halfvolle melk, karnemelk, opvolgmelk 3? Ik weet het even niet meer!

Discussie in 'Voeding' gestart door sandraske, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    voor zover ik weet is opvolgmelk vanaf 1 jaar niet meer nodig (tenzij je kindje meer moet groeien en moet aankomen misschien). je kan dan gewone melk geven. en ach dat ene maandje maakt misschien niet meer uit als er geen allergie gevaar is ofzo... ik geef nog Bv maar daarnaast gebruiken we gewone melk. ik denk dat je gewoon moet kijken wat je kindje naast melk aan voedingsstoffen binnenkrijgt en dan komt ze vast niets te kort!

2. MiSe

MiSe Niet meer actief

Mijn dochter krijgt vanaf dat ze 12 maanden was volle melk. Vooral omdat ze licht is (15 mnd en ongeveer 8 kg) Heb het voedingscentrum en cb gevraagd of peutergroeimelk niet beter is voor mijn dochter omdat ze zo licht is en soms moeilijk doet met eten. Ze zeiden beide dat er in de Peutergroeimelk alleen extra ijzer zat en dat het geen kwaad kon om te geven. Maar het is niet perse beter voor je kindje, wel voor de fabrikant.. (zeiden ze beide!)

De volle melk vind ze wel lekkerder warm dan koud bij de boterham?? heel apart, maar goed.

3. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik heb een tijdje peutergroeimelk gegeven (al vanaf ongeveer 11 maanden omdat de nutrilon 2 toen steeds overal op was). Deze was heel erg zoet. Ik heb toen tussendoor steeds vaker gewone halfvolle melk gegeven, vond ze hier nooit erg. Dus van de zoete flesvoeding naar halfvolle melk heb ik nooit geen problemen mee gehad. Ik geef voor de afwisseling ook karnemelk, van die optimel met allerlei smaakjes (ook limoen wel eens).
    De reden dat ik vaker iets verschillends geef is omdat ik het zelf ook niet lekker vind steeds hetzelfde te drinken. Miss is dat bij je kindje nu ook wel het geval.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

In Optimel zitten kunstmatige zoetstoffen en smaakstoffen, die zijn niet geschikt voor een kind. Kan je beter diksap door de karnemelk doen!

5. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou half(volle) melk geven. En karnemelk als ze dat lust natuurlijk. Die peutermelk zou ik niet doen, allemaal commerciele onzin. Kindjes groeien genoeg als ze gevarieerd eten, daar hebben ze geen peutermelk voor nodig. Het is naar mijn mening alleen maar zoetigheid die niet nodig is.

6. mama2010Luka

20 jul 2011
    14
    0
    0
    Sint Pancras
    Conclusie:
    vanaf 1 jaar melk (half of volle naar eigen mening zelf invullen), kaas, boter.

En inderdaad zo min mogelijk dieet voeding geven. Deze zoetstofjes zijn echt slecht voor kinderen, ook voor ons trouwens.
    We nemen pure stoffen veel beter op en verbranden dit ook beter.

ps:
    Hoe drinkt ze haar melk. Uit een fles of heeft ze een eigen beker? Misschien wil ze zelf wel drinken of het is een fase.
    Luka heeft nl een tijd gehad dat hij alleen melk associeerde met de fles. Iets anders aanbieden dan de fles accepteerde hij niet.
    Ook heeft hij een tijd gehad dat hij niets wilde, geen melk/brood etc.
    En daarna nog wilde hij alleen zelf drinken, als ik hem hielp werd hij echt kwaad.

7. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Wij hebben vanaf 10/11 mnd gewoon volle melk gegeven en doen dat nu nog. Zelf drinken we halfvolle, maar voor haar is dat niet nodig.

8. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hier drinken we allemaal halfvolle melk en yoghurt, muis vanaf 11 maanden.

ZG, ik snap je constatering, maar bijv mijn dochter is nog steeds mollig en niet groot. Ze eet verder prima dus houden we het bij halfvol dat lijkt me geen kwaad kunnen.

Deel Deze Pagina