Hai, Ik was benieuwd of mijn schema voor mijn zoontje van ruim 8 maanden goed is: 07.00 fles van 180cc met 3 schepjes bambix slapen van 08.30 tot 10.00/10.30 10.30 twee stuks fruit 12.00 1 boterham met boter en appelstroop of smeerkaas en 50cc thee uit tuitbeker daarna een flesje opvolgmelk van ongeveer 120cc slapen van 13.00 uur tot 15.00 15.30 rijstewafel en 50cc diksap uit tuitbeker 17.00 uur warm eten 3 a 4 eetlepels(aardappel/pasta/rijst groente/vlees/vis) en 100 gram yoghurt 19.30 fles van 150cc opvolgmelk. Krijgt mijn zoontje wel voldoende granen binnen met alleen 3 schepjes bambix? Ik maak zijn avondeten zelf en maak het vanaf 6 maanden niet zo heel klein dus met stukjes. Nu is het avondeten elke avond als ik het zelf het gemaakt een drama. Na 3 hapjes gaat zijn mond op slot. Als ik het toch pureer wil hij het ook niet. Doe ik hem dan toch maar een potje dan eet hij alles op. Heb jij misschien tips want ik ben bang dat hij zo niet aan de normale smaak van eten went en alleen maar potjes kent. Ik geef hem dan ook wel eens niks, niet eten dan ook geen potje maar na 4 avonden niet eten doe ik dan wel weer een potje. Die fles opvolgmelk tussen de middag gaat er soms heel erg moeilijk in, ik heb het idee dat hij meestal echt niet meer moet. Kan ik die dan laten vervallen want dan drinkt hij nog maar 2 flessen opvolgmelk, 1 van 200cc en 1 van 150cc. Krijgt hij dan niet te weinig vocht binnen en moet ik dan extra vitamine D geven en hoeveel? Het is een heel verhaal geworden met veel vragen maar ik hoop toch dat je me kunt helpen. veel liefs Nataly
Hallo Nataly, Je kindje heeft met 8 maanden nog wel minimaal 500 ml opvolgmelk nodig. Daarin zitten veel van de vitaminen en mineralen die je kindje per dag nodig heeft. Je schema ziet er dus goed uit. Misschien kun je tussen de middag de thee weglaten en naar later op de middag verplaatsen, misschien gaat het flesje dan iets makkelijker. Het eten van potjes kan geen kwaad hoor. Misschien kun je eens proberen om een half potje te mengen met een deel van je zelfbereide maaltijd. Groeten Eveline
Wanneer kunnen ze over naar 2 flessen per dag dan? Het blijft gewoon moeilijk om hem die fles tussen de middag te laten drinken. Ik heb hem vandaag geen thee gegeven maar dan nog heeft hij maar 80cc opvolgmelk gedronken. Dan kom ik vandaag weer niet aan die 500cc per dag. Hij heeft vanmorgen een papfles gehad van 200cc om 07.00 uur en het eerstvolgende drinken voor hem was zijn middagfles en daarvan heeft hij dus maar 80 cc gedronken. Ik kom dan vandaag uit op 430cc. 's avonds drinks hij ook niet meer dan 150cc. Ik heb geen dorstig kereltje. Veel liefs Nataly