Hier ook 2 heerlijke mixjes. Ik ben Arubaanse en mijn man Nederlander. Cultuurverschillen hebben wij geen last van. Mijn moeder was door Nederlanders opgevoed en dat deed ze grotendeels ook bij mij.
Hier wel een halfbloedmeisje, maar geen culturele verschillen (dat kan dus ook nog) zijn namelijk allebei met de NL cultuur opgegroeid.
Hallo meiden, Hier ook twee halfbloedjes . Dochter van 3 en net een zoontje van nu 9 weken.Ik ben Nederlands en mijn man is Somalisch! Weinig cultuurverschillen wij begrijpen elkaar erg goed en denken over alles hetzelfde. Wij eten alleen geen varkensvlees Groetjes
Hier ook een halfbloedje. Mijn vriend is Surinaams en ik ben Nederlands. Ons zoontje is heel licht. Is wel donkerder geworden het afgelopen jaar, maar het gaat heel langzaam en hij zal altijd wel licht blijven. Mijn vriend heeft zwart kroeshaar, ik blond stijl haar. Kleine heeft donkerblonde krullen met een beetje kroezig op zijn achterhoofd. Zijn ogen zijn ook licht en lijken op die van mij, blauwgrijs, met wat geel/bruinig erin. Dat is dus nog even wachten hoe dat uiteindelijk wordt. Geloof dat ogen tot 2 jaar nog wel kunnen veranderen. Maar echt heel donkerbruin zoals mijn vriend zullen ze niet worden. Maar dus echt wel een gevalletje van je denkt dat donker wel zal overheersen, maar wij bewijzen het tegendeel . We hebben geen cultuurverschillen. Maar dat komt ook omdat de jeugd van mijn vriend in Suriname/Frans Guyana heel slecht was, dus met die cultuur heeft hij niks. En hij woont al heel lang in Nederland. Zijn familie is zeer weinig in the picture, dus daar hebben we ook geen last van. We doen echt lekker ons eigen ding
Hier drie half bloedjes mijn man is Spaans en erg donker mijn twee meisjes hebben midden bruin haar met koper gloed terwijl mijn jongste precies mijn kleur haar heeft. En ze hebben allemaal slag in hun haar. Qua cultuur verschillen valt het wel mee Spanjaarden zijn erg familiair en zorgzaam.
Onze dochter is ook een halfbloedje, mijn man is Nederlands en ik ben van Surinaamse afkomst. Geen cultuurgedoe hier, we zijn beiden in NL geboren en opgegroeid. Dus dochterlief wordt ook met de Nederlandse cultuur opgevoed, voor zover we het er mee eens zijn.
Mijn man is indonesisch (in NL geboren, zijn ouders allebei in Indonesie). Wij zitten gelukkig helemaal op 1 lijn, maar met zijn familie is vaak gedoe helaas. Ik kan me nog steeds verbazen over hoeveel heibel er onderling gemaakt wordt om de (in mijn ogen) kleinste dingen. Groot contrast met het ontspannen en vrije gezin waarin ik ben op gegroeid. Mijn man voelt zich ook meer thuis bij mijn ouders dan bij zijn eigen familie. Ik ben nog altijd een beetje zoekende in het contact met zijn familie, ik kan nl slecht tegen die gespannen sfeer die vaak heerst. Zo lang je je leven leidt volgens hun standaard is er niks aan de hand, maar als je je eigen weg gaat (wat wij dus doen), stuit je op weerstand. Ik hoop dat ik met de jaren me wat minder laat raken door bepaalde dingen.
Hier ook een mixje Mijn vriend is Nederlands en ik ben half Antilliaans en half Indonesisch. Ons zoontje is niet zo donker als mij maar ook niet echt blank. Je ziet wel dat hij niet helemaal Nederlands is. Ik zwart haar en donkerbruine ogen, vriend donkerblond en blauw/grijze ogen. Zoontje heeft nu stijl bruin haar dus ben benieuwd of hij nog krullen krijgt. Qua cultuur krijgt hij van alles wat mee. Maar voornamelijk gewoon Nederlands met wat Indonesische invloeden/tradities
Wat is blauwsel? Begreep ik dat goed, bleekpoeder ofzo? :O :O *shocked*.. Nooit van gehoord namelijk. Hier wel halfbloedkinderen, maar die weten niet beter dan dat ze volbloed Nederlanders zijn.
Blauwsel wordt inderdaad gebruikt bij het wassen van witte kleding. Het neemt het grauwe weg. Je kan het gewoon in de winkel kopen. Maar surinamers gebruiken het om het negatieve bij baby's weg te houden. Ze doen een beetje achter de oren, op het hoofd of in de bilnaad. Verder wassen ze een baby ermee als er veel mensen in de buurt zijn geweest en iets gezegd hebben over de baby. Dat het gebruikt bij kleding wassen is ook de reden dat ik het niet wil gebruiken. Maar damn wat heb ik een vervelende en bemoeierige schoonmoeder. Raak gelukkig steeds meer opgewassen tegen haar.
Nou wat voor bloedjes ik hier rond heb lopen weet ik niet MIjn man is half Chinees half Nederlands en ik ben ..... tja wat ben ik ,,,,,,, mijn moeder is half Indo half Nederlands en mijn vader is volbloed Frans haha van alles wat dus, maar wij doen niets met cultuur, beide zijn wij in Nederland geboren en onze ouders ook.
Sorry, maar wat een ongelofelijke idioterie! Luister maar nooit naar je schoonmoeder, dit zijn ideeën die te zot voor woorden zijn.
De eerste keren wist ik het niet. Mijn vader vertelde het mij toen en toen heb ik het mijn vriend verboden ooit nog te gebruiken en dat gelden ook voor mijn schoonfamilie. Ze hebben het nooit meer gedaan. Op je strepen staan meid. Hebben ze al de haren willen scheren? Kijk dat is ongevaarlijk! Maar blauwsel is gewoon een bleekmiddel en dat moet je niet gebruiken doen ze het maar in hun eigenbad.
Nee haren scheren dien hindoestanen. Mijn vriend is creool. Dus dat hoeft ook niet. Zou dat anders ook niet doen want ze had bij de geboorte al een volle bos krullen hahaha. Maar heb haar ook maar 1 keer met blauwsel gewassen. Vond het sowieso onzin. Ben nu ook meer voor mezelf aan het opkomen. Ze vond namelijk vorige maand ook dat ik me dochter rijstebloem of bananenmeel moest geven want dan zou ze wel doorslapen. Nou ik ben gekke gerda niet!!! Maakt me niks uit dat ze nog om 5 uur wakker wordt. En al zou ik het erg vinden zou ik haar nog steeds niet volproppen!
Ik ben nederlands en mijn is turks. Cultuurverschillen hebben we nu niet onze zoon zal in februari geboren geworden, mijn man is de oudste uit het gezin en onze zoon is het eerste kleinkind en dan ook nog een jongen Mijn man gaat in oktober met het slachtfeest naar Turkije en daar zullen ze ook volgens traditie een schaap of geit offeren voor de baby dat geeft geluk en voorspoed. Ook zullen we dat doen als de baby geboren is. Verder zal onze zoon bedolven worden onder de blauwe oogjes die spelden ze op zijn kleren en aan de wandelwagen Verder zal hij besneden worden tzt wij hebben ook het streven hem 2-talig op te voeden wij hebben begrepen dat wij hier al jong mee moeten beginnen.
Mijn man is Nederlands en ik ben joegoslavisch. Wij hebben geen cultuur verschillen sinds ik toch meer Nederlands ben met laten en doen woon hier ook bijna mijn hele leven lang.
Vanaf dag 1 dat is ook het makkelijkst, gewoon aanwennen dat jij Nls met hem praat en je man TRs. Na de geboorte van onze meiden hebben wij ook beide keren een schaap laten slachten in Turkije waarvan het vlees naar minder bedeelden is gegaan.
Ik zie je link voor de salca biber die maakt mijn schoonmoeder zelf is zo lekker!! Mijn schoonfamilie komt uit gaziantep daar staat het bekend om