Hoi allemaal! Onze Lars krijgt na de warme maaltijd halfvolle yoghurt. En in het weekend danoontje. Maar wat zouden jullie doen? Volle of halfvolle Yoghurt? Onze Lars zijn gewicht zit in zijn eigen lijntje... oftewel onder het onderste lijntje. Hij groei verders wel goed. Maar hij mag in zijn gewicht best was meer groeien vind ik. CB heeft hier overigens niets over gezegd... ivm zijn (ex)dysmatuuriteit Alvast bedankt!
Voor elk kindje is volle zuivel beter, een kind wordt daar niet perse dik van, maar krijgt wel meer essentiele vetten binnen. Ik zou er niet eens over nadenken, gewoon volle zuivel, en iop brood roomboter.
Volle yoghurt inderdaad (of volle kwark, voor de afwisseling). Hier eten beide kindjes alleen volle zuivelproducten (Isabelle zit op de -1lijn en Milan tussen 0 en +1).
Bedankt voor jullie reacties meiden! Ik moet straks toch boodschappen gaan doen dus zal ik eens volle productien gaan halen. Groetjes Cyntje78
Griekse/turkse yoghurt schijnt heel goed te zijn en vind ik minder zuur. (Als je toch boodschappen gaat doen, een tipje )
Ik koop van alles één soort, dus ze eten en drinken met ons mee. Ze zijn beide ongeveer gemiddeld qua gewicht en lengte, dus er is geen enkele reden om voor hen speciaal op vet of zo te letten. Yoghurt koop ik altijd vol. Mager vind ik niet lekker (te zuur en te dun), halfvol is naturel bijna niet te vinden, en vol smaakt me heel goed. Overigens koop ik ook vaak griekse of turkse yoghurt, lekker voor de afwisseling. Melk altijd halfvol, zo drink ik het zelf ook al tientallen jaren. Dat vind ik de lekkerste melk.
hmm kom net van het cb waar de jv me bezwoor dat ik absoluut halfvolle producten moest geven omdat kindjes op latere leeftijd overgewicht zouden kunnen ontwikkelen als ze op jonge leeftijd teveel vetten binnenkregen. Mijn kindje zit met zn gewicht op de -1 en lengte op de 0 dus ik wil 'm juist ook lekkere volle producten geven die hij naar mijn gevoel wel nodg heeft. Zucht, fijne adviezen allemaal he
Onze CB heeft juist volle yoghurt aangeraden. Zoals Bri zegt: halfvolle yoghurt is ook bijna niet te vinden en magere yoghurt vind ook ik niks voor zo'n kleintje.
NU ben ik ook in de war .. ik begreep juist altijd dat er vetten in zuivel zitten die kindjes nodig hebben.
Niet in de war raken mensen! Baby's, dreumessen en peuters krijgen massaal te weinig vetten binnen. Voor normale volwassenen is alleen volle zuivel helemaal niet nodig, maar voor kinderen in de groei wel, het is goed voor de hersenontwikkeling! Ze kunnen maar beter hun vetten halen uit volle melk en wat roomboter op brood dan uit vette zoute vleeswaren, snacks en geharde margarine die in koekjes e.d. zit. Te weinig vet kan bij kinderen ook voor peuterdiarree zorgen. Ja; volle zuivel bevat verzadigde vetten, maar die kunnen in een opgroeiend kinderlijf geen kwaad, mits je de aanbevolen hoeveelheden consumeert. Zolang je kind tussen -2 en +2 zit en zijn eigen lijntje volgt, geef je dus gewoon volle zuivel. Mager is 'light' en een dieetproduct. Gezonde kinderen hoeven niet op dieet! Op gegeven moment kwam het Voedingscentrum met de hype dat kinderen in de groei ook maar aan de magere zuivel moesten? Halfvolle melk en halvarine! Huh watte? Gesponsord door margarine-fabrikanten die speciale magere producten gingen maken waar ze vervolgens allerhande vitamines aan toe gingen voegen zodat het tenminste nog een beetje op volle zuivel leek! (Vroeger had je bij de 5 uur show en koffietijd ook zo'n dame van het Voedingscentrum die altijd een pak Blue Band of Becel omhoog hield). Sommige consultatieburo's werken volgen die adviezen van het Voedingscentrum. Het zal tijd worden dat wvk-en van de cb's verplicht op een cursus voedingsleer gingen!