halfbloedje commentaren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door boni, 27 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barbulet

Barbulet Lid

18 aug 2011
    80
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook een leuk meng kindje. Chinees/Surinaams en NL. Hij heeft helemaal steil haar met onderaan een beetje slag en een mooi koffie en melk kleurtje.

Ik werd er juist gek van dat ze bleven zeggen dat hij alleen maar op zn vader leek (is niet waar overigens... vader heeft stevige krullen en is een stuk donkerder) er werd zelfs soms gezegd: nou hij heeft echt niets van jou. En bedankt. ...

Schoonmoeder kreeg t ook voor elkaar dat te zeggen tegen mijn ouders.. dat hij dus alleen maar op mijn man leek. Waarom doe je dat toch??

Oh en grappig trouwens die donkere balletjes. Dat had ons zoontje ook bij geboorte haha. Zo'n gek gezicht omdat ze veel veel donkerder waren dan rest v zn lichaam. Hij is nu 1.5 en alles is ongeveer zelfde kleur nu.

En wat een mooie kindjes op de foto's! !

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Nah belachelijk zeg!!! Gewoon negeren of zeggen dat je er niet van gediend bent!

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Het zijn idd allemaal complimentjes die de eerste keer nog super leuk zijn.
    Maar.als.je ze dag in dag uit van dezelfde persoon blijft horen gaat dat al heel snel over in irritatie hoor.
    En het wordt ook met een bepaalde toon gezegd. Over dr haren
    Ja ze zijn.mooi maar wel lastig om te kammen of niet. Lijkt me niet makkelijk gelukkig hebben de mijne gladde Hollandse haren. Zulke opmerkingen.
    Oh kijk dr.billen ze heeft echt een negerinnen bouw he.

Natuurlijk zijn we blij met bepaalde opmerkingen wordt er alleen maar trotser van.
    Maar waarom moet er continue elke dag iets over dr huidskleur gezegd worden.
    Ja ze is een halfbloedje en ja dat weet ik heb dr tenslotte zelf op de wereld gezet.
    Zo zie je hoe de maatschappij in elkaar zit. En het erge van alles is dat zij hier waarschijnlijk heel haar leven mee geconfronteerd gaat worden.

4. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Als eerste een vraagje voor ik de meest schandalige opmerking ooit g neerschrijven.

Hoezo een blauwe plek boven de billen? Mijn zoontje had dit ook maar geen getint familielid.

En de meest schandalige opmerking:
    Niet naar mijn kind, maar de kind van een vriendin.
    Zij is getrouwd met een donkere man.
    Dus hele mooie kindjes met een tint.
    Nks mis mee. Ze heeft veel opmerkingen gehad en de meest grove:
    Hou je wel van je kindje omdat zij een tintje heeft?

Toen ze me dat vertelde stonden de tranen in de ogen van verdriet, hoe durf je dat te zeggen, uberhaupt te denken, ik was helemaal stil, hoe dom kunnen mensen zijn.

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Wat naar dat mensen zoiets tegen je zeggen. Maar geloof me het gebeurd ook bij blanke ouders en kinderen. Mijn man en ik hebben beide zeer donker haar, en ik heb twee roodharige kindjes......

Altijd komt de vraag, van wie hebben ze dat? Van de melkboer zeker? Is ook een 'grappige' vraag. Mijn jongste heeft groene ogen , en rood haar en iedereen vind het geweldig! Maar commentaar krijg je dus ook.

Denk dat mensen gewoon moeten zeiken.......

vlinder257 vindt dit leuk.
  6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Dank je!
    Ja die ogen knallen er in het echt echt uit!
    Ik zou het ook echt niet durven te vragen aan iemand...

7. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Babyhope, mijn middelste heeft een behoorlijk bos met krullen daar krijg ik ook dagelijks opmerkingen over en iedereen wil voelen, maar eerlijk dat kan ik veel beter hebben dan dat commentaar als 'ze is wel licht he?' Of 'weet je zeker dat hij de vader is'?
    Soms denk ik wel van Ja ja... ik weet het, mooie haren maar die mensen bedoelen het goed, die zijn zich er echt niet van bewust dat ik die opmerkingen/complimenten dagelijks krijg!

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
  9. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Poeh, wat een opmerkingen komen hier voorbij, lijkt me heel akelig!

Mijn vriend en ik zijn allebei blond en onze oudste zoon heeft witblond haar. Toen onze jongste zoon werd geboren, had hij de eerst 6/7 maanden pikzwart haar. Hier keken mijn vriend en ik wel even van op, inmiddels is hij blond.

10. boni

boni Actief lid

23 feb 2015
    188
    0
    0
    werkt bij supermarkt
    zegiklieverniet
    Wat een verhalen dames😨 wordt je toch niet goed van. Ik ga idd proberen bij kraambezoek vriendelijk te zeggen dat ik het niet prettig vind. Ipv geen reactie te geven op botte opmerkingen. Het breekt men hart die commentaren. Hopelijk kan ik het snel loslaten.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik had een neef (hij is inmiddels overleden) die gewoon blank was, maar wel met donkere haren, zijn (alleenstaande) moeder was gewoon een Nederlandse. Op zijn crematie was er een heel donkere man, die ik niet kende, dit was zijn vader, waar hij sinds kort weer contact mee had. Ik kende deze man niet, alleen uit verhalen, maar wist niet dat hij donker was.

En ik meen het echt: ik heb serieus nooit geweten dat mijn neef een donkere vader had, je zag het niet aan hem, hij was zo blank als ik etc. dat kan dus ook nog.

En mijn oudste zoon had wel een blauwe vlek op zijn billen, maar voor zover wij weten in de verste verte geen donkergetinte voorouders.

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.713
    113
    Mijn kinderen zijn een stuk donkerder dan ik, maar vallen in papa's thuisland meer op dan hier door hun donkerblonde haren en relatief lichte huid. Ik heb nooit opmerkingen gehad van het soort dat hier voorbij komt, OMG!

Ze hadden ook beiden een mongolenvlek, zo'n blauwe plek boven de billen. Kindjes van "donkerder" afkomst zoals Midden-Oosters of Aziatisch hebben deze vaak, het is een pigmentvlek die in de eerste maanden tot jaren wegtrekt. Toen de kindjes van andere afkomsten nog een relatief nieuw verschijnsel waren hier, zijn er nog wel ouders verdacht van kndermishandeling op basis van deze vlekken 😳

13. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.907
    387
    83
    Oh wat rot voor jullie! Dat is helemaal niet leuk. Ik zou een gevat antwoord verzinnen en dst standaard zeggen. Iets anders zou ik ook niet weten.

Hier kregen wij elke keer meteen de opmerking 'oh wat een stevig kind, Hollands welvaren he!' (Okee hij is ook groot, mede dankzij mijn diabetes..). Irritant is het wel.

14. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Herkenbaar! Maar dan andersom. Mijn man en ik zijn heel blank met beide blond haar. Ik was zelf dan ook even verbaasd toen mijn zoontje grboren werd met heel donker haar, getinte huid en zelfs een blauwe vlek op zijn billen! :$

In de eerste maand kreeg ik regelmatig te horen dat hij zo'n mooi tintje had. Maar ook of ik wel zeker wist wie de vader was??? Say whatttt? Ja vanwege zijn kleurtje. Nu een jaar later heeft zoontje zeer blond haar maar nog steeds een lekker gekleurd huidje.

Zo zie je maar, alles kan!

15. Ansji

Ansji Niet meer actief

Gewoon laten kletsen, op de een of andere manier hebben mensen altijd wel wat te zeggen over een baby. Alsof ze niks anders weten te zeggen.

Ik heb donkerbruin haar, papa bruin haar en onze dochters zijn beiden hoogblond... Nounounou, dat is toch niet mogelijk! Vast van de melkboer...;)

16. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

walgelijk he kunnen mensen zijn.
    nu kun je twee dingen doen: of je geeft een (snerende) opmerking terug of je negeert het.
    toen ik net bevallen was, kwam mijn schoonfam ook even fijntjes met de opmerking dat ons zoontje gelukkig op mijn man lijkt en dat ik dus niet zwanger ben van mijn ex
    hormonenbom die ik toen was, werd ik min of meer razend en heb die mensen maandenlang niet willen aankijken. tja. gelukkig nu voorbij haha

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, mijn jongste is het evenbeeld van mij en mijn broer als kind, lichtblond haar, blauwe ogen, lijkt echt op mijn kant van de familie (mijn andere 2 kinderen lijken juist erg op hun vader), maar omdat hij heel ondeugend is (wat mijn broer en ik dus ook echt waren) lijkt hij volgens mijn schoonfamilie precies op mijn zwager.

Hoe vaak mijn zwager en ik al niet te horen hebben gekregen of het niet toevallig zijn kind is :x:x:x Uiteraard tot grote ergernis van mijn man, mij, mijn zwager en zijn vrouw. Want ook voor hun is het enorm storend dat steeds maar te moeten horen.

daarbij heeft mijn zwager dus heel donker haar, heeft een bepaalde loop die mijn dochter toevallig dan weer wel heeft, dat ze háár als zijn kind aanzien zou ik nog wel kunnen snappen, want zij lijkt veel op kant van mijn man.

Nee, uitgerekend het kind wat op mij lijkt, zou van een ander zijn. Belachelijk gewoon!

18. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Pfff mensen moeten ook overal wat over zeggen!

Hier ook een blanke mama en donkere papa. Zoontje is behoorlijk blank qua huid maar je ziet wel dat hij toch "getint" is ;). Heeft ook een mongolenvlek ja.

Ik ken een gezin net als ons met drie meiden: eentje echt een mix, eentje blond, blank en blauwe ogen, en de derde echt een latina :D met donkere huid, haar en ogen.
    Heel bijzonder om te zien!

19. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Hier ook commentaar. Lekker boeiend. Voor ons is ze perfect, al was ze pimpelpaars.

Irritant kan het wel zijn, waarom dat commentaar? Moeten ze lekker voor zich houden

20. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.907
    387
    83
    Oh wat erg! Terecht boos hoor!

Deel Deze Pagina