Ladies, Mijn baby van 7mnd gisteren ziek uit de crèche gehaald. Koorts en niet willen eten. Gisteravond nog wel een fles kunnen geven, maar vanaf vannacht heeft hij bijna niet meer gedronken. 130cc flesvoeding vanmorgen, een halve fruithap tussen de middag en 25cc ijsje later in de middag. Hij wil verder nergens iets van weten. Geen fles, geen lepeltje met druppeltjes, geen spuitje en dus vanavond zelfs geen ijsje meer. Hij heeft bacteriële keelontsteking en krijgt sinds vanmiddag antibiotica. Maar dat duurt nog 2 a 3 dagen voordat het werkt. Hij kwijlt nog (waarschijnlijk omdat hij niet kan slikken), maar geen traantjes meer bij het huilen en ook 1 plasje vandaag. Vanavond maar weer bij de huisartsenpost geweest omdat hij geen druppel drinkt op geen enkele manier. Ook niet een uurtje na een nieuwe paracetamol. Maar hij was nog "te levendig" om hem op te nemen met een infuusje. Ik heb altijd geleerd dat bij minder dan 50% van de reguliere voeding de alarmbellen afgaan; dit is nog niet eens 25%... Moet ik dan met een huilend kind blijven zitten die niet drinkt en wachten tot het fout gaat? Het lijkt me niet dat hij nóg een dag zonder drinken kan??
Als je het niet vertrouwt gewoon nog een keer bellen. Slaapt hij wel? Heb je al geprobeerd slapend de fles aan te bieden?
Hoe is t nu? Ik zou direct je huisarts bellen straks hoor, als je nog niet op de HAP/SEH zit. Wat een dom advies van die arts zeg.... Sterkte!
Hij heeft wel zijn antibiotica op (5cc) en 20cc fles sinds gisteravond. Maar hij is nog steeds niet "uitgedroogd". Hoe ver moet dit gaan? Hij moet eerst suf worden? Ik lees dat dat juist gevaarlijk is?
Altijd blijven bellen als je je zorgen maakt en als je moedergevoel zegt dat het echt niet goed gaat kan je gewoon vertellen dat die niet reageert als normaal , Ik zie je zoontje niet dus kan geen echt advies geven maar ik weet wel dat als je je zorgen maakt je gewoon moet bellen en langsgaan hoe vaak dan ook wat de situatie kan snel veranderen , Hoe zijn ziijn luiers plast die nog ?
Sommige kinderen hebben echt super reserves en kunnen langer dan je zou denken met weinig vocht. Zolang hij nog goed in zijn vocht zit kan ik me voorstellen dat ze je niet naar het ziekenhuis sturen. Daar doen ze toch ook niets tot ze tekenen van uitdroging gaan zien. Ik denk dat het goed is hem regelmatig (iedere 1-2 dagen afhankelijk van hoe je het inschat) te laten controleren door de huisarts op uitdroging, tot hij de bocht gemaakt heeft. Dan ben je er op tijd bij, maar zit je niet voor niets in het ziekenhuis.
Vocht inname Woe 480 Do 170 Vr 25 Plasluiers: Gisteravond 17gr Nachtluier zojuist 27gr Slapen Wo-do nacht 4x 45min Do 3x 25min Do-vr 1x 3u
Ik zou zo lekker je eigen huisarts bellen, die staat toch wat dichter bij. Hier gebruik ik bij soortgelijke ontstekingen i.p.v. paracetamol, neurofen. Dir is ontstekingsremmend en werkt goed. Weet alleen niet of dat al bij 7mnd mag.
Er staat op de verpakking dat het vanaf 3mnd mag idd. De apotheek vindt niet dat het mag, en ik vond een artikel van een huisarts die zich idd verbaasde over dat dit zo vrij verkocht wordt voor baby's onder een jaar. En het mag sowieso niet allebei tegelijk bij baby's (paracetamol en ibuprofen). Hij krijgt wel meer dan de max aan paracetamol nu, dit doen we alleen vandaag nog, morgen een stapje terug. Over eigen huisarts bellen gesproken: de huisarts is meer dan ok. Maar die assistente is verschrikkelijk
Verdunde appelsap wil nog weleens lukken. Overigens zou hij niet meteen aan het infuus worden geslingerd in het ziekenhuis. Eerste stap is ors via een sonde.
Washandje ga ik zeker proberen straks! Ik denk dat ik de baby straks aanmaaklimonade ga aanbieden (geen Roosvicee in huis helaas), nav de appelsap opmerking hierboven! En appelsap ligt ook in de koelkast dus kan ik ook proberen! Baby is nog alert, normaal valt hij moeilijk in slaap en dat lukt nu ook heel makkelijk
verdunde appelsap werkt beter als een soort ors dan aanmaaklimo! heb je al wel ors in huis? Nat washandje, meloen, komkommer, bevatten heel veel vocht, dus goed om te sabbelen. En wat je kan proberen een theelepel water elk kwartier of half uur! dan krijgt hij toch vocht binnen. (en een klein beetje is genoeg om niet uit te drogen).
Tja noem mij een heks. Ik zou een afspraak bij de HA eisen, klaar. Je maakt je zorgen, t is voor t weekend en ik zou hier ook niet gerust op zijn. Dan naar overbezorgd
Ben al 2x bij de ha geweest gisteren Maar hij heeft inmiddels (in fases) 120cc limonade op met een spuitje! Melk in spuitje wil hij niet
Hou even de luiers in de gaten, als die droog blijven gewoon aan de bel trekken. Appelsap zou ik niet te veel geven ivm diarree wat je daarvan kan krijgen(of heel erg verdund idd) En diarree wil je niet als ze zo slecht drinken! Fijn dat er iig iets in gegaan is.
Mss is melk te warm en doet dat een beetje pijn.. ik zou dus gewoon door bljjven gaan met koud water limo etc via een spuitje..dan maar een beetje dwingen.. tis niet leuk maar hij heeft ws gewoon pijn bij het slikken. Sterkte 48 uur na de antibiotica moet je wat verbetering zien
Het lijkt wel alsof hij de nutriton ook niet wil. Hij krijgt normaal 4 scheppen door de pepti. Heb het door het laatste spuitje limo ook gedaan maar toen hoorde ik hem weer mopperen... Flessen maken we met water uit de koelkast ipv warm idd. Ik had de limo 1 op 4 aangemaakt ipv 1 op 8. Maar ga nu wel naar 1 op 8. Laatste plasluiertje niet kunnen wegen want meneer had gepoept
Nutriton ligt hardstikke zwaar op de maag, logisch dat ie dat niet wil als hij ziek is. Zal ook niet zo prettig wegslikken.