Mijn baan opgezegt!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Amayo, 19 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amayo

Amayo Actief lid

13 jun 2010
    240
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik heb zojuist een spannende ochtend achter de rug. Ik heb nog tot eind van het jaar verlof maar heb vanmorgen mijn baas laten weten dat ik mijn baan opzeg. Phoe dat was niet gemakkelijk, zeker niet omdat ze verwachten dat je parttime terugkomt. Ze al van alles voor je geregeld hebben en dan kom ik vrolijk vertellen dat ik een andere baan heb!
    Zelf ben ik superblij maar het was dood eng. Hij reageerde kalm maar ik zag dat hij van binnen ontplofte. Tja als je een beter aanbod krijgt, betere secundaire arbeidsvoorwaarde, meer doorgroei mogelijkheden, mogelijkheden tot studeren én het is gemakkelijker om mijn zoontje bij mij moeder (die op gaat passen) af te zetten. ... tja dan is de keuze zo gemaakt.

Ben heel blij dat hij het nu weet. Alleen ja ik heb een contract voor bepaalde tijd tot 1 februari. Dus wil hij nog even stangen zal ik in januari nog moeten gaan werken :( ... maar ik hoop dat hij schappelijk gaat zijn en zegt dat ik niet meer hoef te komen. Duimen dus!!

x Marjolein

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nou, als het goed is staat er gewoon een opzegtermijn in je contract van meestal maximaal 2 maanden. Als je dat hebt, moet je idd nog in Januari komen werken, maar meestal is het 1 maand en dan ben je dus met ingang van 1 januari vrij om een andere baan te nemen. (je werkt de maand uit waar je in zit en de maand daarna, zo gaat dat meestal)

Maar wat fijn dat je een goede baan hebt gevonden! Lekker hoor! Ik heb ook zo'n baan waarbij ik helemaal op mijn plekje ben... Ik ga zelfs met plezier naar mijn werk, en dat heb ik lang niet meer gehad...

3. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Niet in alle tijdelijke contracten staat een opzegtermijn! In principe moet je gewoon het contract uitdienen en eindigt 'ie dan van rechtswege (in dit geval loopt 'ie dus tot 1 februari en kun je daar gewoon aan gehouden worden, wat dus betekent dat TO nog terug moet komen in januari). Alleen wanneer er in je contract wél een opzegtermijn vermeld staat kun je eerder opzeggen maar dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn.

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Jij hebt altijd de mogenlijkheid van een opzegtermijn. Dat is het arbeidsrecht in NL. Als er niets in je contract staat heb je met een 1jarig contract een opzegtermijn van 1 maand. Dit mag maximaal 2 maand zijn maar dan moet dit in je contract of CAO staan. de dag waarop je mag opzeggen scheelt per werkgever. Soms is het per de 1e van de maand bij andere is het 1 maand vanaf de dag dat je opzegt. Effe goed je CAO en contract naklijken. Het is nooit zo dat je perse je volledige jaarcontract moet uitzitten tenzijhet einde samenvalt met het einde van je opzegtermijn. Veel succes!

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    dat klopt niet helemaal stefanie.. bij een tijdelijk contract moet het wel op schrift staan dat er tussentijds opgezegd kan worden..

Ht informatieplatform voor recht en regel

staat er niets op schrift, dan is jaarcontract jaarcontract.. dan kan je misschien tussentijds opzeggen.. maar dan kan werkgever wel geld van je eisen.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als er in je contract staat dat tussentijdse wederzijdse opzegging mogelijk is, dan mag het, anders niet.

7. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik weet niet of je nog vakantie dagen ofzo over hebt??
    dan neem je eerder op, zo kan je misschien toch nog eerder starten met je nieuwe job!

8. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    En desnoods kijken of je die maand een gedeelte van je ouderschapsverlof kan opnemen....

Wanneer begin je trouwens in je nieuwe baan? En oh ja, natuurlijk gefeliciteerd met je nieuwe baan! :D

En inderdaad kijken of het lukt met vakantiedagen. Soms heb je ook de mogelijkheid om onbetaald verlof op te nemen. Heb je een CAO? Daar staan ook vaak dit soort dingen in...

Succes met regelen!

9. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Super zeg! Gefeliciteerd!!!!
    Hoop dat ik dat straks ook kan zeggen!

Deel Deze Pagina