We mogen stilaan overschakelen naar de gewone halfvolle melk maar ons bolleke spuugd nog veel. We maken de melk altijd dikker met nutriton maar mag je dat ook met de gewone melk? En is dat wel te drinken? Tot nu toe heeft hij ook alle yoghurt uitgespuugd, echt een halfuur later met een vieze zure geur. Alleen met de soja yoghurt moet hij niet overgeven. Het cb vertelde ons dat het goed is om soja yoghurt te gebruiken maar dat we met melk toch moeten proberen om de gewone te geven,kijken of dat werkt. Hij vertelde ons dat als we alleen maar soja producten geven dat er dan meer kans is dat hij allergieën krijgt. Hebben jullie dat ook eens gehoord?
In allergieën ben ik niet thuis. Maar indikken moet gewoon kunnen hoor. Ik heb er ook weleens fruit mee ingedikt. Peer gepureerd, was net water, schepje nutriton erbij en prima. Dus moet met melk ook kunnen. Ik weet niet of het een alternatief is: maar rijstmelk? Is dat niet iets om te proberen? Amandelmelk is er ook nog, maar dat zal ivm allergieën wellicht geen goed plan zijn.
Kma is toch allergie voor gewone melkproducten he? Dat ben ik me sinds gisteren ook aan het afvragen omdat hij de nutrilon en etos babymelk al 11 maanden uitspuugd en ook alle yoghurts behalve de soja. Bij het consultatiebureau zeiden ze dat dat ook gemaakt word van koemelk, dat wist ik wel maar ik begon er achteraf pas echt over na te denken Hij spuugd de nutrilon en etos melk wel niet veel. Kleine beetjes door de nutriton maar dan kan nog gerust na een uur zijn. Maar ik heb me er nooit druk om gemaakt want hij groeit goed en als hij spuugt doet het hem geen pijn. Als hij spuugd speelt hij gewoon door of kijkt hij me lachend aan. Maar water spuugd hij ook uit dus misschien is het toch gewoon reflux ? Maar ik heb hem ook eens wat slagroom laten proeven, een heel klein beetje aan mijn pink en zelfs dat kwam er een halfuur later uit. En die geur! Dat kan je je niet voorstellen! Maar dan denk ik ook van, het gewone eten, groentenhapje spuugd hij soms ook uit en dan denk ik weer gewoon aan reflux Dus geen idee? Maar hij heeft echt geen pijn, hoewel hij goed tegen pijn kan, bij de vaccinaties bijvoorbeeld geeft hij ook bijna geen kick Ik hoor hem ook vaak slikken, dan hoor ik het omhoog komen en dan slikt hij het gewoon weer af. Water, melk, voeding,... Maar dan speelt hij ook gewoon door, het doet hem niks. Maar dat maagklepje zou nu toch moeten gaan afsluiten of niet?
Als hij zo lang alles uitspuugt dan zou je ook denken dat hij zou moeten afvallen! Je zegt dat hij goed groeit dus dat is dan weer vreemd zeg maar. Je zou inderdaad beter geen soya producten gebruiken, de kans op kruisallergie is ook best wel groot. Van een kruisallergie of kruisallergische reactie is sprake, als iemand allergisch is geworden voor een stof en vervolgens allergisch reageert op een andere stof met een vergelijkbaar allergeen. Amandelmelk kan je wel proberen, misschien is dat nog een optie en anders koemelk vrije melk? Ik heb hier een lijst met koemelk vrije producten gevonden op www.koemelkallergie.nl Producten zonder koemelk Brood en beleg: AH Allinson brood Volkorenbeschuit Afbak kaiserbroodjes AH Stokbrood Euroshopper Croissantjes Euroshopper Becel Light boter Plantaardige margarine AH Wajang margarine Appelstroop Kokosbrood Speculoospasta Vruchtenhagel Gerookte kipfilet (AH) Kips kleintje leverworst (Kips) Leverworst (AH) Ontbijtkoek AH/Peijnenburg Runderrookvlees AH Salami Drinken: Diksap appel (Bonbébé) Appelsap Roosvicee Limonadesiroop met frambozensmaak (AH) Tussendoortjes: Knijpfruit zonder suiker (AH) Rozijntjes Rijstwafeltjes Soepstengels Nijntje koekjes Kapitein Koek Lange vingers Ontbijtkoek Speculaasjes Euroshopper Stroopwafels Zonnatura Bastogne koeken Kokoskoeken Jodekoeken Pepernoten Naturel chips Popcorn AH Paprika chips Lidl Spekkies Pure chocolade Negerzoenen Buys AH bananenschuimpjes Avondeten: Blueband vloeibare boter Olijfolie Traditioneel AH Pasta Euroshopper AH Rundergehakt AH runderhamburgers Mienestjes AH Heinz pastasaus traditionale Maggi Braadstomen Rosti-rondjes Aviko en McCain Frietjes AH Sorbetijs AH (alle smaken) Zelfrijzend bakmeel C1000 Perdix kipnuggets Mickey Mouse (AH) Ketchup (Heinz) Appelmoes Unox runderknakworstjes Unox runderrookworst
Heel erg bedank voor je uitleg Ik heb eens de symptomen opgezocht maar hij heeft er bijna geen Dit zijn symptomen wat ik vind Huidklachten (eczeem, pukkeltjes, huiduitslag)2 keer een onverklaarbare eczeemplek, ging weg met zalf voor huidirritaties en eczeem Onrustig drinken s'avonds soms maar als je rondjes gaat lopen dan lacht hij en drinkt hij de fles op Maag- en/of darmproblemen (spugen, obstipatie, diarree, krampjes) alleen spugen, niet alles maar kleine beetjes. Obstipatie, diarree en krampjes nooit Lang en ontroostbaar huilen nooit, huilen is zeldzaam, huilt alleen als ie moe is, slaapzak aan en hij lacht omdat ie blij is dat hij naar bed mag (raar kindje) Onrustig en slecht slapen gewoon goed, gaat graag slapen, nu wel wat rommelig omdat hij over aan het gaan is naar 1 slaapje maar eigenlijk geen problemen, slaapt alleen de ene dag veel, de andere dag weinig Vermoeidheid nooit Luchtwegproblemen (piepende ademhaling, kortademigheid, hoesten, benauwdheid) Neusklachten (verstopte neus, loopneus, niesbuien) neen, alleen niezen doet hij al vanaf dag 1, elke dag zeker 1 keer dat hij niest Oogklachten (rode en/of jeukende ogen)nee Groeiachterstand hij is wat kleiner maar zijn gewicht is euhm,....lekker vol, we noemen hem niet voor niks bolleke maar hij volgt zijn lijntje perfect
Dan lijkt het niet op kma maar misschien wel gevoelig? Wat zegt het cb? Kan je een verwijzing vragen voor een dietiste bijv.?