halfbloedje commentaren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door boni, 27 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boni

boni Actief lid

23 feb 2015
    188
    0
    0
    werkt bij supermarkt
    zegiklieverniet

Ooooo waow ook zo'n fijne opmerking van je schhonfamilie 😨😨 jeetje. Hoe komen ze erop😕 gelukkig is het voorbij 😆

2. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja heel heel heel irritant 😣ik heb het ook gehad ik blank vander van oudste afrikaans nou kindje kwam eruit hartstikke wit.. zelfs dr vader ging toen (we waren niet meer samen) vragen of het zn dochter kon zijn. Pas na 4 jaar werd ze echt donker, maar ze heeft wel stijl haar en dr vader echte kroes.
    Daarna de 2de ook met een donkere man, is soort van gebroken wit met blond haar, 3de kwam ook lichtgetint en weer blond. Dus ik heb gewoon echt sterke genen.
    Mn 4de is wel echt een donker kindje heeft ook een paar hele donkere mongolenvleken en zwart haar. En nu krijg ik juist de opmerking oooh zie je je kan het toch bruine kinderen maken 🙈
    Mensen denken niet na met wat ze zeggen 9 van de 10 x zal het nieteens zo negatief bedoeld zijn zoals het overkomt.
    Halfbloedjes heb je in alle kleuren, tinten en haarstructeren. Alleen hebben mensen een bepaald beeld in hun hoofd hoe een halfbloedje eruit zou moeten zien.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Hier ook omgekeerd, hoewel mijn man wel donker haar en bruine ogen heeft, maar met name onze oudste dochter was/is echt wat donkerder dan gemiddeld. Ze heeft wel donkerblond haar, maar haar ogen zijn heel donker bruin (ook bij de geboorte), haar huid is ook een tintje donkerder en bij de geboorte had ze ook een archipelvlek/mongolenvlek. Er werd bv. wel eens gevraagd hoe ik 'aan zo'n donker kindje kwam', dan zei ik dat ze van de chocolademelkboer was. ;) Of inderdaad van wie ze is ed. Aangezien wij het antwoord weten, laat ik ze lekker kletsen en verder geniet ik ervan hoe mooi ze is. <3

4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    is het geen misplaatste trots en de wens dat je kind op je lijkt.. want dat willen we toch allemaal ;) hier alleen maar opmerkingen dat ze zo mooi gemixt zijn :)

5. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    #45 Novastar, 30 okt 2016
    Laatst bewerkt: 30 okt 2016
    Wat een lef, zeg! Gewoon lekker trots zijn, hoor! Ik zou er niet eens meer wat van zeggen en ze alleen maar heel stom aankijken. Of gewoon zegen: doe niet zo dom zeg! Onze zoon heeft krullen terwijl wij allebei steil haar hebben. Ik had vroeger wel wat krul en nu nog wat slag. De krullen komen van mijn opa. Maar daar maken mensen al rare opmerkingen over. Van wie heeft hij die krullen? Is hij van de melkboer? Dat soort dingen. Omdat we na ons huwelijk een paar jaar met een gezin hebben gewacht gingen er zelfs geruchten dat het niet lukte en dat onze zoon van een donor is. En dan is daar nog niks mis mee maar het kind lijkt verdorie op zijn vader! En net genoeg op mij om uit te sluiten dat er bij de ivf iets mis is gegaan. &#128527; Echt, sommige mensen zijn zo dom en onbeschoft!

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier 2 mengelmoesjes(zelfde vader) dochter is geboren met zwarte stijle haar en zwarte ogen, nu een bos licht bruine krullen &#128513; en dr tintje wordt elk jaar donkerder.

Zoon is gelig geboren maar geeft nu bijna licht zo wit &#128514;. Blauwe ogen en midden blond stijl haar.

Niemand die ons deze vraag stelt !

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Wat een aanstellerij &#128580;

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Grappig, hier ook, maar geen mongolenvlek. Jongste heeft heel donkerbruine ogen, lichtbruin haar en is, zeker vergeleken met mijn oudste, een klein beetje getint. Wordt ook heel snel bruin, verbrandt niet. Toen ze geboren was leek ze wel een chineesje, alle familie (inclusief wijzelf) hebben in de kraamweek chinees gehaald en iedereen grapte over dat ik stiekem de tent uit was geglipt tijdens de vakantie (jongste is tijdens een kampeervakantie verwekt :)). In de supermarkt werd me wel eens gevraagd of ze een getinte vader had.
    Maar hier is het duidelijk dat oudste erg op mij lijkt en de jongste erg op papa. Krijgen gelukkig geen vervelende opmerkingen of vragen.

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere

Nee hoor is de realiteit

10. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je je ergert! Misschien een opmerking met lichte humor, maar zodat het wel duidelijk is wat je bedoelt? Kan wel een voorbeeld geven, maar mijn humor hoeft de jouwe niet te zijn &#128584;&#128521;

Ons zoontje lijkt qua uiterlijk heel veel op mij. Werkelijk iedereen zegt dit ook en ik merk aan mijn man dat hij dit niet zo leuk vindt. Nee, we kunnen er niets aan doen, maar de opmerking 'weer je wel zeker dat hij van jou is?' Naar mijn man toe, vind ik wel zo misplaatst! Hij maakt er meestal een grapje van "gelukkig heeft hij een geknikt oortje net als ik. Dus dan moet hij wel van mij zijn." Toch merk ik dat mijn man er wel eens genoeg van heeft en ik kan me dat goed voorstellen. Vaak zeg ik ook wel eens dat de kleine juist in zijn doen en laten op mijn man lijkt als ik naar babyfotos van vroeger kijk, is ook waar overigens.

Ach, je kunt er niets tegen doen want je hebt geen invloed op anderen. Toch snap ik dat dit heel irritant is.

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Dat vind jij! Hier ook de ene compliment na de ander. Mijn dochter vindt het geweldig en wij ook. Mijn dochter moet ze ook netjes bedanken.

12. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Complimenten krijgen we ook zeker genoeg en daar zijn we ook hardstikke blij mee hoor.
    Ze is super prachtig dus daar ligt het niet aan.

Maar er zijn gewoon bepaalde mensen die overal wat op aan te merken hebben.
    Oh wat moeilijk haar haren is er 1 van.
    Wat een negerinnen kontje heeft ze.
    En zo zijn er nog meer. Ik hou er wel van maar soms heel af en toe zou ik ze wat aan kunnen doen.
    En dan ligt het alleen maar aan de manier hoe ze het brengen.

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier geen kroes maar krullen en ik heb stijl haar dus zeggen ze ook ooh zal wel lastig zijn etc. En dan zeg ik gewoon nee. Sommige kijken om, om na haar te kijken.
    Ik maak me er niet druk om hoor. Ik snap ze wel, want ik denk precies het zelfde ik praat alleen niet &#128514;

Deel Deze Pagina