haha nou eh ik ben zelf kwart indo en zie er niet erg uit als een indo het is dat je het uit sommige punten wel ziet mijn man in gewoon nederlands toen jeremy geboren werd was hij een lekkere blanke maar toen mijn dochter geboren werd die was echt erg bruinig haha en dat is lang zo gebleven heb een keer die vraag gehad en heb ze gezegt dat ze te lang in de zon heeft gelegen haha maar die vraag is zeker niet leuk als je die even naar je bord geworden krijgt hebben ze niks beters te doen
ik bedoelde het ook echt niet lullig hoor.. heb zelf ook in brabant gewoond, maar het is alleen een constatering dat ik het alleen van brabo's en limbo's heb gehoord.. denk wel dat er in de kleinere plaatsen nog dorpjes bestaan waar amper buitenlandse mensen wonen.. in amsterdam is het gewoon gebruikelijker.. noem de mensen die het vragen ook absoluut geen racisten ofzo, maar elke moeder hoort toch liever hoeveel hun kind op haar lijkt dan dat ze vragen of het wel echt jouw kind is.. blijf het gewoon een rare vraag vinden..
Ook ik heb halfbloed kindjes en ja mij is deze vraag ook eens gesteld. Jaren geleden me zoon was nog een baby. Zat ik in de bus. Vraagd een vrouw is die van jou! Ik zeg ja moet je me litteken zien op me buik hij is helemaal van MIJ. En dan kom ik uit Delft. Randstad dus En ja echt erg vind ik de vraag niet ben altijd wel trots om te vertellen dat de vader mooi bruin is en me kindjes mooi gekleurd zeg altijd tegen me zoon mama is jaloers op jou. En dan vraagd hij waarom om mama dan zeg ik jij hoeft niet in de zon te zitten voor een mooi bruin kleurtje en mama wel. En dan moet je hem zien stralen
Nou ik had laatst nog dat ik met mn moeder boodschappen aan het doen was (mijn zoontje was er ook bij) vroeg ze is het je schoonmoeder:x ik kom al jaaaren bij die supermarkt en mn moeder zo ongeveer elke dag en die vrouw kent haar ook..En ze weten dat mijn ouders 2 adoptie dochters hebben. Ik vond het zo pijnlijk vooral voor mn moeder ook dus heb heel duidelijk gezegd dat het mijn moeder is!! Sorry dat moest ik echt even kwijt... Mijn zoontje is trouwens ook een mix ik kom uit Sri Lanka en vriend is gewoon Nederlands maar horen alleen maar hoe mooi hij is en dat hij een lekker kleurtje heeft hahah