Hallo Ik zou graag jullie mening willen weten hierover.. Mijn vriend en ik hebben een relatie van 3 jaar. Hij heeft 2 kids uit een eerder huwelijk. De kids zijn 4 en 6 jaar oud. Ik heb ze echter nog nooit mogen zien of spreken. Daarintegen mag mijn vriend ze zien wanneer hij maar wil en gaat dan daar heen. De kinderen weten dat papa ergens anders woont, maar deze week ging zijn ex het tegen de kids vertellen over de situatie, en over mij, maar dit zal niks veranderen qua bezoekregeling ofzo. Nu ik zwanger ben en naar geboortekaartjes aan het zoeken ben, vind ik het zo moeilijk wat er aan tekst op moet.... Halfbroertje/zusje klinkt zo bot/ broertje/zusje...tja, zien ze elkaar ooit? Helemaal weglaten geeft misschien ook scheve gezichten.... Wie wil zijn/haar mening hierover geven, of een leuke tekst/gedicht is ook van harte welkom. Ben benieuwd.....Groetjes Sandra
Ik heb laatst een kaartje gezien waarbij hij al een kindje had uit een eerder relatie en zij samen ook al een kindje hadden. Op dat kaartje stond alleen dochter van (oid) en stonden het zusje het het halfzusje helemaal niet op het kaartje. Maar lijkt me inderdaad lastig, waarschijnlijk is het zo dat wat je ook kiest het altijd "fout" is. Of mensen vinden het raar dat ze erop staan en als dat niet zo is vinden ze het stom dat je ze er niet op zet. Ik denk dus dat je het beste kan doen waar jullie je het prettigst bij voelen. Wat wil je vriend?
Hee, bedankt voor je berichtje. Ik ben pas bijna 17 weken, dus nog vroeg voor kaartjes. Ik heb het er nog niet met mijn vriend over gehad. Ik weet toch al hoe hij gaat reageren....een kaartje boeit hem niet, als het kindje maar gezond is is dan zijn reactie, dus.....
Dat is natuurlijk ook het belangrijkste.. Maar ja die andere twee zijn toch zijn kinderen, dus hij is de aangewezen persoon om daar een mening over te hebben, toch? Maar je hebt inderdaad nog lang de tijd om daar over na te denken. Al gaat het sneller dan je denkt...
Hier hetzelfde verhaal. Met dat verschil dat de kinderen allebei hun ouders zien en hun partners. Wij hebben gewoon zusje van en dan hun namen op de kaart gezet. En wat de omgeving/buurt/mijn ex en iedereen ervan vindt intreseerde ons helemaal niks.
Mijn vriend heeft ook een zoon (9) uit een eerder huwelijk. Hij komt 1 weekend om de drie weken. Wij hebben hem niet op het kaartje gezet. Heel stom, wij hadden daar eigenlijk nooit over nagedacht. Toen de bevalling naderde hebben we het er wel over gehad maar besloten hem toch niet op het kaartje te vermelden. Ook omdat hij niet bij ons woont en niet heel veel bij ons is.
Het lijkt mij dat je juist deze kinderen erbij moet betrekken, dus ook op het kaartje zetten. Zij kunnen er immers niets aan doen dat hun ouders uit elkaar zijn. Mijn vriend heeft ook een dochtertje en die komt zeker op de kaart. Ik maak ook een leuke traktatie die zij op school uit mag delen en ze mag ook altijd mee naar de echo's.Dit allemaal om haar juist eroveel mogelijk bij te betrekken en haar te laten merken dat zij net zo belangrijk voor ons is. Bij jullie is het misschien een iets ander verhaal, je ziet ze ook nooit. Om zo goed mogelijk je best te doen voor de andere kinderen zou ik het denk ik toch doen, het zijn immers toch ook twee kinderen van je vriend. Denk er ook aan hoe ze hier later op kunnen reageren als ze wat ouder zijn. Nu snappen ze het nog niet zo maar als ze ouder zijn gaan ze toch nadenken over de situatie...
Poe, wat een lastige situatie zeg! Ik kan me voorstellen dat je twijfelt wat te doen! Gelukkig heb je nog wel even om er rustig over na te denken. Ik zou je willen adviseren: Doe vooral datgene waar jij en je vriend je allebei het prettigst bij voelen, en hou geen rekening met "de wereld" om je heen. Doe waar jùllie je goed bij voelen!
Dat is wel lastig. maar wat al gezegd is, die kinderen kunnen er niets aan doen en als je hen wel op het kaartje zet weten ze later iig wel dat dat niet aan jou gelegen heeft. Maar ik zou ze niet in het gedichtje ofzo vermelden. Je kan gewoon een algemeen gedichtje nemen en dan onder jullie namen hun namen zetten. Dan staan ze er toch op. Succes hiermee! Linda
Wat veel reactie's zeg, bedankt! Ze komen eigenlijk allemaal op hetzelfde neer, wel vermelden.... De tip van crealinda vind ik wel een goede, een neutraal gedichtje en dan de namen er wel bij. Bedankt dames!
Dit is een hele goede. Misschien denken die kinderen later wel dat ze niet meetellen bij papa, dat ze niet belangrijk voor hem zijn. Ik weet ook niet hoe het contact is met de betreffende ex, maar die zou het ook kunnen misbruiken door de kinderen wijs te maken dat ze niet belangrijk zijn voor papa en zijn vriendin, want ze staan immers niet op het kaartje. En exen zijn tot rare dingen in staat zoals de meeste wel weten...
Dat is het nou net. De band tussen hem en zijn ex is echt goed te noemen. Hij gaat er drie keer per week heen(is een dik uur rijden van hier) Hij mag bij belangrijke momenten zijn(opvoeringen op school, kerstmis mag hij 1 dag met ze meevieren, sinterklaas etc. Hij legt ze dus 3x per week mee in bed, eet daar mee etc. Voor mij is dat altijd moeilijk geweest maar naar 3 jaar leer je ermee te leven. Nu belde ze afgelopen maandag dat ze het tegen de kids ging vertellen over mijn bestaan en de baby die op komst is, maar dit zal er niks aan veranderen denk ik. Mijn vriend zegt altijd dat ik geduld moet hebben, dat het vanzelf wel een keer goedkomt, ik begin nu zo langzamerhand te denken, ja wanneer...als ze het rijbewijs hebben? haha maar ja Mijn vriend zal het zelf niet gaan vragen aan haar hoe zij erover denkt , over het geboortekaartje, maar misschien kan ik haar eens mailen met de vraag..... wie weet! pffff bedankt
Als ik je laatste reactie zo lees, zou ik ze bij het kaartje opzetten. Het is het vlees en bloed van je man en dus net o belangrijk voor je man als het kindje wat jij mag krijgen. Maar ik vind het wel vreemd dat je man de kinderen nooit mee mag nemen voor een weekendje oid, maar dat terzijde.
Als jij zijn kids niet mag zien, dan zal ik het er ook niet bijzetten, mits je vriend/man het heel graag wil! Succes ! -xxx-
Ik vind het ook heel jammer dat ze hier niet mogen komen, ik zou niets liever willen. Ook omdat mijn vriend dan wat meer thuis is(hij is 2x doordeweeks daar en de zaterdag van 12.00 tot ze in bed liggen} En dat is echt niet de rede hoor, om meer bij mijn vriend te zijn, het lijkt me gewoon zo heerlijk om ook een beetje van hub te mogen genieten, hun te leren kennen, etc Ik heb al tegen mijn vriend gezegd als straks de kleine geboren is, hij de baby maar mee daarheen moet nemen, dan zien de kids elkaar daar. want de zaterdag zal een dag zijn dat ik kan gaan werken dan. Hij betaald 1000 euro alimentatie+ het 3x in de week op en neer rijden(zijn ook 600 km per week) we hebben het niet breed, maar kunnen het net redden. Als "buitenstaander moet ik er gewoon heel veel voor doen en laten en krijg er werkelijk helemaal niets voor terug. Het prikt gewoon, ze hebben samen besloten om uit elkaar te gaan toen, zij werkt 3 dgn met een inkomen van 1000 euro, + kinderbijslag, ze betaald zo goed als niets voor opvang etc. Ze doet haar boodschappen, allemaal merkartikelen gewoon bij de super inde buurt terwijl wij het gewoon echt niet op kunnen brengen zoiets. Mijn vriend vind de relatie met zijn ex erg belangrijk dus als ik er iets over zeg is het al gauw teveel.... maar ja, we veranderen een beetje van onderwerp hihi, sorry.
hoi meis, moeilijk hoor, maar ik zou denk ik de namen er bij zetten; jij wil tenslotte wel graag een relatie met hén aan gaan! En misschien kan je vriend dat later ook duidelijk maken, dat het echt iets is dat van jou afkwam! Zeker als ze later terugkijken, kan dit toch qua gevoel belangrijk zijn. Maar de situatie is wel bizar zo en erg moeilijk voor jou ook zo lijkt me... sterkte meid met het maken van een beslissing!
Nou, we lagen dus gisteren in bed en hebben het erover gehad. Hij was er heel makkelijk en kortaf over....hij wil ze er NIET op. ik snap het ook niet, maar wie ben ik om ze er dan wel op te zetten. Ik hoop dat hij er eens over nadenkt en z'n besluit herziet.... Bedankt voor jullie reactie's Groetjes Sandra