Wanneer niet meer 's morgens slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Niki, 9 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Hallo Dames,

    Ik vroeg me af of er een bepaalde gemiddelde leeftijd is dat Hugo zijn ochtendslaapje niet meer nodig heeft...?
    Hij is de laatste paar weken af en toe een beetje uit z'n ritme...
    Hij ligt bijv. NU te slapen...
    het ligt er natuurlijk ook aan hoe laat hij 's morgens wakker wordt, dat verschilt nogal...
    Het kan natuurlijk ook komen omdat hij gewoon minder slaap nodig heeft, maar over het algemeen slaapt ie juist 's morgens wat langer dat 's middags, terwijl dit eigenlijk andersom zou moeten zijn.
    Vanmorgen wou hij gewoon echt niet slapen en viel hij uiteindelijk om 11 uur in slaap tot half 1. en nu is hij rond 4 uur toch nog ff naar bedje gegaan, want dat trekt ie anders niet tot half 8...!
    Vraag me nu alleen af wanneer hij nu weer wakker gaat worden....

    Hoe kan ik zijn 2 slaapjes naar 1 lange slaap brengen?
    Of is dit nog te vroeg?
    Hoe is dat bij jullie gegaan?

    Groetjes Niki
     
  2. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Evi heeft een hele tijd gehad dat ze 's-ochtends een half uurtje sliep, 's-middags 2 uur ongeveer en in de late middag nog een half uurtje.
    Het eerst ging het slaapje van de late middag eraf, toen, een maand of 2,5 geleden die van de ochtend en nu dus alleen nog 's-middags.
    Ze heeft wel altijd het langst 's-middags geslapen dus ik heb het nooit hoeven 'verzetten'...
     
  3. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Dit vroeg ik mij dus ook af, Esmee doet de laatste dagen 3 slaapjes van een uurtje. Ik vroeg me ook af of ze niet beter een lang slaapje van 3 uur kan doen :) . Ze ligt er nu ook net in en slaapt dan de laatste dagen trouwens maar een half uurtje... Maar ze heeft het echt nog nodig anders is ze niet te genieten. Denk dat het vanzelf wel een lang middagdutje gaat worden, vroeg me alleen af met welke leeftijd..
     
  4. juudje

    juudje Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Lynn slaapt ook nog 2 x op een dag. Van 10.00 tot 12.00 en van 15.00 tot 17.00.

    Tussen de 12 en 16 maanden moeten ze het wel op 1 slaapje kunnen doen.

    Je houdt hem dan gewoon wakker 's ochtends en legt hem na zijn boterham in bed.
     
  5. mamavanYeline

    mamavanYeline Bekend lid

    12 okt 2005
    666
    0
    0
    Yeline heeft nog steeds haar ochtend slaapje nodig ze slaapt nu nog 2x per dag. Wil haar nu wel naar 1 slaapje per dag hebben maar dat lukt me niet altijd want dan is ze gewoon te moe.
     
  6. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik heb met Glenn ook nog 2 slaapjes. Dacht van de week hem op te houden tot zijn lunch. Maar om 11:30 was ie zó moe, dat ik hem zijn lunch al gegeven heb en om 12 uur lag hij op bed. Dan denk je: dan slaapt ie vást lekker lang. FOUT! Hij was gewoon na 1½ uur wakker. Dus hij gaat gewoon nog 's morgens én 's middags lekker naar bed. Hij geeft het zelf wel aan als ie ech niet meer wil.
     
  7. manouk

    manouk Actief lid

    26 apr 2006
    291
    0
    0
    Ik denk niet dat daar een gemiddelde leeftijd voor is.
    Estelle heeft nooit een ochtendslaapje gehad. Ze sliep meestal een uurtje in de namiddag. Nu sinds een paar weken slaapt ze helemaal niet meer overdag en ze is nog geen eens 10 maanden..... zucht.... heel vermoeiend
     
  8. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Vanaf dat Steven ritme kreeg (4 mnd?) slaapt hij alleen maar echt tussen de middag.
    Daarvoor sliep hij vaker.
     
  9. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick slaapt ook lekker 2 keer nog. Meestal van 10 tot 12 en van 15 tot 17. Moet zeggen dat ik dit wil prettig vindt. Hij heeft het ook echt nodig...zeker omdat hij ook zo vroeg wakker wordt (voor het eerst vaak rond 05.30/06.00 uur).....

    Heel af en toe slaapt hij maar 1 keer op de dag (of zelfs helemaal niet, zoals bij oma en opa), maar hij houdt het meestal niet vol hoor tot het eind van de ochtend.
     
  10. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Nee, dat is bij Hugo nu ook net 't probleem, ik merk dat ie wel minder slaap nodig heeft, maar zo tegen 10 uur/half 11 begint ie echt moe te worden... ach, ik zie 't wel... als het op 'n gegeven moment echt niet meer lukt... hij zal 't vanzelf wel aangeven, denk ik!
    Ik vind het ook nog wel lekker, hoor...

    Groetjes Niki
     
  11. lievejildou

    lievejildou Actief lid

    hier nog een moeder met hetzelfde probleem

    wij willen jildou ook graag op 1 slaapje hebben, dus na de boterham om 12 uur op bed, en dan slapen tot half 4 / 4 uur, en dan red ze het wel tot 7 uur.

    alleen presteerd onze meid het om smorgens meteen na de fles alweer moe te zijn, dus ze red het nooit tot 12 uur, want om half 10 is ze helemaal bekaf.
    dus we hebben maar besloten om haar na de fles weer eventjes op bed te doen, ook al is het maar een halfuur / uur.
    en dan te rekken tot 12 uur, of anders half 12 al een broodje, en dan weer op bed.
    als ze dan om 3 uur wakker wordt, rde ze het wel tot 7 uur, want we hebben een strakke planning.
    na het eten nog eventjes spelen en dan lekker in bad, of onder de doche, en dan nog eventjes spelen en dan de fles en daarna lekker slapen.

    dit ritme bevalt me prima, en ik ben zelf ook iemand die veel slaap nodig heeft.

    anita
     
  12. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Jamie slaat net sinds een weekje of 3 zijn ochtendslaapje over. Hij wordt doordeweeks gemiddeld wakker tegen 08.00u en gaat dan weer slapen tegen 13.00u. Hij wordt meestal na anderhalf uur weer wakker, en gaat dan tegen 19.30u weer slapen.
     
  13. Moontje

    Moontje Bekend lid

    9 jan 2006
    848
    0
    0
    Ik vraag me af waarom jullie zo graag willen dat het maar 1 slaapje wordt? Is daar een speciale reden voor? Ik heb het idee dat als ze er klaar voor zijn, dat dat vanzelf gebeurt, toch?

    Ik kijk iedere dag wanneer hij moe wordt en dat kan wel eens verschillen. Ik merk dat als hij 's ochtends in bad gaat, dat hij dan eerder slaap krijgt, dan dat hij niet in bad gaat.

    Als ik zie dat hij moe wordt, dan leg ik hem op bed. Hij is me er vaak ook dankbaar voor haha! Draait ie z'n hoofdje weg, pakt zijn Nijnknuffel en is vertrokken.

    Soms slaapt hij 1 x op een dag en soms wel 3x! Ik weet alleen dat voordat ze naar de kleuterschool gaan, ze dan niet meer kunnen slapen overdag, anders mag ie niet gaan, maar als ze zo klein zijn, geen probleem hoor!

    Succes!

    Moontje
     
  14. lievejildou

    lievejildou Actief lid

    er is er hier geen speciale reden voor.
    maar jildou komt om 7 uur en is om half 8 alweer moe, dus gaat dan nog even een uurtje op bed, en dan slaapt ze smiddags gewoon nog.
    en dan wakker tot 7 uur.

    wij willen er een beetje ritme in houden omdat je dan dingetjes kunt plannen smiddags
    en dat kan niet als ze slaapt.
    vandaar dat wij gekozen hebben voor een vast ritme.

    smorgens gaat jildou nooit in bad, of de douche, alleen als eht warm is.

    ze gaat voor het slapen gaan in bad, met een beetje slaapzacht, want dan slaapt ze lekkerder.

    veenstra
     
  15. beertje1985

    beertje1985 Bekend lid

    4 dec 2006
    733
    1
    0
    Fien gaat nog twee keer op een dag naar bed van half 10 tot 12 en van half 3 tot 5. Dit heeft ze echt nodig, anders is ze niet te genieten. Het kan natuurlijk zo zijn dat die van jou t niet meer nodig heeft. Kijk naar je kindje. Jij weet het t beste. En anders probeer je het uit. Is hij er nog niet aan toe dan leg je hem toch weer wel 's morgens op bed..
     
  16. nicol

    nicol Actief lid

    8 nov 2005
    142
    0
    0
    Tessa gaat tegen half 10 weer naar bed tot ongeveer half 12, en dan op de middag tegen half 3 tot ongeveer half 5.
    Dit verschilt ook weer soms slaapt ze ook wel langer.

    Elk kind is anders, en heeft een ander slaappatroon.

    Ik vind het ook helemaal prima zo op die manier kan ik ook even lekker rustig aan doen met mijn dikke buik :D :D .

    Groetjes Nicol
     
  17. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik wil het niet graag ofzo, hoor... Er is ook geen speciale reden, maar ik vroeg me gewoon af HOE dat dan gaat... HOE Hugo dat dan aangeeft en of je hier een beetje in mee moet werken...
    Ik weet heel goed dat hij dat dan zelf wel aangeeft, maar kun je hier al iets van merken en wanneer het ongeveer zal zijn, snappie?
    Mij maakt 't niet uit, hoor... 2 slaapjes of 1, maar misschien voor zijn eigen ritme?

    Hij slaapt overigens nog gewoon 2 keer... ik merk nu ook niet meer zoveel verschil... hij slaapt weer goed de laatste week, dus...

    gr. Niki
     

Deel Deze Pagina