halfbloedje, geadopteerd???

Discussie in 'De lounge' gestart door M28, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Tja, ik woon in Amsterdam, en krijg de opmerking dat mijn kinderen (halfbloedjes) te licht zijn en niet kloppen, want zwart is dominant :( ;). (Ben zelf donker, en mijn man is blank.)
    Dus ik reageer met tja, ik weet wat ik allemaal in mijn familie heb zitten dus ik weet waar het vandaan komt ;).

2. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Dat zei ik eerst, maar daar krijg ik hele betogen op dat donker dus dominant is, dus dat dat niet kan enzo... ;)

3. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, ook gehad. En als je dan verontwaardigd zegt JA!, dan zeggen ze ineens, oh ja, nu zie ik het. ZUCHT!!!:x

4. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Hier een Brabo, maar ook mijn vriendin heeft die vraag nooit gehad. Zij heeft twee halbloed kindjes van een donkere man.

Misschien is het een verschil tussen stad en dorp ?
    (Wij wonen in Eindhoven en meeste mensen vinden het vast normaal hoor... Vind het zelf in ieder geval niets geks als je een stel ziet dat blank en donker is).

Vind het sowieso een rare vraag... Zijn dan toch echt mensen die niet goed nadenken vóór ze een vraag stellen ;)

5. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    Heel herkenbaar dat mensen reageren op je donkere kindje, hier ook een dochter met een Afrikaanse vader en Nederlandse moeder,
    de vraag of ze geadopteerd is, heb ik (gelukkig) nooit gehad maar wel als ik alleen met haar ben, dat vreemden mij aanspreken en zeggen...hmmm de pappa is zeker buitenlands ofzo?? Ik heb 1 keer gezegd (tip van mijn zwager) ja klopt, de vader komt uit Belgie, hahaha, nou die vrouw werd vuurrood en droop snel af!
    Vaak zullen ze dat niet raar bedoelen maar soms vind ik het wel wat brutaal dat vreemden je zo aanspreken!
    Overigens woon ik wel in de randstad, maar merk wel dat het voornamelijk Nederlandse mensen, die opmerkingen maken over of tegen je kindje. Mijn man is nooit aangesproken door een Afrikaan met de vraag of hij een blanke vrouw heeft,haha!

Waar ik me wel echt aan stoor als anderen zeggen, ja halfbloedjes zijn altijd zo mooiiiiii,
    tuurlijk vind ik ons meisje de mooiste maar blanke kindjes zijn toch net zo scheetig?!! Alsof ik mijn man hiervoor heb uitgekozen...zoo van hey, jij gaat mij mooie kindjes geven met een mooi caramel kleurtje,hahaha!

Liefs,

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    niet alle brabanders en limburgers zijn zo strand...en zo dom!

Hoe durf je zoiets te vragen..je ziet toch of een kind op de mama lijkt of niet....zucht....kijken mensen!!

Zo is een meisje gekleed in volledig zuurstok roze echt geen jongen hoor....en zo is een stoere jongen met alleen blauw en spijker echt geen meisje...........

Ach...laten we het erop houden dat mesen soms dom zijn en nieuwschierigi!!

Geniet van je kindjes ;)

Groetjes,
    Miranda

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wat een bullsh**!

Donker is dominant dus je hebt MEER KANS op donker, wil niet zeggen dat per definitie het een donker kind moet zijn..

Als je donker bent kun je ook het gen hebben voor blauwe ogen en blond haar (hoeft er maar 1 in je familie te zijn die het heeft) en je partner precies hetzelfde. Als precies het zaadje met dát kenmerk je eitje bevrucht, is het donkere al minder aanwezig..

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja maar... ik vind dat ook! Natuurlijk zijn helemaal blanke of donkere kindjes ook schatjes, maar ik heb een oppaskindje met een surinaamse vader en een blanke moeder. En zij is zoooo moooooi! Mijn zoontje is ook mooi hoor maar hij is een echte bleekscheet :D

9. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Hoe vaak ik die vraag wel niet kreeg.... Toen ik me voornam om te zeggen, nee een travestietje.. vroeg niemand het meer.

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Jee, domheid bij dat soort volk??
    Vind de reacties hier nogal overtrokken, sorry hoor.

Wie zegt dat mensen er iets verkeerds mee bedoelen? Het is toch gewoon een vraag? Misschien zijn die mensen zelf wel geinteresseerd in adoptie of is iemand in hun omgeving er mee bezig en hebben ze daarom vragen.

Niet gelijk te negatief denken hoor.
    Mensen bedoelen het echt niet altijd slecht!

11. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Precies 8)

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    whahaha daisy...een travestietje.....hahahaha

13. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Tot ze er eentje in het echt zien. Want dan is het ineens geadopteerd, klopt de kleur niet, of wat voor onzin ze ineens verkondigen.

14. ChristelAileen

ChristelAileen Actief lid

26 aug 2009
    348
    0
    0
    Donker is dominant, maar alleen als het uit vader's kant komt.
    Mijn overburen zijn man/donker, vrouw/blank. De kleine heeft best een kleurtje.
    De zus van de man/donker, en de broer van de vrouw/blank, heeft ook een kindje. Die is héél licht!

Ik snap dat soms wel de vraag kan komen van de adoptie, ik zou het alleen niet vragen uit respect.

15. Giltje

Giltje Niet meer actief

tegen woordig weet je dat niet zo, ik zag laatst paar jochies lopen met een knal roze t-shirt, arme kinderen, ik vond het geen pan :D

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Niet helemaal.

Donker is niet alleen de huid he.

Mijn vriend heeft lichte ogen en ik donker. Zoontje ook donker.

17. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    roze voor jongens...tsjah...met een mooie stoere spijkerbroek misschien wel...maar dan geen zuurstok roze...meer dat hele lichte...dat kan nog wel...

(manlief zou bij een zoon dat echt niet toestaan!!hahaha)

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Kijk naar mijn zoontje op mijn banner..

Bij mij vragen ze ook nog wel eens: is het een jongen of een meisje?? ;)

Seriously!? :(

19. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Donker hoeft niet dominant te zijn hoor, mijn zoontje is best licht terwijl zijn vader best donker is! Hij is wel mooi getint maar niet bruin en zijn vader wel...
    Die vraag heb ik trouwens nog nooit gehad, maar mijn zoontje is ook niet heel donker, kan me er wel iets bij voorstellen, gister zag ik een blonde vrouw, met 4 heeeeeeeeeele donkere kids! toen vroeg ik het me ook wel af haha maar vragen zou ik het niet doen, wat maakt het uit...

20. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    kleur ogen en huid en haren is genetica...

wat ik me nog kan herinneren van school...

Is dat iedereen 2 kleuren ogen heeft...en 2 kleuren haar...en 2 kleuren huid...

Er is er alleen 1 dominant...en een onderliggend.

Dus zo kan je een kind met donkere ogen hebben terwijl ouders bijde blauwe ogen hebben. (het komt niet vaak voor....)

Het ligt er maar net aan of de beide blauwe of de beide donkere kleuren van de ouders dan dominant zijn.... Je kunt dus ook als ouder blauw en groen en blauw en bruin hebben....dan is de blauwe kleur dominerend en krijg je een kind emet blauwe ogen...

Sla me er niet om dood, weet het niet zo goed meer maar zo herinner ik het me!

Groetjes,
    Miranda

Deel Deze Pagina