Halfvolle melk: koud of warm?

Discussie in 'Voeding' gestart door Druif78, 3 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Halfvolle melk: koud of warm?

1. koud

2. warm

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    hee komen we elkaar weer tegen druif78!
    Mijn zoontje eet nou zo goed zijn brood dat ik nu ook de fles heb laten vallen enmelk tussen de middag geef. ook doe ik nu gewone melk in de pap sochtends. dat geef ik uiteraard warm.. maar tussen de middag gewoon zo vanuit de koelkast. hij drinkt dit ook erg lekker op.

ik geef hem dit in een beker en hij drinkt dan met een rietje.. bijna alles word hier gedronken met een rietje want een tuit beker werkt hier meestal niet. pap krijgt hij uit een bordje en alleen in savonds krijgt hij nog een fles

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Luca krijgt soms melk soms karnemelk. Ik ben begonnen met hem karnemelk geven bij de lunch en omdat ik dat nooit warm zou drinken (brrr) geef ik dit soort drinken altijd koud. Hij dronk het eerst in een tuitbeker (10 mnd) en nu uit een gewone beker(vanaf 1 jaar).

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dochter krijgt haar melk lauwwarm - of in elk geval met de kou eraf.
    Simpelweg omdat ik ook het idee heb dat zo'n koude plons niet zo lekker is in zo'n buikje :) .
    Ze krijgt overigens dreumesmelk. En anders volle melk. Hoewel ze dus ook halfvolle krijgt, als ik bovenstaande beiden niet in huis heb.

Verder krijgt ze het smorgens in een klein flesje (120 cc) -maar dat drinkt ze liggend in haar bedje leeg. Met een beetje mazzel slaapt ze dan nog een uurtje. En zolang ze dat doet, blijf ik dat bed-flesje aanbieden ;) .
    En overdag meestal uit een tuitbeker.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Moet je ook vooral doen hoor meid als je je daar goed bij voelt!;)
    In yoghurt, vol of mager, zit trouwens ook geen vitamine D.
    Mijn mannetje hangt ook nog steeds bovenin de curve, maar ga hem straks wel volle zuivel geven. En zeker de eerste jaren geen vlees, dus wel weer gewoon een beetje roomboter op brood. En in notenpasta's zitten goede vetten. Verder kan ik het zo snel niet verzinnen.

5. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ik geef ook nog steeds vitamine D druppeltjes, blijf ik nog wel even doen.
    Wij zijn verder ook niet vegetarisch, dus zoonlief krijgt ook gewoon vlees.

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh oeps, ik heb koud gestemd maar bedoelde warm :D Ik geef alleen 's avonds melk voordat ie gaat slapen en dat maak ik dus handwarm.

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik lees dat er toch ook veel nog de melk iets opwarmen. Ik ga het steeds kouder aanbieden denk ik. Inderdaad niet zo fijn zo'n koude plons in je buik. Even van het koude af lijkt me het beste. Straks in het voorjaar/ zomer is koele melk misschien wel weer lekker en went ie vanzelf.
    Hier dus ook halfvolle melk op advies van CB. Heb het nog specifiek gevraagd, omdat ik ook volle yoghurt geef. Maar ze krijgen voldoende goede vetten binnen met de margarine op brood en braadvet/ olie van het bakken (avondeten). Zo heel veel zou niet nodig zijn. En met het oog op de toenemende overgewicht bij kinderen adviseren ze halfvol. Dit is ook wat we zelf drinken, dus net zo makkelijk. Mn zoontje heeft ook vetjes genoeg dus....

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb het de eerste 2 weken ofzo een beetje opgewarmd, nou ja, meer zo dat de ergste kou er af was. Daarna gewoon koud uit het pak.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Baby's en dreumesjes die gewoon gezond eten ontwikkelen geen overgewicht! Overgewicht komt door teveel en verkeerd eten en te weinig beweging. Het komt zelden voor dat baby's en dreumesjes overgewicht hebben, die hoeven dus niet aan de lijn te doen!
    Een kind tot 1 jaar heeft 40 gram vet nodig. In 150 ml. volle melk zit 5 gram vet.
    Slecht vet is braadvet en vet uit vet(te) vlees(waren), harde margarine, koek, gebak, snacks, frituurvet, chips, chocola, sauzen en mayo etc.
    Goed vet is vet uit zuivel, uit noten, avocado en vette vis, daar zitten belangrijke vitamines in.
    Wat ik in je andere topic ook al zei: de meeste peuters krijgen zelfs te weinig goede vetten binnen!
    Maar goed, dat is hoe ik erover denk, je moet uiteraard helemaal zelf weten hoe en wat voor vetten je geeft natuurlijk!;)

Deel Deze Pagina