halfbloedje, geadopteerd???

Discussie in 'De lounge' gestart door M28, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja klopt inderdaad!

Zo was het.

2. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Mijn zus is zo blank als t maar zijn kan en haar man ook.
    Aan mijn zus wordt ook weleens gevraagd of ze een buitenlandse man heeft. Maar nee hoor. Zo blank als t maar kan en ook verdere familie is blank. Dus blijkbaar kun je ook als blanke ouders kinderen krijgen met een buitenlands uiterlijk.

3. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Onbeschoft;)
    Nederlanders zyn sowieso erg gefocused op iemands afkomst. Heel irritant, moeten ze altyd naar vragen. Waar kom je vandaan? Amsterdam;) Nee oorspronkelijk? Wat gaat jou dat nou weer aan.
    In andere landen heb je dat echt niet op die manier!

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Kan toch ook interesse zijn? Hoeft toch niet per se negatief te zijn?

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Inderdaad, waarom is dat geheim??

6. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Niet als elk gesprek wat je met een onbekende hebt en totaal ergens anders over gaat, altyd moet uitdraaien op je afkomst;)

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Klopt, dan is het inderdaad erg onbeschoft! Ik zou het sowieso niet snel vragen. Komt meestal na een tijdje vanzelf wel ter sprake als diegene het daarover wil hebben of als je iemand wat langer kent.

8. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Precies, dan vind ik het ook helemaal niet erg om te vertellen;)

9. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Vreemd om te lezen dat dit soort vragen blijkbaar bij Brabanders en Limburgers horen... Woon toch echt in Brabant en ik zou zoiets nooit zomaar aan een vreemde vragen. Kom uit een klein dorp en bij mij in de klas zat 25 jaar geleden al een halfbloed jongen (en 2 geadopteerde meisjes). Niets vreemds aan, ook niet in een dorp in Brabant. Hier wonen ook genoeg gemengde gezinnen ;)

Mensen zijn soms gewoon iets te open, zeggen en vragen alles wat in ze opkomt. Zo heb ik ook al meerdere keren de vraag gehad "IVF?" omdat ik een 2-eiige tweeling heb. Vind dat ook niet iets wat je zomaar vraagt, maar oké, ze zijn het wel en ik geef ook gewoon antwoord.

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Angelbaby,
    Slaat natuurlijk nergens op dat het bij brabanders of limburgers zou horen. Ik laat het maar gaan. Kom zelf uit brabant, een dorp bij Eindhoven.
    Het is weer een typisch vooroordeel wat blijkbaar ook bij brabanders en limburgers hoort. We worden nogal eens afgezeken, ik kan er niet mee zitten. Zegt meer over degenen met de vooroordelen ;)

11. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Tegen mij zeggen ze dan, nee, ik bedoel je ouders... :(;)

12. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Na, de honderste interesse vraag op een dag (werk in een ziekenhuis) is dat echt niet positief meer hoor. En tja... interesse... ik noem het nieuwsgierigheid/brutaliteit. Want wanneer je op een normale manier antwoord geeft komt er geen vervolg, of gaan ze vragen of en wanneer je terug gaat naar je land, omdat iedereen toch terug gaat etc, etc...

13. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Precies. Zoals ik al zei, ik werk in een ziekenhuis... gesprekken gaan dus over de aandoening van mijn patienten, en niet over waar ik (of mijn ouders) vandaan komen, en of ik ooit terug keer. Da's helemaal niet van belang voor het onderzoek dat ik met mijn patienten doe.

14. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    t Is niet geheim. Maar tis ook niet van belang.
    Ik: Hoe lang heeft u al klachten.
    Patient: Ja, al een maand of vier. Waar bent u geboren??
    :(:(:(
    Ik: Amsterdam
    Patient: Oh vandaar dat u al zo goed nederlands praat. Waar bent u oorspronkelijk vandaan??

Ik bedoel... dat heeft toch echt niks met ziekenhuisonderzoek te maken. En wanneer het dan uitloopt, dan zitten ze ineens te stressen want ze moesten nog naar de dokter... ;)

15. Giltje

Giltje Niet meer actief

wow da's wel onbeschoft om te vragen wanneer je terug gaat, ik zou echt pissig worden, bedoel je woond hier toch je hebt hier toch je leven waarom zou je dan terug gaan? tenzij je natuurlijk op vakantie gaat maar stel dan de vraag anders vind ik dan, maar om zomaar te vragen wanneer je terug gaat is wel erg bij de hand :O

16. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Is het ook...

17. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Tja als de mensen alleen kijken en niks zeggen dan denken ze: Zie je nou, ze kijken me na, en durven niks te vragen.
    En vragen ze t wel dan is t meteen onbeschoft.;)
    Nee, dat noem ik dan eerlijkheid en interesse.

Moet zeggen dat het ook aan de situatie ligt, niet elke vreemde kan zoiets zomaar vragen.

En het is al genoemd hierboven, het moet niet altijd verkeerd opgevat worden.
    Mensen kunnen ook oprecht interesse tonen, beter dan dat ze achter je rug om kletsen......

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nee ok. Op die fiets.

Dan is het indd nogal misplaatst om te vragen..

19. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Waarom zou ik letten op mensen die e wel of niet nakijken. Heb wel betere dingen te doen op een dag, dus ik denk dan ook niks. En als ik wel iemand zie kijken, op het irritante af, dan kijk ik op dezelfde manier terug, zijn ze snel klaar met kijken.

Overigens is een van de mensen die mijn dochters kleurtje niet vindt kloppen een buurvrouw. Ze zei er een keer wat van, en nu blijft ze me elke keer in de lift hoofdschudden nastaren en mompelend: En toch snap ik het niet!

Dus dat vragen heeft haar in ieder geval ook niet geholpen. Terwijl ik toch netjes heb uitgelegd dat er veel in mijn familie zit, en dat ik volbloed nichtjes heb die zelfs nog lichter zijn dan mijn dochtertje.

20. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Was niet persoonlijk bedoeld.
    En als je niks denk is het toch goed?
    Was gewoon even algemeen bedoeld, en heus neit aanvallend richting jou.

Deel Deze Pagina