Hoi dames, Mijn dochter heeft eigenlijk al haar speelgoed beneden.. Het enige wat op haar kamer staat is haar poppenbedje maar de pop ligt standaard beneden ik zou het wel leuk voor haar vinden om wat speelgoed boven te hebben maar wat zet ik er neer? Nu plundert ze vaak mijn schoenenkast, make up tas ed. Maar daar word ik zo langzamerhand gek van.. Rommel iedere keer! Wat voor speelgoed hebben jullie kids op de slaapkamer staan?
Op zijn slaapkamer niks. Ja een grote takkieknuffel. Ik heb wel 1 of 2 soorten speelgoed op de 'kastenkamer' staan. Als ik me om moet kleden, dan speelt hij daar mee. Een bus met lichtjes en muziekjes aan een koordje. En een vormenstoof met blokjes. Ik vind dat hij moet weten dat zijn kamer vooral een SLAAPkamer is.
Een deel van zijn speelgoed staat in zijn kamer en andere deel in de woonkamer. Hij speelt geregeld boven op zijn kamer. En ook eeg makkelijk als ik boven de was moet doen of badkamer poetsen. Meestal bouwt hij een treinbaan. Nooit geen problemen als hij naar bed moet dat hij nog wil spelen.
Bij mijn oudste staat het keukentje van Ikea en een klein werkbankje. Verder heeft hij veel prentenboeken op zijn kamer. Bij de jongste staat een hobbelpaard, een klein nopper-tafeltje en een doos met namaak-duplo.
Hier een plank met boeken, een plank met wat losse poppetjes en het poppenhuis met meubels en poppetjes. Ze hebben nu net samen een nieuwe kamer gekregen en daar wil ik eigenlijk ook een vakkenkast neerzetten als speelgoedkast, maar zover ben ik nog niet. Ze spelen liever beneden als boven overigens.
Oh ja en onder zijn bed is een la met allemaal 'rommeltjes' erin. Daar speelt hij ook regelmatig mee. Een slaapkamer vind ik overigens niet alleen om te slapen. Hij mag daar ook best spelen. Inderdaad als ik de was doe of boven moet poetsen of met de jongste bezig ben. Hij weet heel gied het verschil tussen bedtijd en speeltijd. Als hij moet slapen, leest hij soms alleen nog een boekje en gaat dan slapen. In het begin (toeb hij net een peuterbed had) ging hij nog wel eens even spelen, maar dit duurde hooguit een kwartiertje en ging dan netjes in zijn bedje liggen en slapen!
Deel huiskamer deel slaapkamer. Zet alles op haar kamer met opruimen en na twee weken staat de helft weer in de woonkamer. Mijn dochter heeft een mini slaapkamer... maar standaard spullen op de plank. Kinderboeken staan op mijn kamer. Dvd.s ook. Te klein ook alles in te zetten.
In de slaapkamer liggen bij ons enkel leesboeken, knuffels en een speeltentje waar ze soms inkruipt met haar beren. De rest ligt beneden.
Dochter heeft een grote slaapkamer en we hebben een kleine woonkamer. Op slaapkamer staat: duplo, verkleedkleren, poppenspullen, v-tech, little people en een bak met ailerlei kleine rommeltjes. Beneden playmobil, keukentje en spelletjes. Ik wissel wel af en toe om
Bij de oudste standaard knuffels, boeken, een paar barbies en een zitzak met kussen bij de kachel. Zo nu en dan gaat er een extra pop, poppenbedje of ander speelgoed mee naar boven en dan worden er extra slaapplekken gemaakt Bij de jongste een auto van little people, een staand ding wat geluid maakt, boeken en knuffels. Al het andere speelgoed staat in een speelgoedkamertje dat we beneden voor ze hebben gemaakt. Als ze boven spelen dan gaat er gewoon een speelgoedkrat mee, wat later met opruimen weer naar beneden gaat. Daardoor blijft alles mooi bij elkaar, heerlijk
Mn zoon gaat nu elke dag wel even met zn zus mee boven spelen maar dat was pas tussen 2,5 en bijna 3 qua leeftijd. Ook nu dat ik ze op zondag ochtend naar hun kamer kan sturen om te spelen. Voorheen speelde hij nog niet echt boven. Wel op zolder als ik de was aan het doen was ofzo. Zoon heeft een paar auto's op zn kamer staan, een hobbelpaard die beneden in de weg stond en de grote kist met duplo en play mobil die we dan omwisselen met wat beneden staat. Die grote kist spelen ze ip niet mee boven. Dochter heeft meer op dr kamertje, voorleesboekjes, barbies, verkleed kleren, poppen, knuffels. Die speelt ook rustig uren boven.
Bij dochter: boekjes, wat duplo, blokken, een paar puzzels en knuffels/poppen. Bij zoon: boeken en veel lego inclusief lego tafel.
Boekenkast met boeken, knuffels, duplotafel met duplo en een poppenhuis en poppenbed.. Momenteel staat ook de mini strijkplank met strijkijzer daar.
Doordat er boven meer verschillend speelgoed staat, gaat dochter wel steeds vaker boven spelen. Lekker vind ik dat hoor, geen rommel in de woonkamer. De slaapkamer ruim ik eens per week goed op, dan weer samen alles sorteren in de bakken enzo (zodat ze het vervolgens 5 minuten later weer door elkaar kan gooien haha). Vandeweek heeft ze bijna een uur boven alleen gespeeld terwijl ik nog op bed lag in de ochtend. Heerlijk was dat! Was voor het eerst dat ze zo lang zichzelf goed vermaakte. Voor haar is het goed om daar haar eigen plekje te hebben, zolang ik in het zich ben voelt ze zich schijnbaar verplicht om mij te vermaken ofzo...terwijl ze boven met veel meer fantasie lekker zelf kan spelen.
Op slaapkamer heeft ze een grote poppenhoek en een boekenkast met boeken. Er staat ook een dichte bak met knuffels waar ze niet meer naar kijkt en eigenlijk doet ze die bak ook zeldzaam open