Lange autorit met baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stresskip86, 15 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Hé dames! Ik kan ieder moment bevallen en zit al een tijdje met het volgende in mn maag.

De feestdagen komen er weer aan en in principe gaan wij kerstavond/eerste kerstdag naar mijn schoonouders. Nou vind ik dat niet zo heel erg, maar ze wonen op 3 uur rijden. ( in het gunstige scenario)

Tegen de tijd dat het kerst is, is mini 1,5-2 maanden oud. Ik zie best wel op tegen de reis. En ik vraag me ook af of het nog niet te belastend is voor ons kindje. Schoonouders ook gezegd dat het belang van mini voorop staat en dat accepteren ze volledig.

Als we gaan dan gaan we tussendoor wel de noodzakelijke stops maken. Maar waar moet ik rekening meehouden. Kan me zo voorstellen dat ik wellicht tussendoor moet voeden.

Heeft iemand ervaringen met lange tripjes en kleine babytjes ;)?

2. Es85

Es85 Niet meer actief

Geen probleem hier! Ben met een week of 6 ook al 2 uur weggeweest met de auto, gewoon tussen de voedingen door gaan rijden. Eventueel stoppen onderweg als het nodig is. Vaak slapen die kleintjes heerlijk in de auto!

3. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Hier ook lang ritje gemaakt toen hij 4 wkn oud was. Wij zijn gestopt wanneer hij wakker werd en gevoed. Daarna weer gaan rijden en hij sliep zo weer.

4. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.050
    2.857
    113
    Mijn ouders woonden op 3 uur dus vaaaak gedaan ;) Weet je wat t handige is van babys, ze.slapen lekker tijdens t rijden ;)

-Ga na een voeding/ voor t slapen weg
    -Niet te warm aankleden!
    -Ga er naast zitten
    -Aks kindje lekker slaapt geeft voor een keer 3 uur in de maxi cosi echt niks hoor, wij stopten dan niet.
    -Idd flesvoeding/alles wat je wil gebruiken voir borstvoeding mee

Pas als ze ouder worden worden de ritjes lastiger (in ons geval dan)

5. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Wij zijn dat zl 8 weken was op vakantie geweest naar België. Was ook ongeveer 3 uur rijden. Heb voor dat we vertrokken gevoed, daarna vertrokken en meneer heedt de hele reis geslapen. Als hij wakker was geworden hadden we ergens een stop gemaakt maar was niet nodig. Ik zou lekker gaan!

6. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Hier ook met 5 weken een lange rit gemaakt, we hadden ons ook voorgenomen om tussen door te stoppen omdat we hadden gehoord dat een baby niet meer dan 45 min aan een stuk in de maxi cosi mocht zitten. Alleen lag onze vent zo lekker te slapen dat ik hem uiteindelijk niet wakker heb gemaakt en we in 1 stuk door zijn gereden.

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Voor een keer is het niet zo erg. Maar goed voor het lijfje is het niet om het heel vaak te doen.

MTS sliepen geweldig in de auto. De kinderen van mn schoonzus brulden nonstop....

8. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij rijden elke week naar mijn schoonouders. We vertrekken rond 17 uur en zijn er dan rond 19 uur. We gaan rond 23 uur weer naar huis en zijn dan rond 00.30 weer thuis. Meestal slaapt ze.
    Als ze echt hard huilt ga ik er naast zitten, maar bij mopperen niet.
    Ze moet er toch aan wennen, want dit blijft komende jaren nog zeker elke week.
    Ik voed trouwens wel als ze onderweg honger heeft, en poepbroek ook verschonen, maar anders rijden we in 1 keer door

9. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Wij zijn met 8 weken naar Frankrijk geweest. 800 km.
    Geen probleem. Tussendoor voeden, verschonen en een kwartier uit de MC gehouden.
    Daarna sliep meneer weer rustig verder.

10. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Toen Sem 2 maandjes was hebben wij 2,5 uur in de auto gezeten, meneer sliep prinsheerlijk en werd precies wakker toen we er waren op de parkeerplaats :D

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mijn ouders wonen op 2,5 uur rijden en juist met jonge baby's, (zelfs met de huilbabytjes die wij hier hadden), waren die lange einden heel erg goed te doen, omdat ze dan heerlijk gingen liggen slapen. Hier nooit tussenstops gewoon rijden zolang ze slapen en zo jong was dat over het algemeen gewoon de hele rit.... :)

12. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Denk dat het juist met jonge baby's makkelijker gaat dan met oudere baby's!
    Maarrrrrrrrr ik zou de mensen gewoon bij mezelf uitnodigen! Twee vliegen in 1 klap!! Gezellig samen zijn met kerst, en je kindje lekker in zijn eigen bedje!!

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.165
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vaak lees je dat baby's toch lekker slapen in de auto. Helaas was het bij ons anders, onze zoon krijste de hele boel bij elkaar. Echt hartverscheurend. Dat vond ik op korte stukjes al heel moeilijk. Voor ons zou een rit van drie uur dus niet zijn doorgegaan.
    Maar dat weet je van te voren niet. Dus ik zou of afspreken dat ze een keer naar jullie komen. Of afspreken dat jullie pas een week of drie van te voren laten weten of jullie komen.

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Onze oudste had echt een hekel aan autorijden. Was een huilbaby en autorijden had echt geen nut, werkte zelfs vaker averechts. Toen hij een jaar was zijn we verhuisd en moeten nu 2,5 uur naar familie rijden. Hebben uit 'nood' een dvd systeem voor in de auto gekocht (anders zeker 2 uur krijsen/gillen!). Hij slaapt nooit in de auto en ook nooit gedaan!

De jongste vind het helemaal niet erg (tenzij hij honger heeft ;) ) en valt heerlijk in slaap.

Mijn ervaring is dus dat je nu echt nog niets kunt zeggen. Als de kleine er is gewoon eerst een keer een korter stukje rijden, gaat dit prima; dan zul je met kerst ook daarheen kunnen.
    Of inderdaad gewoon bij jullie thuis uitnodigen, indien dat een optie is.

Wat wij deden was voeden en dan direct vertrekken en indien niet nodig om te stoppen gewoon doorrijden. Moest een van ons plassen oid, dan haalde we hem er even uit.
    Maxi cosi zelf zegt maximaal 2 uur achter elkaar.

15. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland

Oeee daar moet ik echt niet aan denken ;) hihi! Ben dol op mn schoonfamilie, maar heb een week rust nodig als ik een dag bij mn schoonmoeder heb doorgebracht!

In ieder geval bedankt voor alle reacties! Denk dat we van te voren nog wel een kort proefritje gaan maken om te zien hoe mini reageert op het autorijden!

16. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Gewoon lekker doen en niet te druk maken :).

Hier hebben wij het ook regelmatig gedaan. Hij slaapt lekker de hele weg en zodra hij wakker werdt zijn we gestopt om te voeden. Vaak werdt hij pas wakker op de plaats van bestemming.

Lang in de Maxi cosi is niet goed maar dat is meer als het stelselmatig is.

Deel Deze Pagina