Hallo mama's en aanstaande mama's Hoeveel zijn jullie ongeveer per maand kwijt aan: Luiers: Billendoekjes: Verzorgingsproducten: en overige spulletjes Hoeveel van wat gebruiken jullie ongeveer per dag en welk merk gebruiken jullie ? Xx
Luiers: Pampers, +- 30 euro (Als je de aanbiedingen op zoekt, scheelt dat een hoop!!) Billendoekjes: Zwitzal +- 10 euro ( In de aanbieding kopen!!) Verzorgingsproducten: Zwitzal +- 15 euro en overige spulletjes +- 30 euro, maar dat komt denk ik omdat we nu pas de 2e maand in gaan.. Dus moesten speentjes gehaald worden, een fles om afgekolfde voeding in te doen, enzovoorts. Heb het niet zo precies uitgerekend, omdat ik het ook niet precies weet.. Maar dit is ongeveer een richtlijn voor mijzelf..
pampers: zo'n 30 euro in de maand voeding: (geen borstvoeding namelijk) zo'n 40 euro in de maand verzorgingsprodukten: zaten in mijn kraampakket en gebruik ik nog steeds dus nog lang niet op. Dus misschien een keer 15 euro in de 3 maand? Flesjes; eenmalig zo'n 25 euro en af en toe nieuwe speentjes
Hoi, De kosten hou ik eerlijk gezegd niet in de gaten, ik haal alles samen met de wekelijkse boodschappen en ik bewaar geen bonnetjes. Ik hou elke week de folders in de gaten voor aanbiedingen zoals '3 halen = 2 betalen' of 'megaverpakking' om toch wat op de centen te letten. Luiers, gebruiken we overdag Etos eigen merk en 's nachts Pampers. Elke voeding een schone luier en eentje als hij een poepluier heeft. Nu ongeveer 6 a 7 per dag, maar in het begin wel 8 a 10 per dag. Billendoekjes, gebruiken we Zwitsal Sensitive, omdat mijn mannetje een gevoelige huid heeft. Vaak alleen na een poepluier, meestal 3 of 4 doekjes, of om restjes sudocreme eraf te poetsen. Verzorgingsproducten, gebruiken we voornamelijk Zwitsal. Ik vind dit gewoon het lekkerste ruiken. Ik heb dan nog Sudocreme om de billetjes in te smeren. En vaseline, dat was voor de eerste poep en nu voor een schraal huidje. Kunstvoeding, gebruiken we Nutrilon hypo-allergeen en we doen ongeveer een week met een pak. Spenen en fopspenen kun je het beste elke 6 weken vervangen, dus dit doe ik dan ook. Ik heb 2 flessen in huis en dit vind ik voldoende, ik maak ze gewoon na elke voeding schoon met heet water. Groetjes Saskia
t scheelt wel welk merk je gebruikt... (als pampers hierboven lees met 30,-! wel duur hoor! terwijl de consumetne bond in 2006 kruitvat luiters als beste hebben getest. en ook bog veel goedkoper) etos: luiterdoekjes. vaak zijn ze in de aanbieding 6 halen 4 betalen. en ze zijn echt goed dacht 7 euro kruitvat luiers (ik dacht babupampers rond 7a 8 euro. ik zit nu al in de 18 kg luiters, dus zijn groter) voor de rest: ligt eraan wat voor merk. vaak natusan waar je lang mee kan oa voor in bad..
Als ik jullie een tip mag geven, de luiers van de Lydl doen niet onder aan de pampers en zijn echt een stuk goedkoper! Je kan zelfs aan de buitenkant zien of er in de luier is geplast en hoeveel door een streepje zegmaar.
Die Lidl luiers heb ik ook voor overdag, lekken niet door enzo, prima. Voor 's nachts gebruik in Pampers of Huggies, want die worden niet zo'n harde klont. Ik haal ze altijd in de aanbieding, 3 halen, 2 betalen. Hetzelfde geldt voor billendoekjes, ik heb Pampers sensitive, ook zo'n voordeelpak. Gewoon goed op de aanbiedingen letten, dat scheelt een hoop. En verder, bij het ene kind past een kruidvatluier goed, bij een ander weer een etosluier etc. Is toch wat persoonlijk. Wasgel, cremes etc. gaan hier heel lang mee, gebruik er weinig van. En ik heb 5 flessen gekocht, zal bij elkaar ook zo'n 25 Euro ofzo gekost hebben.
hoi hoi ik gebruik dus ook altijd de luiers van de liddle en eerlijk gezegd vind ik deze zelfs beter als pampers inderdaad zie je aan de buitenkant hoe laat het is hij heeft klitteband en mijn dochter heeft nooit uitslag terwijl ze van de pampers alleen maar uitslag heeft ik gebruik overigens ook de doekjes van de liddle de sensitive geloof 1 euro nog wat zitten er 80 in dus stukken voordeliger qua badschuim en shampoo e.d koop ik wel altijd van zwitsal maar eigenlijk omdat het zo lekker ruikt die van de etos ruikt trouwens ook erg lekker groetjes nathalie
Bij ons in de buurt zit geen liddl helaas en de kruidvat bevallen hier niet goed. Dus houd ik me bij de pampers. Laatst heb ik wel huggies gekocht, 2 pakken voor een tientje en die bevallen me ook wel goed.
luiers: kruidvat, kosten nog geen 20 euro. doekjes, kruidvat, dan haal ik in de reclame een doos waar 6 verpakkingen in zittten, kosten zijn 7,50 euro en daar doe ik zeker een maand mee. verzorgingsproducten zoals bv wasgel: hooguit 5 euro per maand, koop alles van kruidvat dus dat scheelt ook veel. melk: ook van kruidvat, 5,80 per pak en ik doe zeker een week met een pak. ik vond de kosten eigenlijk reuze meevallen, had het allemaal duurder verwacht. joyce
Ik gebruik katoenen luiers. De aanschaf heeft mij in totaal zo'n 300 euro gekost maar kan daar wel tot aan de zindelijkheid mee doen. Per maand kost dat me nu dus niets Billendoekjes gebruik ik het liefst van zwitsal, haal ze meestal als ze ind e aanbieding zijn, volgens mij dan 6 pakjes voor 10 euro. Gebruik 2 pakjes per maand denk ik. Dus dat kost me 3,35 per mnd dus. Verder verzorgingsproducten; heb van sudocreme nog steeds de kleine proefpotjes uit de blije dozen in gebruik. En voor badschuim is nu net de 2e fles bijna leeg. Verder smeer ikhaar na het badje vaak in met badolie maar ook daar ben ik nog steeds met de eerste fles mee bezig. En voeding, ze heeft de eerste 6 mnd alleen BV) gehad dus dat koste me niets (nouja bij elkaar 50 euro voor klof en bewaarlfesjes dan) Nu krijgt ze 50/50 FV/BV en kost het me ongeveer 20 euro per maand. Ach valt allemaal best wel mee dus Aan die leuke kleine babykleertjes geef ik echter meer uit 8)
pampers: ongeveer 30 euro (pampers halen tijdens goede reclame) doekjes van pampers 6 pakken voor 10 euro en er worden ongeveer 2/3 pakken per maand gebruikt. voeding: 40 euro per maand verzorgingproducten van zwitzal en natusan: aangeschaft voor geboorte en heb veel nog ongebruikt liggen en nog niks is op dus denk dat uitgerekend 5 euro per maand speentjes en flesjes. heb nu 3 dure flessen en een stuk of 4 spenen (+ een verloren) in gebruik en koste ongeveer 40 euro nu af entoe nieuwe bibi speen en fles spenen laat zeggen 5 euro per maand
hier gebruiken we huggies kosten 5 euro per pak (in de aanbieding) ligt aan de leeftijd hoe lang je er mee doet. luierdoekjes van huggies 0,99 per stuk (in de aanbieding bij de dirx) gebruik ong 2 a 3 van die pakjes per maand Verzorgingsprodukten gekregen van collega's en zijn nu nog bijna allemaal vol Voeding gebruik ik friso comfort kost ong 10 euro per pak Ik heb de dr brown's fles die is goed tegen krampen en middenoor ontsteking. de grote fles is 10,00 per stuk (bfree is hetzelfde concept) Spenen koop ik bij de Kruidvat 1,99 voor 2 spenen
Tja die luiers worden duurder naarmate ze groter worden. Ik gebruik nu die van de AH. Die van Kruidvat zijn ook goed hoor, maar erg dik (wel handig als het rompertje net iets te groot is). Nu kost dat 3 zoveel voor 28 luiers (tegen 4 zoveel van de pampers). Wij doen zo'n 4 keer per dag een schone luier dus 2 pakken per week is dat zo'n 4 euro (nou ja sommige dagen hebben we er meer nodig). De billendoekjes neem ik van de kruidvat. Ik heb nu die van de AH, maar als ik er 1 nodig heb, komen er vijf uit. Leuk als je met een poepluier zit en met 1 hand de voetjes van je kind uit de poep probeert te houden. Bij de kruidvat is het gewoon 1 per keer. 5,80 voor drie pakken, maar nu in de aanbieding 3 zoveel voor 3 pakken. Florine gaat lang niet elke dag in bad (2 tot 3 keer per week) we zijn nog niet door het eerste flesje heen.ik gebruik nog niet echt sudocreme ofzo en de voeding is hier gratis (alhoewel ik heel benieuwd ben naar de energie en waterrekening van al dat opwarmen en uitkoken...) Linda
Ik koop altijd Pampers, omdat die het soepelst zijn. Ik sla altijd veel in als ze in de aanbieding zijn. Ik gebruik zo'n 3 pakken per maand. Ongeveer 20 euro dus (prijs gebaseerd op 3 halen, 2 betalen). Billendoekjes heb ik van Zwitsal, ik koop altijd een voordeelverpakking, 6 pakjes voor 10 euro. Ik gebruik 2-3 pakjes per maand. Ongeveer 3 tot 5 euro. Verzorgingsproducten gebruik ik ook van Zwitsal. Wasschuim, schuimbad en creme. Dit gaat superlang mee, ik weet de prijzen niet uit mijn hoofd, maar dat merk je echt niet in je portomonnee. Verder heb ik Friso voeding (rond de 8 euro), ik doe nu ruim een week met een pak.
ik zag gisteren bij de dirk vd broek ook new born luiers ze zijn 4 pleuro's en nogwat centen en er zitten der 48 in... Iemand ervaring met de kwaliteit ? Xx