half ziektewet

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by cvm1985, Nov 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Hallo,

Ik ben deze week 20 weken zwanger en sinds 13 weken heb ik behoorlijk last van mn rug/bekken.
    Heb hiervoor ook 2x p week fysio.
    Ik wer 4 dagen van 8.4 uur in de kinderopvang met baby's van 0-2 jaar. Veel tillen/bukken dus wat ik momenteel echt niet kan en van de fysio ook zoveel mogelijk moet beperken. Vorige week heb ik aangegeven dat ik het niet volhou om hele dagen te werken.
    Heb toen gevraagd om minder uren te mogen draaien of ander werk (bijv kantoor) te doen.
    We hebben toen afgesproken dat ik halve dagen ga werken.
    Nu heb ik mijn rooster van deze week gekregen waarin ik 4 dagen van 13.00-18.30 (sluiten) ben ingedeeld. Hier heb ik meteen wat van gezegd, ten eerste ben ik niet blij met alleen middagdiensten aangezien ik smorgens fitter ben (ik slaap slecht en ben vaak voor zessen al wakker). ten tweede vind ik het niet eerlijk dat ik elke dag moet sluiten, dit doe ik normaal ook niet en zo zit ik nooit meer met mijn gezin aan tafel en ten derde vind ik 5.5 uur per dag (zonder pauzes) geen halve dag aangezien een hele dag bij ons officieel 8 uur is....
    Ik heb dit net telefonisch ook gezegd tegen mijn baas en morgen hebben we er een gesprek over. Ik heb ook aangegeven dat ik een afspraak met de arbo-arts wil, laat die maar bekijken wat reeël is.

Toch heb ik een hele nare bijsmaak hiervan, het voelt alsof ik niet geloofd word ondanks dat ik al 7 weken doormodder zonder ziekmelden en twee keer per week (in eigen tijd) naar de fysio ga.
    Het kan toch niet zo zijn dat de arbo-arts straks besluit dat ik best volledig kan werken?

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    De meeste arbo-artsen zijn welwillend aangaande zwangerschapsklachten. Hoogstwaarschijnlijk staat hij aan jouw kant zeg maar.
    En ik persoonlijk vind het niet gek hoor dat je bij je werkgever hebt aangegeven niet blij te zijn met deze werkuren! In overleg (eventueel met tussenkomst van arbo-arts) komen jullie er vast wel uit.

Share This Page