Boterham.. Wanneer gaven jullie dit?

Discussie in 'Voeding' gestart door Neeltje1986, 21 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Hoi hoi,

Zoals de titel al zegt; Wanneer gaven jullie je kleintje voor het eerst een boterham?

Wij denken dat ons menneke hier aan toe is.. Mondje gaat open als wij eten, zijn fruit en groente hapjes gaan perfect.

Nu moet ik zeggen dat hij ook best snel er aan toe was aan deze hapjes. Maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen met het brood..

Groetjes,
    Neeltje

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Voor brood (en andere gluten-producten) wordt 6 maand als minimum aangehouden, ook als je al andere dingen als bijvoeding geeft.

Wij zijn met 6,5 maand begonnen. En gewoon met stukjes boterham. Hij was er ook wel klaar voor: op dag 2 at hij een hele boterham.

Je kunt nu ook proberen om stukjes fruit of groente te geven? Als het je om het kauwen gaat?

3. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Ik begon rond 6,5 maand ermee, maar hij moet er nog steeds niet veel van hebben. Hij stikt er zo wat in. Ik geef nu zo nu en dan een broodkorstje.
    Volgens mij 'mag' het vanaf 6 maanden, wel beginnen met een boterham van een dag oud. Vers brood plakt aan de gehemelte.

4. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Ok.. Mijn moeder komt morgen, en we wilde het dan proberen.. Ik wil dit niet doen als ik alleen met hem ben; stel je voor dat.... :)

5. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Ik ben met precies 6 maanden begonnen. Ging super!!

6. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Ik ben met 6 maanden begonnen en het ging goed. De eerste dagen moest hij wel wennen en kokhalste een paar keer. Vond ik een heel eng gezicht maar ik las op internet dat dit een 'normale' reactie is en je e niet van moet schrikken. Ik zou het gewoon geven als hij er behoeft aan heeft, die paar weken eerder... maakt ook niet uit denk ik.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier met 7 maanden.

8. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hier ook met 7 maand!

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij ook met 7 maanden

10. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hier ook 7 mnd dat zeiden ze bij het CB trouwens ook.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    met 5 maanden begonnen met het sabbelen op een korst en met 6 maanden stukjes brood

12. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook met 7 maanden, was de richtlijn/ advies ook van het CB.

13. Maia

Maia Niet meer actief

6 maanden een korst en ongeveer 7 maanden brood. heeft met de gluten e.d. te maken waar ze heftig op kunnen reageren onder de 6 mnd geloof ik.

14. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoi!

Wij zijn vandaag officieel begonnen met brood.
    Vorige week met korstjes en dat ging 3 dagen goed. Daarna was de lol er van af en wilde Lars niet eens het korstje meer bekijken.

Vandaag toevallig op controle bij het cb en de tip gekregen over hoe en wat.
    Nou... meneer heeft vandaag dus een halve boterham met boter op :$

Maar om antwoord te geven op je vraag... met 7 maanden dus ;)

15. misa

misa Niet meer actief

Ons zoontje krijgt sinds 1,5 week brood. Maar we zijn ook pas met 6 maanden met groente begonnen. Toen fruit, toen soepstengels e.d. en pas brood dus.
    Je kunt het eens proberen met een broodkorst als je eraan wilt beginnen.

De eerste keer was gelijk een hele boterham! :$ Dus een hele fles erna was niet handig. Nu hebben we een heel ander schema:
    fles
    fruit
    boterham (of 1,5) en water of thee
    fles
    warme hap
    fles

We geven vaak de harde korst in de handen en op de rest van het brood gaat boter. Dubbelvouwen, aan stukjes en 1 voor 1 voor zijn neus leggen. Soms een beetje helpen. Gaat echt super hier!

16. MissT

MissT Niet meer actief

Ik gaf haar met 6 maanden een paar stukjes brood met (kinder) smeerkaas. Ze vond het heerlijk, en was er ook echt aan toe!

17. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Mick krijgt al een week of 2 een broodkorstje.. :) Hij vind het heerlijk, maar lijkt hier mee geen genoegen meer te nemen..

Als hij ziet dat ik of zijn papa iets eet gaat zijn mond open, krijgt hij niks wordt hij echt boos.. Rood hoofd, mopperen, met zijn handjes 'meppen'..

Hij is een grote baby.. En heeft al vanaf het begin af aan meer gekregen dan 'standaard' is. Het CB heeft ons het advies gegeven om te kijken of hij er klaar voor is.. En dat lijkt hij.. Maar ik vind het best spannend.. Denk dat dat moeder eigen is, maar toch.. Ik wil het niet fout doen!

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat doet onze jongste nu ook, bij álles wat we eten. Maar als ouder zijnde weet je wat gezond en goed voor je kindje is en je kindje weet dat nog niet. Die zal óók zo reageren als je friet eet, ijsjes etc - maar dat geef je je kind ook nog niet.

Ik moet bekennen dat wij door de reactie van onze dochter wel ook wel in de verleiding komen af en toe hoor :) dus ik kan het me zéker voorstellen. Maar probeer alternatieven te verzinnen.

Als wij zitten te eten zit ze ook te miepen en te zeuren ;) , maar dan geef ik haar dus iets wat ze wel mag (in haar hand of op het blad van de kinderstoel) of speelgoed en anders haal ik haar bij het eten weg als het écht niet ophoud.

Brood hier vanaf 6 maanden korsten en vanaf 6,5 maand stukjes brood.

19. MissT

MissT Niet meer actief

Ik zou het gewoon gaan proberen morgen hoor meid! Kan echt geen kwaad!

20. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding' !

Deel Deze Pagina