half ZW,WW aangevraagd, WAZO?!

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Tatiana82, 18 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tatiana82

Tatiana82 Lid

18 apr 2011
    6
    0
    0
    Beste UWV webteam,

Mijn contract eindigt 1 mei 2011. Ik zit nu half in de ziektewet vanwege mijn zwangerschap.(22 juli uitgerekend) Ik heb mijn WW al aangevraagd, en probeer volgende week weer hele dagen te werken.
    Moet ik mij weer opnieuw aanmelden voor een WAZO-uitkering?
    Ik wil mijn zwangerschapsverlof 13 juni in laten gaan.
    Ben ik dan nog verplicht om in mei te solliciteren?

MVG.

Tatiana

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Tatiana,

Je wilt graag weten hoe je een WAZO-uitkering kan aanvragen en of je de laatste maand voor je verlof nog moet solliciteren. Je geeft aan dat je al een WW-uitkering hebt aangevraagd. Je hebt dan als het goed is, jezelf ook ingeschreven als werkzoekende bij het werkbedrijf. Je krijgt dan een werkcoach toegewezen, hiermee bespreek je of je verplicht bent te solliciteren in de maand voorafgaand aan je verlof.

Ben je op je laatste werkdag nog steeds voor een deel ziek gemeld, dan zorgt je werkgever dat je ziek uit dienst gemeld wordt bij het UWV. Het UWV beoordeelt dan of je in aanmerking komt voor een Ziektewet-uitkering. Tijdens een Ziektewet-uitkering heb je geen sollicitatieplicht.

Vanaf 8 weken voor je uitgerekende datum kun je een Zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO) aanvragen. Dit kun je doen door contact op te nemen met UWV-telefoon (0900-9294).

Actuele informatie over het aanvragen van een WAZO vind je hier.

Ik wens je alvast een fijn verlof.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

3. Tatiana82

Tatiana82 Lid

18 apr 2011
    6
    0
    0
    Bedabkt voor de snelle reactie!

Ik heb nog een paar vraagjes.
    Ik moet nu van de UWV de onbrekende gegevens sturen:
    -arbeidsovereenkomst
    -ontslagbevestiging
    -Hoeveel uren ik heb gewerkt in de periode van 21-03-2011 tot 1-05-2011

En het gaat mij nu om het laatste regel.
    Ik moet nu invullen hoeveel uur ik deze week en de volgende week (mijn laatste week) ga werken. Ik probeer vanaf morgen weer hele dagen. Mijn baas meld me vanaf morgen weer beter.Dus ik vul het lijstje gewoon vanaf morgen gewoon 8 uur in.Maar als er weinig werk is, ga ik eerder naar huis zodat ik mijn verlof-uren ook kan opmaken.
    Kan ik dan later nog deze uren doorgeven (wijzigingen)?
    Want het gaat toch om de gewerkte uren wat ik moet invullen, neem ik aan?

groetjes,

Tatiana

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Tatiana,

Ik zie dat je contract eindigt per 1 mei 2011. De beoordeling van je WW-aanvraag start vanaf je eerste werkloosheidsdag. Vier weken na je eerste werkloosheidsdag ontvang je een beslissing over je WW-aanvraag.

Ik adviseer je om je gewerkte uren pas door te geven na 1 mei zodat we een juiste beoordeling kunnen maken. Je kunt je arbeidsovereenkomst en je ontslagbevestiging wel alvast opsturen naar UWV. Geef daarbij in een kort briefje aan dat je de gewerkte uren na 1 mei toestuurt.

In het kort betekent dit:
    - Verstuur je arbeidsovereenkomst en ontslagbevestiging zo snel mogelijk naar het UWV en geef aan dat
    de gewerkte uren na 1 mei volgen;
    - Zend na 1 mei je gewerkte uren aan UWV.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Mariƫlle
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina