Ervaringen? Bij mijn oudste hielp het niet, werd er hyper van.. Wil het bij de jongste nu graag integreren in het slaapritueel omdat inslapen overdag heel moeizaam gaat en hij maar kort slaapt. Hij is bijna 5 maanden. Is het aan te raden om er op deze leeftijd mee te beginnen? Ik wou mss enkel het muziekje gebruiken om te beginnen.. Ik heb het over deze bol
De bol heb ik geen ervaring mee, maar bij onze dochter zongen we (en zingen we nog steeds) een zelf bedacht liedje waarin we aangeven wat we gaan doen en in welke volgorde en dat we dan naar bed gaan. Dat begint al beneden en gaat net zo lang door totdat zij in bed ligt (heel veel herhalen dus). Muziekje hadden we in eerste instantie juist bij t wakker worden omdat ze midden in de nacht nog wel eens bedacht dat de dag was begonnen. Dus liedje betekende dat de dag begon. Was er eentje van marry poppins helaas gesneuveld met verhuizen. Pas sinds een maand of 16 hebben wij nu een muziekje (gewoon een muziekdoosje met een trek touwtje) en die moet nu ook echt aan. Gelukkig is dat brahms wiegenlied dus in geval van vervanging is dat een makkie.
Wij hebben de kubus. Het geluid sloeg niet goed aan maar het licht wel. Kleuren als rood verlichten de kamer niet zo sterk, dat vonden ze fijn. De optie met wisselende kleuren vonden ze ook fijn. Waarom probeer je het niet gewoon uit? Of heb je hem niet meer liggen?
Wij hebben de tranquil turtle, denk beetje vergelijkbaar. Hielp een beetje . .. Nu ze 3is is vooral wauw speelgoed en lekker niet gaan slapen hahaha. Na tijdje pak ik hem weg