Ik zit even te dubben over het schema van mijn meisje (1 jaar). ze krijgt nu: 7.00 180 ml halfvolle melk met pap 9.00 fruit met diksap 12.00 2 boterhammen met beleg + thee/diksap 14.30 tussendoortje met diksap/thee 17.00 groente 18.15 halfvolle melk 150 ml Ik heb het idee dat het misschien niet genoeg is, ze kan wel meer boterhammen op als ik dat geef maar dat lijkt me zo veel voor een klein kinderbuikje. Ook, zoals vandaag kreeg ze om 6.30 haar eerste fles en dan is het lang wachten op het fruit. Ze is sinds een week over van nutrilon op halfvolle melk, vult dat ook minder? Alles gaat er goed in bij haar, ze laat nooit wat staan.
Hier was het ongeveerplusminus: 8.30: Broodje + (gewone) melk 10.30: Fruit 12.30: Broodje + (gewone) melk 13.00-15.30 slapen 15.45: Iets van fruit/cracker/ontbijtkoekje + diksap 18.00: avondeten (met de pot mee) + toetje 19.30: klein flesje warme gewone melk Je schema ziet er op zich goed uit toch en als ze het er goed op doet, zo laten...maar eten jullie zo vroeg of eet ze niet met jullie mee? En als ze vroeg wakker is dan kan je toch een beetje spelen met het schema, fruit eerder of een fruitje extra of iets van een cracotte tussen de pap en het fruit....bijvoorbeeld.
mijn zoontje is 14 maanden en eet al een tijdje volgens dit schema: ong 8 uur 1,5 boterham en half volle melk 10 uur fruit, 2 of 3 stuks met water/diksap 12 uur 2 boterhammen en half volle melk slapen 3 uur koekje, soepstengel met water/diksap 17.30 warme maaltijd en yoghurt ik ben niet zo van de tijden, word hij eerder wakker is hij dus ook eerder moe dan verschuiven we alles. als je meisje eerder aan de dag begint kan je ook het fruit moment verdelen over 2 momenten bijvoorbeeld half 9 en 10 uur nog wat heet ze de avond fles echt nog nodig? anders zou je die tussen de middag al kunnen geven. blijft soms een beetje gokken hoor! gewoon dagje proberen zou ik zeggen!
Die tijden houd ik niet echt aan hoor, meestal gaat het zo. Ik geef dan wel wat extra tussendoor. Hou er niet zo van als kinderen de hele dag lopen te eten, maar af en toe natuurlijk prima, bedankt!
Staan jullie om 7 uur op, of gaat ze nog slapen na haar papfles? Want ik zou haar een boterham geven als ontbijt, met een bekertje melk. Of anders melk om 7uur en een boterham als ze opstaat.
Hier het volgende: 6.00 bordje pap 8.00 1/2e rijstwafel met drinken 9.30 fruit 12.00 boterham met drinkyoghurt (lust geen melk) Daarna slapen tot 14.00 15.00 koekje, soepstengel, of iet anders met drinken 17.30 warm eten, toetje met wat water naar behoefte 's Avonds na het eten als ze wil nog wat drinken. Ik bied m altijd aan as ze weinig gedronken heeft.
4.00 Bv 8.00 boterham met water 9.30 1-2 stuks fruit + water of diksap 11.00 cracker of rijstwafel + water 12.00/12.30 1-2 boterhammen + water 12.45 slapen 16.00 wakker en mandarijntje + rijstwafel + water 17.30 avondeten + griekse yoghurt + water 18.30/19.00 bv en slapen Ze drinkt hier de hele dag door beetjes water en komt regelmatig in de keuken om eten vragen
07.00 Volle melk 100cc met 1 boterham wisselend beleg 09.30 Fruit met sap (diksap of verdunt vruchtensap) 12.30 Volle melk 100cc met 1/2 boterhammen wisselend beleg 15.00 Sap met tussendoortje afh hoe lang ze slaapt soms vervalt dit 18.00 Warme hap met yoghurt toe