over een ritme, en haar de dag te laten bepalen.

Sorry voor dit verhaaltje, ik weet dat het lang niet bij iedereen zo snel gaat met een ritme krijgen, maar heb geduld als je kindje er klaar voor is krijg je vaneigens een ritme.

8. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Fenna heeft vanaf dag 1 al een eigen ritme. Ik geef voeding op verzoek maar ze is een dame van de klok en komt om de 3 uur. De laatste tijd komt ze soms wel eens een uurtje later. Maar dat komt dan omdat later gaat slapen.

9. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Hier houden we dus elke dag de tijden bij, zodat we kunnen kijken of er enige regelmaat in zit. Sommige tijden zijn wel vaak vast, zoals tussen de middag na het eten en 's middags voor het avondeten.
    Maar het aantal voedingen verschilt wel, soms 8, soms 7 en heel soms 6 per dag. Overdag om de 3 á 4 uren, maar 's nachts wisselt het heel erg. We houden vol:), het ritme zal vanzelf wel komen en zolang ik nog verlof heb, is dat geen probleem. Moet de slaap maar ergens anders op de dag inhalen.
    xxx

10. Prinsesje23

Prinsesje23 Niet meer actief

Mijn kleine is nu 2 weken en het gaat super. Ik geef borstvoeding. Eerst kwam dat niet zo goed op gang maar nu gelukkig wel. Ik ben alleen nog wel onzeker over de voeding: wanneer heeft hij nou honger, wanneer huilt hij 'gewoon', wanneer vraagt hij om voeding, wanneer moet ik voeden. Soms heb ik het idee dat ik alleen maar aan het voeden ben.

Tot nu toe probeer ik om de 3 uur te voeden, tenzij meneer eerder wil. Maar ik weet niet goed wanneer hij nou echt honger heeft of gewoon moet huilen. En moet ik hem dan altijd aanleggen als hij gaat huilen?

Ik geef nu ongeveer 20 min. voeding. Hoelang leggen jullie je baby aan? Mijn mannetje valt na ongeveer 20 min. echt in slaap en dan krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aan de borst. Ik neem aan dat hij dan voldoende heeft...

11. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Dat is inderdaad lastig, dat vind ik ook nog steeds nu ons mannetje 4 weken is. Ik doe het net als jij, ongeveer rond de 3 uren tenzij hij zelf langer slaapt. Meestal als hij met zijn handjes in zijn mondje gaat, dan heeft hij honger. Maar dat huilen blijft lastig.
    Vandaag had hij ook een huildagje en dan is het moeilijk te zien wat er nu eigenlijk is.
    In het begin (eerste 2 weken) viel ons mannetje ook direct in slaap, maar hij is nu sterk genoeg en is dus na ongeveer 20 minuten voeden nog niet moe. Hij laat wel los en is even moe, maar heeft na een tijdje weer zuigbehoefte en begint weer te huilen. Soms erg vermoeiend vind ik.....
    xxx

Deel Deze Pagina