Dagelijks wassen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door pientje1, 10 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Dochter is nu zindelijk, ze draagt s nachts nog een luier, maar die is meestal droog. Wassen jullie de plasser en billen nog dagelijks? Ze doucht/baddert 3x in de week en wil plasser ook weer niet te overdreven vaak wassen (i.v.m. vaginaal milieu, of is dat bij kinderen nog niet aan de orde?). Op dit moment was ik dagelijks en het ziet nu rood en vanochtend had ze jeuk.
    Als het niet over gaat ga ik volgende week naar de huisarts, maar vraag me nu af hoe vaak jullie wassen.

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dagelijks uiteraard, zeker bij een meisje goed schoonhouden. Milieu gaat alleen over de binnenkant (dat is voor die gekken die vaginale douches gebruiken).

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.932
    113
    Mijn dochter is overdag ook zindelijk, meestal help ik haar nog 'na het plassen' dus dan weet ik dat de boel wel schoon is.
    Ze gaat om de dag in bad, dat vind ik verder voldoende.
    Als je al vaker wilt wassen zou ik alleen lauw water gebruiken, geen zeep.

4. pientje1

Je bedoelt met wc papiertje droog maken? Ga ik vanaf nu ook doen, dat is inderdaad beter.

5. pientje1

Gaat toch ook over de binnenkant van de schaamlippen?

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nee niet dagelijks.
    3x in bad/douche en ochtend/avond voor en na luier met billendoekje.

Ze veegt elk plaasje hier zelf af buitenkant met papiertje.
    Ik deed het eerst maar mevrouw in zo zelfstandig dat ze per se zelf wil.

Uiteraad schoonmaken goed daar binnen en tussen elke dag of na elke poep onder bad etc hoef je niet is nergens voor nodig, gewoon verfrissen met billendoekje.
    Er zijn ook wc doekjes voor na poep/plas eventueel
    Verder is juist goed niet te veel daar binnen schoonmaken want je haalt ook goede bacterir uit. Ik maak nooit daar tussen lipjes het schoon met hand in douche of bad. Ze heeft nog nooit infectie gehad.

7. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Mijn kinderen gaan niet elke dag in bad maar ik was wel elke dag de billen met water. Ik was überhaupt nooit met zeep maar spoel dus wel dagelijks met water. Gewoon even met een washandje meestal.

Ik vind niet dagelijks wassen van de billen en vagina niet zo hygiënisch. Er komt toch poep en plas langs, dat wil ik wel vaker wassen dan 1x per 2/3 dagen.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Uiteraard dagelijks....was jij je ook niet dagelijks?

Hier gaan ze om de dag of 2 dagen in bad maar elke ochtend en avond worden de billen met water gewassen en schoon ondergoed aan...zou het echt heel vies vinden om dat niet te doen.

9. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ik was de kinderen sowieso elke ochtend met een washandje gewoon met lauw water. Ik vind het echt niet fris om niet elke dag te wassen.

Bovendien denk ik dat je beter dagelijks een washandje met water kan gebruiken dan billendoekjes...

10. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    nooit met billendoekjes schoonmaken hoor! Zeker niet erin.
    Alleen met water!

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je alleen met water wast kan je haar elke dag wassen. Met zeep wassen daar idee sowieso niet goed. Hier wassen we lee ochtend met water en een paar keer per week in bad, net hoeveel tijd we hebben (momenteel iets minder tijd) en hoe vies ze zijn.

12. pientje1

;)

13. pientje1

Dat deden we met luier inderdaad ook, blijven we dat gewoon doen.

14. pientje1

Billendoekjes gebruik ik alleen voor de billen :)

15. pientje1

Dat vind ik erg overdreven, een kind 2x per dag wassen vind ik niet nodig. Maak haar billen goed schoon na ontlasting en s ochtends wassen.

16. tuc

tuc Niet meer actief

voor een kind geldt hetzelfde als voor mijzelf...dus s ochtends en s avonds wassen/douchen en schoon ondergoed aan.

17. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Heb dan wel geen dochter maar een zoon en die gaat elke avond voor het slapen gaan in de douche...
    In het weekend op zaterdag mag hij in het grote bad.
    Ik zeep hem in en spoel hem af,hij wast zelf zijn "nootje",dat is dus zijn eikeltje,hij vroeg ooit wat dat voor en ding was en in zijn ogen is een eikel een nootje dus vandaar:(

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon dagelijks wassen met washand. Bij opstaan en slapengaan.

19. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Vind 2x per dag ook te veel. Ik ga ook maar 1x in avond.
    Ben een viespeuk;))

Schone ondergoed en kleren is indd belaagrijke voor mij.

Verder hangt ook van kind denk ik hier poept ze 1x per dag en is wat hard dus zelfs met doekjes afwegen blijft niets op.. Als dat nattig of diaree is zou ik gewoon afspoelen in bad denk ik hihi

20. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Hier gewoon iedere avond even douchen/badderen voor het slapen gaan. Dochter is redelijk eigenwijs en wil graag zelf haar billen afvegen. Daarom vind ik dat wel zo hygiënisch.

Wij hebben bad met douchecombinatie waar je makkelijk met meerdere mensen in kunt. Aangezien mijn vriend nogal een 'vies beroep' heeft, gaat hij direct na het avondeten douchen en neemt dochter dan gelijk mee. Ideaal!

Deel Deze Pagina