Ik vind het echt raar dat mensen zulke dingen zeggen! En ook ronduit onbeschoft! Ik ben zelf wat getint (halve indo) maar er is nog nooit gevraagd waar ik vandaan kom. Misschien omdat ik als 2 druppels water op mijn papa lijk Mijn man is trouwens heel licht, heel blond haar, blauwe ogen, dus ben benieuwd hoe ons kindje eruit komt te zien
Vind ik ook hoor... Verder is het toch algemeen bekend dat Nederlanders recht voor hun raap zijn? Het ene moment komt dat wat negatief over en het volgende juist positief. Verder denk ik ook, dat veel mensen gewoon iets willen zeggen. Als je met je kindje bent hoor je toch ook vaak dingen over het uiterlijk? Als zijnde, (te) groot, klein, dik, dun, lange haren, wijs, bijdehand etc... Het is onderwerp wat voor de hand ligt denk ik. En ik heb toch ook vaak zoiets van: Vraag liever, dan dat je het zelf gaat invullen met gekke gedachten...
Ik vind het maar rare vragen en opmerkingen allemaal die die mensen maken. Ze zijn allemaal tegenwoordig veelste veel bezig met huidskleur en afkomst alsof het er wat toe doet. Mensen denken altijd allerlei onzin, ook over mij als volwassene. Mensen die je amper kent kunnen zomaar inneens vragen naar je afkomst alsof het ze wat aangaat. Ik krijg altijd de vraag ben je nou Nederlandse of niet? Alsof dat er dan toe doet ofzo, en dan nog foute dingen suggereren ook alsof ze er verstand van hebben. lol
Wat is dit nou voor rare opmerking?? Weet je wel waar Brabant ligt eigenlijk? En dat daar ook grote steden in liggen? En meer geaccepteerd zijn, ik denk dat er juist in deze provincies meer geaccepteerd wordt, of denk jij dat omdat Wilders uit Limburg komt, Limburg een hekel heeft aan donkere mensen? Beetje dom dit...
Nee denk niet dat ze dat gaan helpen nee! Hier idd ook veel verschil tussen de kids van mij en mijn zus. Miekjezus is getrouwd met Miekjemanbroer.. Mijn neefje is nl 2 druppels water mijn broertje, de andere 3 kids ( 2 van mij en 1 van zus) zijn veel meer van de mannenkant.
Oh en btw, ik heb een blanke man, ben zelf ook blank. Ik heb donkerblond haar en blauwe ogen, mijn man heeft bruin haar en groene ogen. Mijn dochter heeft donkerbruin haar en blauwe ogen. Aan mij wordt dus ook vaak gevraagd, hoe kan dat nou? Tja, als ik me daar druk over moet gaan maken...
Ik herken dat wel ik heb zelf bijna zwart haar en blauwe ogen en een lichte huid mensen snappen er niks van. Ook denken ze dat ik blond ben van mezelf om een of andere reden en dus me haar verf. Maar ik ben zelf gemixed maja, ik maak me erniet druk om maar mensen praten soms over dingen die helemaal niet belangrijk zijn.
tsjah... ik ben blank...heel erg...en mijn man ook...geen tintje te bekennen bij ons. Dus is onze dochter ook blank. Maar ik heb donkerblond haar (heel donker) en mijn man heeft donkerbruin haar......onze dochter......heel licht rood!!! Mijn man heeft de blauwste ogen die je je kunt voorstellen....en ik heb groene ogen....toch heeft onze dochter grijs blauwe ogen.... Dus ja het kan heel goed, en idd krijg ook iedere keer de vraag van wie heeft ze die kleur haren?? met van die vraagteken gezichten.... Euhm...de oma heeft rood haar!! dus tsjah....het slaat ook wel eens een generatie over...hahaha
Hier vragen ze wel vaak of ik de echte moeder ben..... Nou is het hier anders, want ik heb inmiddels een blanke vriend weer. Dus als we samen lopen met 1 blank kindje (van hem) en 1 donker kindje.. misschien dat mensen eerder aan adoptie gaan denken.
Ja, komt me bekent voor. Mijn zoontje is ook erg licht. Heeft bijna zelfde huidskleur als zijn blanke vader en ik ben donker (Surinaams). De blikken die mensen me geven als ik met de kleine in de draagzak rondloop. Er is me inderdaad wel eens gevraagd of ik de oppas ben, haha.. Ook vinden mensen het maar raar dat hij stijl haar heeft, aangezien ik een grote bos natuurlijk kroeshaar heb..
Dat dus... Overigens zei iemand dat donkere mensen geen opmerkingen maken. Toen ik mijn dochter destijds 2 maanden oud, op straat bv gaf, vroeg een donkere oma of dat mijn kindje was....
Krijg juist veel opmerkingen van donkere mensen! Voornamelijk over zijn huidskleur.. Vind het erg vervelend als er naar zijn oortjes of nagelriempjes wordt gekeken om te zien of hij donkerder gaat worden.. Het maakt mij helemaal niks uit welke kleur hij heeft! Mijn vriend vind het wel grappig dat hij meer op hem lijkt dan op mij. We hadden namelijk verwacht dat hij veel meer donkere trekken zou hebben.
Oh ja... ik krijg nu nog de, nog steeds niet bijgekleurd opmerkingen. En voor mijn zoontje geboren werd, hopelijk is hij wat donkerder, opmerkingen.
Hier ook zo. Ik heb heel erg donkerblond haar van mijzelf, mijn man's haar is zo donker dat het tegen het zwarte aan is. En ons dochtertje en zoontje hebben rossig haar. En ons meisje heeft er ook nog van die mooie superblonde highlights door. (zoontje's haar is nog te weinig om dat te kunnen zien) En nog zoiets. Ik heb mijn leven lang stijl haar gehad (sinds een paar jaar zit er opeens een slag in) Manlief heeft n klein beetje krul erin. Maar ons dochtertje is 1 grote krullenkop, heeft zelfs pijpekrullen in d'r nek hangen. Bij ons zoontje kun je zien dat t ook gaat krullen. Beide oma's hebben een flinke krullenkop. Dus het kan zeker n generatie overslaan. En overigens kan een haarkleur veranderen. Als kind was ik heel licht blond. Mijn moeder ook en die is ook richting zwart gegaan vanaf d'r 16e.
Hier wordt ook wel eens raar gekeken en gevraagd of ik wel zeker weet of de vader( antilliaans) wel echt zijn vader is. Dat vind ik zo apart en onbeleefd!! Nu is het zo dat mijn zoontje een licht huidje, blauwe ogen en donker stijl haar heeft, en voor de rest je dus ook niet echt ziet dat hij half antilliaans is maar kom op? Zoiets vraag je toch niet of ben ik nou gek. De vader en ik zijn vanaf het begin van mijn zwangerschap al niet meer samen dus mensen die van de situatie af weten zouden kunnen denken dat ik nog al losbandig ben geweest ( wat absoluut niet het geval is en ja ik weet dus 100% zeker wie de vader is ). Maar dan nog zeg je dat toch niet?
Wisselen van haarkleur kan zeker. Mijn zusje is blond geweest (heeeeeeel blond) Rossig, donkerblond en nu bruin haar. Allemaal van nature