Leuk voorleesboek

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ikke1981, Apr 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Wij willen binnenkort gaan beginnen met voorlezen voor onze zoon
    Maar wie weet er een leuk voorlees boek met korte verhaaltjes
    en wanneer zijn jullie eigelijk begonnen met voorlezen?

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb verschillende boekjes, maar ik lees altijd voor uit "baby's bedtijd". dat is een boekje me van die flapjes waar iets achter zit, en op de laatste bladzijde zit er een spiegeltje achter... Jelle aind het geweldig! Hij wil elke keer zijn tutje aan zijn spiegelbeeld geven... *smelt* Er staan ook verschillende kleine beesten in, en hij ligt helemaal in een deuk als ik de geluidjes nadoe.. :)

Deze bedoel ik http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004002894159&Section=BOOK Helaas nu niet leverbaar via Bol.com, maar misschien wel ergens anders te koop..

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Ik lees de boekjes "Het verdwaalde elfje" en Waar is het konijntje" voor. Staan leuke plaatjes in en je kan het konijntje laten verdwijnen en terug komen. Vindt Merel erg leuk. In het begin zijn de boekjes met weinig woorden en veel plaatjes het leukst.

4. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    Ik lees demi altijd voor uit het jip en janneke boek, en ik heb een boek met sesamstraatverhalen. Die zijn op dit moment favoriet. Voor de rest vind ik de disney boeken van de disneyclub heel erg leuk, maar daar ga ik pas uit voorlezen als ze iets ouder is.. Verder heb ik nog een stuk of 20 voorleesboeken haha.. ik vind het heeel erg leuk om demi voor te lezen en doe dit al vanaf dat ze een maand of 2 is..

5. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Wij lezen al vanaf dat jaime maand of drie was. In het begin is het meer vertellen/zelf verhaaltje verzinnen, maar vooral belangrijk zijn plaatjes!Hoeven maar een paar woordjes te staan, maar GROTE KLEURIGE plaatjes :) . Te lang voorlezen vond Jaime niet leuk.
    Wij lazen vaak voor uit barbapapa, gewoon groot sprookjesboek met assepoes etc. dikkie dik.
    Maar wat ik zeg eerst gaat echt alleen om de plaatjes, hoe meer kleur hoe beter.

Nu zijn we bezig met boeken van bv dribbel (eerste woordjes) het lezen kan nu wat langer duren en ze vindt het erg leuk. Vooral het woorden oefenen of voorwerpen uit het boek aanwijzen in huis.
    Ik zou gewoon eens naar de bruna gaan om te kijken of er wat leuks is. Oh nog een leuk boek kom ik net op. Boeken met geluiden en plaatjes en voelen. Haal je ook bij Bruna. Druk je op het plaatje schaap hoor je beh, op de pagina van het schaap kun je zijn vacht voelen en voor later staat er ook bij wat een schaap eet, hoe een babyschaap eet etc. Heel erg leuk en gaan lang mee.

Groetjes Sens

6. Lara11

Lara11 Niet meer actief

alle boekjes waar veel grote gekleurde plaatjes in staan, boekjes met piepgeluidjes, spiegeltjes, uitklapdingetjes, voel-stofjes... Als er maar lekker aan te prutsen valt of als het maar lekker geluid maakt! Overigens is hier 'boek 11 keer van de tafel afschuiven' ook favoriet! (dat is geen titel maar een actie :) )

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Wij doen hier aan "op de hoekjes van het boek knagen" :)

8. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Emme is helemaal gek op het grote kartonnen boek van Rupsje nooitgenoeg.

Boeken met plaatjes en schuifjes (zodat er een ander plaatje tevoorschijn komt) zijn hier favoriet. Echt naar een verhaaltje luisteren kan ze nog niet.

Pim

9. Six

Six Actief lid

May 22, 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    DRIBBEL! Leuk met van die flapjes om achter te kijken. Vooral 'waar is dribbel' is in trek. Verder ook wel nijntje boekjes of andere boeken met grote platen erin. We "lezen al voor" sinds een maand of 3/4 en inmiddels wordt er ook echt geluisterd tot aan het eind.

Om zelf te lezen zijn van die kleine kartonnen boekjes heel interessant. Ligt meneer op het aankleedkussen uitvoerig zo'n boekje te bestuderen, ziet er heel 'intellectueel' uit :)

Groetjes Six

10. anja 29

anja 29 Actief lid

Oct 11, 2006
    400
    0
    0
  11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik vind Woezel en Pip ontzettend leuk. Bij het eerste boekje zit ook een cd met liedjes die ze kunnen leren. Echt erg leerzaam.

Ik had laatst een nijntje boekje gekocht (Vensterboekje nijntjes vergrootglas), nou die heb ik weer teruggebracht. Staat er op de laatste pagina de kont van dat hondje (snuffie) die staat te poepen... nou sorry maar dat vond ik echt een beetje raar.

12. MamaDjem

MamaDjem Niet meer actief

Hier ook nijntje. Leest lekker weg, korte verhaaltjes en mooie plaatjes.
    Maar de boekjes waar iets aan te 'voelen' valt zijn natuurlijk ook erg leuk.

13. Butterfly

Butterfly Bekend lid

Mar 13, 2006
    979
    0
    0
    Op dit moment een boekje over 5 eendjes. Eigenlijk een boekje om te tellen tot 5 maar het zijn korte verhaaltjes en het rijmt leuk.. en ze kan op een knopje drukken en dan gaan de eendjes kwaken. Vind ze geweldig :D
    Maar het liefst stopt ze de eendjes in haar mond *gni*

14. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    baby's bedtijd hebben ze bij intertoys, wij hebben hem als badtijd, die vind lars ook erg leuk, inderdaad vooral die spiegel, woezel en pip staan ook in de kast (bij alle 3 zit een cd), maar favoriet bij papa is 365 verhaaltjes van 1 minuut, lekker kort haha, en dat vinden ze beide leuk. ik heb al bergen boekjes, maar lars is ook van hoekjes knagen en blaadjes scheuren, dus voorlopig de kartonnen boekjes maar, ach als er maar veel kleur inzit haha

15. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Hahahahahaha! Hier ook! En als ik het boekje wegtrek, kijkt ze me aan zo van "hallooo, mama wat doe jij nou? Daar is dat ding toch voor!" :)

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Je hebt helemaal gelijk! Ik heb net boekje 2 besteld maar ik had een tijdje terug van iemand gehoord, goh wat jammer dat alleen in het eerste boekje een cd zit, dus vandaar dat ik dat dacht ;)

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Woezel en pip heb ik ook alle 3 en bij alle 3 een cd, die trouwens erg leuk zijn

Share This Page