Hallo meiden, Sinds kort proberen mijn vriend en ik zwanger te worden. Heb al een heleboel informatie gelezen op deze pagina maar zit toch nog met een paar vraagjes: Mijn cyclus is vrij regelmatig, zo'n 28 dagen. Echter de eerste twee dagen is er altijd sprake van bruin slijmverlies. En op dag drie begin ik echt bloed te vloeien. Vanaf welke dag kan ik dan beginnen te rekenen met mijn cyclus? Pas op de dag van het vloeien of toch eerder? Afgelopen maand hebben mijn vriend en ik in mijn vruchtbare dagen bijna alle dagen geklust. Helaas zonder resultaat, maar het was dan ook pas de eerste ronde. Wat ik wel afvraag, is het echt goed om alle dagen te klussen of kan je het beter om de dag doen? Ik lees op deze pagina tegenstijdige berichten, dus ben wel benieuwd hoe de meerderheid er over denkt. Naast het proberen zwanger te worden, ben ik op dit moment ook bezig met afvallen. Ik sport veel ( en doe dus ook veel buikspieroefeningen) en let op mijn voeding. Ik vraag me af of dit kwaad kan. Mocht ik zwanger raken dan heeft afvallen natuurlijk geen zin meer maar tot die tijd zou ik het wel fijn vinden om een paar kilo kwijt te raken. Hoop dat jullie mij wat kunnen helpen met deze vraagjes. Alvast bedankt! Liefs, Lijntje P.s. Ik lees ook veel over pendelen? Wat is dat eigenlijk?
ik denk niet dat het gezond is om af te valen op het moment dat je zwanger wilt raken. tenzij je natuurlijk een zwaar overgewicht hebt. Wanneer je eenmaal zwanger bent is het niet goed buikspieroefeningen te doen heb ik begrepen. Pendelen doen hier een aantal meiden en de uitslag verteld wanneer je zwanger bent of wanneer je een kindje krijgt. Helaas is gebleken dat deze pendeluitslagen niet helemaal overeen komen met de werkelijkheid. hoewel er voor mij gependeld is dat ik zwanger ben in mei van een meisje (2x door verschillende meiden laten doen) ik ben nu twee dagen overtijd. gister getest maar negatief.
Hi lijntje, Ik heb begrepen dat het niet goed is om zes maanden voor de zwangerschap veel af te vallen. Naturlijk mag je best iets afvallen als je gezonder bent gaan eten. Veel succes!
de een zegt dat je moet rekenen vanaf de dag dat je echt bloedverlies hebt, maar de ander zegt weer vanaf het moment dat je begint te vloeien(ik had het ook altijd eerst bruining daarna helder) en de vk zei toen dat je moest rekenen vanaf dag 1 (het vloeien) want na precies 5 dgn was ik er ook weer vanf (begon maandag, en woensdag pas echt bloed, en vrijdags alweer weg) na de bloeding begint een andere fase, het rijpen van de eicel, dus het kan echt wel belangrijk zijn om te weten hoe je nu eigenlijk zou moeten rekenen, het kan net die 2 dgn zijn die jij later begint met klussen omdat je denkt dat je pas vanaf dag 3 (je echte bloed) moet rekenen. er zullen er ongetwijfeld veel zijn die zeggen pas vanaf dat je echt bloed hebt, maar hoe het ook is, als jij alle kansen wilt benutten moet je gewoon gaan rekenen vanaf dag 1 dat je wat (bruin) verlies hebt (niet geschoten altijd mis) sommige meiden klussen bijna alleen nog maar in hun vruchtbare periode terwijl het eigenlijk zo zou moeten zijn dat je klust omdat je het wilt en niet omdat het moet. klussen om in verwachting te raken zeggen ze ook van dat het beter is om het om de dag te doen en als jij weet wanneer je (ongeveer) je eisprong hebt om het dan elke dag te doen, dag ervoor, dag van eisprong, en erna (omdat niemand precies kan zeggen "ja nu heb ik mijn eisprong) als jij wilt afvallen (sporten) is er geen reden om dat te laten mits je natuurlijk niet kilo's per week afvalt, het kan natuurlijk voor jouw gezondheid beter zijn dat je mischien iets afvalt (dat weet ik natuurlijk niet) dan is meestal alleen al je eetpatroon veranderen meer dan voldoende, gewoon sporten (buikspieroefeningen) maakt ook niet zo heel veel uit, er worden vaak geadviseerd om bepaalde sporten niet meer te doen of niet zo veel, maar dat is meestal omdat er dan valkansen zijn. maar gewoon buikspieroefeningen daar is niks mis mee hoor. bij alles wat je doet is het gewoon zo overal waar je TE voorzet is niet goed dus ook niet bij TEveel afvallen TEveel sporten etc etc. ook als je straks wel in verwachting mocht zijn is het goed om gewoon op je voeding te letten (gezond eten etc.) niemand die voor 2 hoeft te eten, al zijn er natuurlijk tig die dat wel doen, maar ja dat moet ieder voor zich weten, het wordt dan alleen maar moeilijker om die extra kilo's eraf te krijgen na de bevalling. wat dat pendelen betreft er zijn meiden die dat doen, die dan zeg maar "voorspellen"wanneer je in verwachting bent. heel veel succes
hallo iedereen wij zijn al 9 maanden bezig om zwanger te worden, de moed zakt mij al aardig in de schoenen ik zit nu en de twee weken waar je moet afwachten dat is moeilijk maar ja anders kunnen we ook niets doen groetjes elisabeth
Gezond eten is natuurlijk altijd alleen maar voordelig. Maar met echt afvallen (diëten) moet je wel oppassen, omdat er dan afvalstoffen in je lichaam vrij komen. En die zijn niet echt bevorderlijk voor je kindje.
Het ligt er volgens mij ook maar net aan hoe je aan het afvallen bent. Volg je een of ander vaag dieet, dan zou ik daar echt mee op houden. Maar ben je op een verantwoorde gezonde manier bezig met afvallen, dan kan dat volgens mij niet zoveel kwaad. Mits je maar niet teveel afvalt binnen korte tijd. Volg je een bepaald dieet? Of loop je bij een dieetiste ofzo?
hallo dames, ik wil ook heel graag zwanger worden en ben nu op het moment bezig met het "Sonja-Bakker" dieet..niet echt een dieet maar gewoon gezond eten. Vorr degene die het niet kennen zie www.sonjabakker.nl Dit zou volgens mij echt niet schadelijk moeten zijn voor je vruchtbaarheid...mocht ik zwanger zijn dan stop ik er ook wel mee, maar blijf dan nog wel goed letten op mijn eten.
Hallo allemaal, Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik ben weer een stuk wijzer geworden. Even voor de duidelijkheid, ik heb niet veel overgewicht, maar wilde toch wat lekkerder in mijn vel zitten dus vandaar dat ik ben begonnen met sporten en gezond eten. Ik volg dus geen dieet maar let er wel op dat ik alle voedingsstoffen binnen krijg. Daarnaast krijg ik van het sporten energie dus je kan zeggen dat ik op een verantwoorde manier bezig ben. Maar door het doen van al die buikspieroefeningen rijzen er dan toch allerlei vraagjes naar boven. Stel je voor dat daardoor een eventueel eitje niet goed kan innestelen. Maar goed begrijp dus nu, dat dat geen kwaad kan. Meiden wens jullie ook veel succes, wij gaan op voor ronde 2. Veel liefs, Lijn
ik heb dat ook hoor...wil er gewoon net een paar kilootjes af hebben zodat ik weer wat lekkerder in m´n vel én m´n kleding zit. Voor het zelfde geld duurt het nog een half jaar voordat ik zwanger ben en loop ik heel de tijd rond met zo´n opgeblazen gevoel (wat ik dus had voordat ik begon met het dieet) waar ik me dus totaal niet prettig bij voel. Succes hoor Lijn met je 2e ronde!